creatief voor katten

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6851
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

creatief voor katten

Bericht door Dinky »

Ik kwam vandaag via marktplaats het concept creatief voor katten tegen.
Via de facebookpagina kunnen in elk geval de speeltjes worden besteld. Een deel van de opbrengst gaat dan naar stichting dierenhulpverlening Woerden e.o.

facebookpagina
link direct naar het foto-album met de keuze. Bestellen doe je door een berichtje op de pagina achter te laten of een mailtje te sturen naar creatiefvoorkatten@gmail.com

Vind vooral die Oscar er leuk uitzien :) Maar weet niet of die dinky bestendig is (lees sloopbestendig).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
mauriceb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 nov 2012 14:34
Locatie: Pijnacker

Re: creatief voor katten

Bericht door mauriceb »

Ik heb een boekje met 50 spelletjes voor katten die je zelf kunt maken. Grappig boekje

http://www.bol.com/nl/p/50-kattenspelle ... 005656304/
Kijk hier voor Toby's album =====> KLIK
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: creatief voor katten

Bericht door AnneLore »

leuk idee! persoonlijk zou ik ze zelf maken, maar als je geen naaimachine hebt is dit ook een prima plan. wel super dat ze een deel van de opbrengst delen :)
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: creatief voor katten

Bericht door Adriana »

vanmorgen na het kammen en borstelen had ik best wel veel kattenhaar en dons en gedachteloos met handenwassen heb ik dat tussen mijn handen gerold.
dan krijg je een ronde bol, soort van knikker, afhankelijk van hoeveel haar erin zit.
die knikker is vrij zacht en afhankelijk van hoe ver je doorvilt, wordt vrij stevig.

blijkbaar is kattenhaar op deze manier goed te vilten en als je een tijdje spaart, heb je zoveel bolletjes dat je daar bijvoorbeeld een ketting van zou kunnen maken!
in mijn geval zullen dat allemaal grijze kralen zijn maar ik kan me de kleurrijke kettingen van black beauties, lapjes, mooie rooien en sneeuwprinsessen en -prinsjes goed voorstellen..

voor vilten heb je een beetje vloeibare zachte zeep nodig en wat water.
je doet wat zachte zeep erop en neemt de pluk tussen je beide handen.
heel klein beetje water zodat de zeep goed doortrekt en dan tussen je beide, vlakke handen ronddraaiend rollen.
vrij snel krijg je een bolletje en hoe langer je doorrolt, hoe steviger en kleiner/compacter het bolletje wordt!
zeep eruit spoelen, nog even rond rollen, drogen en klaar is de kraal.

zal van mijn grijze kraal straks met buitenlicht foto maken en hieronder zetten..
lijkt me wel lekker zacht om je hals en zo heb je je katzels altijd bij je! :verliefd:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9389
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: creatief voor katten

Bericht door castratenkoor »

Heb ik ook wel eens gedaan, de vangst van het kammen tot ballen gedraaid. Kunnen ze heerlijk mee voetballen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: creatief voor katten

Bericht door Kattebeest »

Ben al een tijdje aan het sparen maar schiet niet zo op.
Hier vooral veel vaalgrijze kralen/armbanden straks :grin: . Was je tijdens het vervilting-proces ook de huidschilfertjes uit de haren?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: creatief voor katten

Bericht door Chiquita98 »

Ik draaide de haren tot sigaartjes. Gizmo vond het geweldig. Ik doe het niet meer nadat ik erachter kwam dat hij ze op at.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Cerna

Re: creatief voor katten

Bericht door Cerna »

Lijkt me leuk! Heb altijd genoeg haren van Milka, hoe vaak ik ook kam.

Haren tot sigaartjes draaien doen de katten zelf; vond er vanmorgen nog een op het sprei. :lol:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: creatief voor katten

Bericht door Adriana »

Afbeelding

Afbeelding gevilte kraal van kattenhaar

hoe langer je rolt, hoe compacter en steviger je kraal wordt. daardoor behoudt-ie zijn ronde vorm ook beter.
tja, huidschilfers.. als ze los meegegaan zijn dan zullen ze er met de zeep wel uitglibberen en wat er nog inzit zal na verloop van tijd wel verbrokkelen en eruit vallen.
het voordeel van de combi dons en bovenhaar is dat het een veel beter geheel geeft want het dons vult de ruimtes op.
en ik denk dat een paar keer rond je hals met wat kleinere kralen mooier is en prettiger zit dan grote kralen..

voorlopig ga ik nog een paar jaar sparen voordat ik kan gaan rijgen, denk ik..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: creatief voor katten

Bericht door Sifra »

Zelf gebruik ik voor vilten alleen ondervacht van de voorjaarsverharing, want de rechte haren van de bovenvacht zitten los in het viltbolletje en kriebelen alleen maar. Huidschilfers zitten er volgens mij niet meer in. Je zou zeggen dat door de zeep het kattengeurtje er wel uit is, maar katten ruiken toch met belangstelling aan gevilt kattenhaar.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: creatief voor katten

Bericht door jennli »

Wat een leuk idee! Liet Saartje zich nou maar eens wat beter borstelen. Vind haar oranje ook wel mooi
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: creatief voor katten

Bericht door Sifra »

Dan moet je wel zwart, oranje en wit apart borstelen, anders krijg je een mengelmoesje. :grin:
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: creatief voor katten

Bericht door Adriana »

je kunt denk ik wel een pluk zwart en rood of wit naast elkaar leggen en dan vilten, dan krijg je een gevlamde, twee-kleurige kraal.
heb nog even aan de uitstekende haartjes gevoeld en die kun je er eventueel afknippen of uittrekken, de rest zit stijf en stevig in elkaar.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie