Geneest Loesje's sterilisatie wond wel goed?

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
JenniiCelest

Geneest Loesje's sterilisatie wond wel goed?

Bericht door JenniiCelest »

Hey allemaal!

Aangezien Loesje gisteren en vandaag heerlijk op schoot kwam liggen kon ik eindelijk eens goed haar buikje zien. Haar pleegmoeder had al gezegd dat ze een wat opgezet buikje had door de sterilisatie (ongeveer 3,5 week geleden). Ik twijfel toch of het allemaal wel goed aan het genezen is.

Ze is goed actief, eet en drinkt, poept en plast en lijkt er geen last van te hebben. Maar rondom de wond is het een beetje dik, lijken wel kleine vochtophopingen. Ook twijfel ik of het er wel zo uit hoort te zien. Ik heb hier totaal geen ervaring mee omdat de 2 poezen bij mijn vader al gesteriliseerd waren, eentje nooit is gesteriliseerd en de andere een kater was.

Daarom kan het goed zijn dat ik me weer veel te veel zorgen maak, maar ik dacht het kan nooit kwaad om even advies/ervaringen te vragen! :)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Geneest Loesje's sterilisatie wond wel goed?

Bericht door castratenkoor »

Op de onderste foto lijken de haren wat verkleurd zijn. Komt er vocht uit de wond? Dat zou niet horen na 3,5 week. Ik zou er toch even een dierenarts naar laten kijken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
JenniiCelest

Re: Geneest Loesje's sterilisatie wond wel goed?

Bericht door JenniiCelest »

Het was gister kurkdroog, misschien is er wel eerder vocht uit gekomen, maar nu in elk geval niet meer.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Geneest Loesje's sterilisatie wond wel goed?

Bericht door Adriana »

belangrijkste is dat ze niet ziek lijkt, goed eet, drinkt, plast, poept.
ik heb erg naar je foto's zitten turen maar zie eigenlijk alleen een klein 'gaatje', doorgaans is dat een deel blote buik met een jaap met hechtingen..
vraag even bij welke da ze is gecastreerd en bel dan even naar die praktijk voor meer info.
bij een poes is de ingreep veel zwaarder dan bij een kater want ze moeten toch in het lijf zijn..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Geneest Loesje's sterilisatie wond wel goed?

Bericht door eveline1982 »

Sluit me aan bij Dinie. Als dat vocht is op de onderste foto dan zou ik naar de da gaan. Katten zijn meesters in het verbergen van pijn, tegen de tijd dat ze het gaan tonen ben je te laat! Bovenste foto kan ik niet goed zien.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
JenniiCelest

Re: Geneest Loesje's sterilisatie wond wel goed?

Bericht door JenniiCelest »

Ik vond het eigenlijk ook al zo'n rare wond, Adriana. Ik was net een beetje op internet aan het zoeken en zag daar inderdaad ook veel grotere wonden. Misschien is de rest al genezen?
Goed idee om even na te gaan waar ze gesteriliseerd is, dat ga ik nu meteen even doen.

Eveline: dat weet ik als de beste, daarom neem ik ook geen risico. Maar ik mocht er wel gewoon aankomen, wat ik raar vond. Dus ik dacht voor dat ik me weer gewoon te overbezorgd maak even advies vragen. De bovenste foto is zonder flits dus die is wat onduidelijker ;).
JenniiCelest

Re: Geneest Loesje's sterilisatie wond wel goed?

Bericht door JenniiCelest »

Ik heb even overlegd en in principe is het logisch dat het een beetje dikker en roder is nog zeggen ze. Ik moet even afwachten of ze er veel aan gaat likken of niet. Dat is me nu nog niet echt opgevallen in ieder geval. Als ze dat doet of als er vocht uit komt dan moet ik terugbellen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Geneest Loesje's sterilisatie wond wel goed?

Bericht door Dinky »

Fijn dat je nu even bevestiging hebt gekregen dat het niet vreemd is en waar je goed op moet letten :) Hoop ook dat het inderdaad niets is ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Geneest Loesje's sterilisatie wond wel goed?

Bericht door eveline1982 »

Fijn dat het mee lijkt te vallen :) en dat je nu weet waar je op moet letten. Hopelijk is het niks :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Geneest Loesje's sterilisatie wond wel goed?

Bericht door Ikey »

Goed van je dat je niet zomaar aannam dat het wel goed was :) Ik heb ook even goed gekeken naar de foto's, vond het er ook wat slecht uitzien na 3,5 week, maar dat is dus normaal. Kan ik onthouden voor als Skippy over een paar maanden onder het mes gaat ;-)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
JenniiCelest

Re: Geneest Loesje's sterilisatie wond wel goed?

Bericht door JenniiCelest »

Ik mocht vanmorgen wat meer aan der buikje komen en toen gemerkt dat het als ze gewoon op 4 pootjes staat niet zomaar een verdikking is maar echt een behoorlijke bult. Dus ik heb weer even teruggebeld en toch maar een afspraak gemaakt voor morgen. Hoop niet dat ik haar dan weer helemaal bang maak.. het gaat net zo goed :(

Pff ik hoop dat ik weer te overbezorgd ben en dat het niets ergs is anders durf ik Pleuntje dadelijk helemaal niet meer te laten steriliseren.. Zit me daar al helemaal druk over te maken namelijk haha.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Geneest Loesje's sterilisatie wond wel goed?

Bericht door Dinky »

Niet bang zijn dat ze weer bang zal worden!
Goed dat je voor de zekerheid even een afspraak hebt gemaakt bij de DA ;) Duim dat het inderdaad overbezorgdheid is maar beter een keer te vaak naar de DA dan te weinig.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Geneest Loesje's sterilisatie wond wel goed?

Bericht door Adriana »

zou het kunnen dat ze via de laparoscopische methode is gecastreerd en daarom zo'n kleine operatiewond heeft? en missch is dat ook wel de oorzaak van de bult..
;-) en het is heel goed om bezorgd en alert te zijn, liever 10x te vaak dan 1x te weinig...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Geneest Loesje's sterilisatie wond wel goed?

Bericht door eveline1982 »

Och arm wurm. En inderdaad beter 3x te vaak dan 1x te weinig. Geen zorgen maken, misschien is het alleen wat wondvocht wat er niet goed uitkan en dat is zo opgelost met een drain. Geen enkele poezel is hetzelfde, heb hier een poes van 9 jaar uit de opvang nog laten steriliseren en ondanks dat ze de eerste week veel pijn had is het verder helemaal goed verlopen. Elk lichaam hersteld zich anders, dus het kan zijn dat je andere poesje er bijna geen last van zal hebben :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
JenniiCelest

Re: Geneest Loesje's sterilisatie wond wel goed?

Bericht door JenniiCelest »

Mirjam: dankje! Maar hoe weet je zo zeker dat ze niet weer bang zal worden? =$

Adriana: ik heb er geen idee van, maar ik ga met haar naar de dierenarts die aangesloten is bij het asiel en waar ze ook geholpen is (ook al is dat n uur rijden) zodat ik dat soort dingen meteen kan vragen.

Eveline: ik hoop het echt. Loop helemaal te stressen. En dat terwijl ik ziek ben. Maar dat interesseert me niets als er iets met mijn beestjes is. Pleuntje wordt maandag geholpen (wel hier in de buurt, vriendin heeft me een goede dierenarts eengeraden) en ik ben zo bang! Terwijl het eigenlijk maar een simpele ingreep is. Maar ik ben gewoon echt overbezorgd over mijn beestjes.
Plaats reactie