onrustige kat

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
kelly54
Huiskat
Huiskat

onrustige kat

Bericht door kelly54 »

Hallo Allemaal.Mijn kat dorus is sinds een paar weken erg onrustig loopt maar heen en weer.Gaat dan de bak weer in en weer uit.Staat er voor te kijken.Loopt dan weer weg.Verder eet hij wel goed.Maakt ook niet een erge zieke indruk.Maar erg onrustig.Nu is hij nog steeds bij de DA want die zou urine afnemen wat mij niet lukte.Mijn vraag is dan ook zijn katten met een blaasontsteking onrustig want pijn wat ik zo zie heeft hij niet.Wel is hij wat snibbig naar de andere katten.Gr Kelly
Dinky
Tijger
Tijger

Re: onrustige kat

Bericht door Dinky »

Klinkt mij toch in de oren alsof het wel eens blaasontsteking/blaasgruis kan zijn ;)
Daarbij hoeven ze geen zieke indruk op te wekken maar het gedrag bij de kattenbak en het snibbig zijn naar de andere katten wijst daar voor mij wel op.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
kelly54
Huiskat
Huiskat

Bericht door kelly54 »

Dank jewel voor je snelle antwoord
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Het nerveus bak in en uit gaan wijst meestal op blaasontsteking of blaasgruis.
Kan trouwens ook te harde ontlasting zijn.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
kelly54
Huiskat
Huiskat

Bericht door kelly54 »

Hij heeft een blaasonsteking er was geen gruis te zien.nu heb ik een middel gekregen dat ik met een spuitje in zijn bekje moet doen.het middel heet enrofloxoral drops.30ml.die moet ik 1 maal daags geven.nou ik hem net geven hij begon me daar te schuimbekken de helft liep er weer uit.
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Wat hier altijd helpt is om druppels met een half thee lepeltje honing te mengen en door hun favoriete natvoer te mengen. Geef dan niet veel natvoer maar een kleine eetlepel dan weet je zeker dat hij het allemaal opeet :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Renatevanderveer

Bericht door Renatevanderveer »

Hier word Enrofoxoral gegeven in tabletvorm, wegens een fixe longontsteking.
Als het niet lukt, even overleggen met je DA, misschien overgaan op tabletvorm?
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Dat schuimbekken is waarschijnlijk omdat het goedje heel bitter is. Dat stimuleert de speekselklieren. Heb het hier eens meegemaakt toen een kat toch een beetje vlooienpipet in haar bekje kreeg. Geen fijn gezicht en de kat schrikt er ook van. Eveline heeft een heel goede tip gekregen; de honing zal de bittere smaak wat minder maken. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
kelly54
Huiskat
Huiskat

Bericht door kelly54 »

Oke bedankt ga het morgen gelijk proberen.Dank jullie wel ;-)
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Ik bedoelde trouwens dat Eveline een goede tip heeft gegeven, niet gekregen. :-P Ben benieuwd hoe het werkt bij jouw kat! Succes. :)
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
kelly54
Huiskat
Huiskat

Bericht door kelly54 »

Hallo.Nou ik heb geprobeerd met een beetje honing door een klein beetje eten.Hij laat het gewoon staan.Pfffff zeg.Toen dacht ik,ik meng het alleen met honing en dan in het spuitje nou hij doet zijn bekje mooi niet open.word wild en sla om hem heen.Ik heb de DA maar weer gebeld dat het gewoon niet gaat ik ga nu maar tabletjes halen en ga het proberen in een stukje worst.Ik zou het anders niet weten hoe ik het erin moet krijgen.Gr Kelly
Adriana

Bericht door Adriana »

er is easypill (dierenarts/dierenspeciaalzaak) soort van stopverf dat je om een pilletje heen kunt kneden..
hetzelfde kun je proberen met een beetje vitakraft (geel is het zachtst en meest kneedbaar (ds en AH en supers),
er is klein stukje leverworst of beetje tartaar
en er zijn topics 'hoe geef ik pil in' met nog veel meer tips+trucs
kelly54
Huiskat
Huiskat

Bericht door kelly54 »

Pfffff zeg van alles geprobeerd nu, maar niets laat ie meer toe.hij begint nu zelfs te bijten als je maar even aan z,n bekje zit.Ik ben momenteel even radeloos omdat ie nog niets van de medicijnen heeft gehad ik heb al 1 tablet verspeelt.En hij blijft maar onrustig.
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Adriana geeft goede tips; heb je die al geprobeerd?
Maaike

kelly54
Huiskat
Huiskat

Bericht door kelly54 »

Ik ben vandaag weer naar de DA gegaan niets maar dan ook niets liet hij meer toe.Hij heeft nu een prikje gehad convenia nou ik hoop dat dit toch gaat helpen want dorus is er echt vervelend van.Onrustig in uit zijn bak.Zijn blaas was wel leeg wat er op duid zei me DA dat ie kleine beetjes plast,
ik hoop zo dat dit aanslaat en dat ie weer wat rustiger word.Gr Kelly
Plaats reactie