Van prachtige coon tot zwerverskat: een wasbeurtje

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Miauw89
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2012 17:52

Van prachtige coon tot zwerverskat: een wasbeurtje

Bericht door Miauw89 »

Goedeavond!

Helaas zat er vanochtend een stuk van de uitwerpselen vast aan de achterkant van onze maine coon kitten.

Had liever niet dat dat stuk zich zou verplaatsen richting een andere locatie in ons appartement en dus maar besloten om de achterkant van meneer eens goed schoon te spoelen met handschoenen aan(stuk zat redelijk vast, en al zou ik het los krijgen moet alsnog die vacht schoon).

Dat was een hels karwei, uiteindelijk wel allemaal weer schoon, heel goed afgedroogd met een handdoek en lekker de hele dag bij z'n baasje op schoot gezeten in een handdoek gewikkeld... (Fohn wou die niets van weten)

Hij is nu echt super droog, alleen de vacht ziet er niet uit... T'lijkt nu echt een zwerverskatje met nog half nat haar, maar het is "echt" droog. (Inmiddels 12 uur later)

Ook hele dag lopen kammen, en dan ziet het er weer even strak uit, maar later ziet het er meteen weer net zo rommelig uit.

Iemand tips hoe we onze mooie kitten weer terugkrijgen ipv dit mormel? :lol:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Van prachtige coon tot zwerverskat: een wasbeurtje

Bericht door Adriana »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 38#p557138

het is dus één coon kitten geworden..

als ik het goed begrijp dan was het dunne ontlasting, die in de vacht is blijven plakken en daar is opgedroogd.

wat geef je hem te eten?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Van prachtige coon tot zwerverskat: een wasbeurtje

Bericht door Adriana »

even niet goed gelezen..
de vraag was: hoe krijg je zijn vacht weer normaal?
heb je hem met speciale niet ontvettende shampoo schoongemaakt? ik denk dat die vacht veel teveel is ontvet en daarom niet meer mooi voegt en aanligt.. katten zorgen daar zelf voor en hoeven nooit in bad..
je zou hem met een heel zachte borstel goed van voor naar achter kunnen borstelen zodat het huidvet van de rest van de vacht ook weer op de vacht aan de achterkant zit. dat zul je een paar dagen een aantal malen per dag moeten volhouden..
en dan de volgende keer missch dat kleine plukje vacht met poep schoonmaken met een tissue met lauw water en/of wat olijfolie en niet meer van dit soort 'wasbeurten' denk ik..
en logisch dat je kitten niks van een föhn wil weten.. herrie/gierende boventonen, rare warme lucht en ze houden er toch al niet van als er tegen hun achterste wordt geblazen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Van prachtige coon tot zwerverskat: een wasbeurtje

Bericht door BillyJean »

Nou, ik hou ook niet van een föhn op de kont. Haha.de vacht zal zich weer wel herstellen. Vervelend , diarree...
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Miauw89
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2012 17:52

Re: Van prachtige coon tot zwerverskat: een wasbeurtje

Bericht door Miauw89 »

Bedankt voor de reacties, inderdaad een coon! :-) Nee, het was in principe gewoon harde ontlastig, alleen zat er dus een stukje vast aan de vacht... niet zo prettig. Krijgt nu nog kitten brokjes van Royal Canin.

inderdaad gewoon een klein beetje normale shampoo gebruikt, dom dom dom! Wist ik niet, dacht kan vast geen kwaad. Maar het rare is dat hij dat alleen aan de achterkant een klein beetje heeft gehad, maar zelfs de voorkant ziet er niet uit. We gaan het kammen blijven volhouden, in de hoop dat het dan straks vanzelf weer enigszins hersteld!
Cerna

Re: Van prachtige coon tot zwerverskat: een wasbeurtje

Bericht door Cerna »

En ik zou de haren bij zijn kont kort knippen en houden. Loop je minder risico dat het nog een keer gebeurt.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Van prachtige coon tot zwerverskat: een wasbeurtje

Bericht door eveline1982 »

In een dierenspeciaal zaak hebben ze vast shampoo speciaal voor katten met lange haren :) . Hier ook regelmatig kittens met vieze kontjes ;) ik zet dan alleen hun kont onder de kraan, zonder shampoo. Als ze zijn opgedroogt nog even voorzichtig de kam erdoorheen en ze zijn weer schoon :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie