Ik heb sinds afgelopen maandag 2 katers, een 3/4 bengaal (Maru) van 4 maanden en een 1/2 bengaal (Banya) van ong. 7 maanden. Bij de vorige eigenaar aten ze deels met de pot mee, ze kregen gewone melk en gewoon supermarktbrokjes. Maru was ook aan de diarree toen we hem kregen. Banya deed het prima. ik ben ze brokjes met een hoog vleespercentage gaan geven (volgens de da goed voer en licht verteerbaar) en Prins Kittenvoer (ook met een hoog vleespercentage), dat heb ik er wat doorheen gemengd. Banya is na een paar dagen gaan overgeven, eerst voer, later gal, hij at ook niet meer. Naar de da geweest (gister), hij heeft een injectie gekregen om alles weer op gang te brengen. Hij heeft nog niet zelf weer gegeten, dus we voeren hem nu gekookte kip met rijst met een spuitje. Dat houdt hij gelukkig al de hele dag binnen.
Van de da kregen we het advies om na een paar dagen dat hij weer zelf (kip met rijst) eet, langzaamaan brokjes erdoor te mengen. Maar nou vind ik het heel lastig om het type brokjes te kiezen! Kennelijk is Banya gevoelig voor stress (nieuw huis) en/of overgaan naar ander voer. Over 1,5 maand ongeveer (als ie weer fit is) moet Banya gecastereerd worden. Maru heeft dan ook de leeftijd dat dat kan. Nou weet ik niet of ik ze nu beter op kittenvoer kan zetten en dan straks overgaan naar voer voor gecastreerde katten, of dat ik dat beter meteen kan doen? Bij de eerste is er het nadeel dat ze dan dus straks al weer over moeten schakelen (of maakt dat niet veel uit als het hetzelfde merk is?), bij de tweede is er het nadeel dat Maru nog behoorlijk in de groei zit en Banya waarschijnlijk ook wel wat extra voedingsstoffen kan gebruiken als hij weer fit is. Daarnaast zijn het twee actieve katten, en Maru vind ik aan de dunne kant, Banya heeft een gezond laagje vet.
Ik zal morgen sowieso de dierenarts nog even bellen om te overleggen en ook omdat ik vandaag ontdekte dat ze beide vlooien hebben (stom dat ik dat niet eerder gecheckt heb!) en ze dus ook wormen kunnen hebben en ik wil even weten of ik dat nu aan kan pakken (omdat Banya ziek is), en hoe ik dat dan het beste kan doen.
Maar ik was ook wel heel benieuwd naar jullie mening!
Daarnaast ben ik er nog niet uit welk voer ik wil geven, ik zit nu te denken richting Hill's.
Alvast bedankt