Geneest Loesje's sterilisatie wond wel goed?

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
JenniiCelest

Geneest Loesje's sterilisatie wond wel goed?

Bericht door JenniiCelest »

Hey allemaal!

Aangezien Loesje gisteren en vandaag heerlijk op schoot kwam liggen kon ik eindelijk eens goed haar buikje zien. Haar pleegmoeder had al gezegd dat ze een wat opgezet buikje had door de sterilisatie (ongeveer 3,5 week geleden). Ik twijfel toch of het allemaal wel goed aan het genezen is.

Ze is goed actief, eet en drinkt, poept en plast en lijkt er geen last van te hebben. Maar rondom de wond is het een beetje dik, lijken wel kleine vochtophopingen. Ook twijfel ik of het er wel zo uit hoort te zien. Ik heb hier totaal geen ervaring mee omdat de 2 poezen bij mijn vader al gesteriliseerd waren, eentje nooit is gesteriliseerd en de andere een kater was.

Daarom kan het goed zijn dat ik me weer veel te veel zorgen maak, maar ik dacht het kan nooit kwaad om even advies/ervaringen te vragen! :)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Geneest Loesje's sterilisatie wond wel goed?

Bericht door castratenkoor »

Op de onderste foto lijken de haren wat verkleurd zijn. Komt er vocht uit de wond? Dat zou niet horen na 3,5 week. Ik zou er toch even een dierenarts naar laten kijken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
JenniiCelest

Re: Geneest Loesje's sterilisatie wond wel goed?

Bericht door JenniiCelest »

Het was gister kurkdroog, misschien is er wel eerder vocht uit gekomen, maar nu in elk geval niet meer.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Geneest Loesje's sterilisatie wond wel goed?