Kat plast in huis

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
petmania
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2012 19:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Kat plast in huis

Bericht door petmania »

Mijn jonge kitten plast over in huis. Weet iemand een goede oplossing voor dit probleem?

Zelf kwam ik deze website tegen: http://www.katplastinhuis.nl/blog/
Denken jullie dat ik hier wat aan heb?

Groet,
Petmania
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat plast in huis

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
ik heb een paar van de tips doorgelezen en er staat nuttige informatie in.
hier op het forum hebben we heel erg veel ervaring met allerlei gedragsproblemen.

je geeft vrij weinig informatie dus om goed mee te denken een paar vragen:

ben je langs de dierenarts geweest en zijn alle medische oorzaken uitgesloten? het kan zijn dat hij last van blaasgruis heeft of een blaasontsteking..
wat krijgt hij precies te eten (merk en soort)?
hoe vaak maak je de kattenbak(ken) schoon en welke korrels heb je erin?
hoe ziet je kattenbak eruit? open of gesloten met deksel/deurtje..?
is je kitten je enige huisdier en hoe oud? gecastreerd?
hoeveel kattenbakken heeft je kitten?
hoe veel en vaak is hij alleen? zou het kunnen zijn dat hij een maatje mist omdat hij zich verveelt?

pas als je de oorzaak weet van het wildplassen, pas dan kun je proberen het op te lossen.
straf je kitten nooooit..
hij doet dat niet voor zijn plezier, er is iets waar hij moeite mee heeft/niet tegen kan en dit is zijn manier van zeggen: help..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Suus7
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2013 04:30

Re: Kat plast in huis

Bericht door Suus7 »

Minoes heeft het eerste half jaar dat ik haar had ook veel in huis geplast, vooral veel in hoekjes bij deur of raam.
In eerste instantie had ze een blaasonsteking, later bleek dat ze ondanks de informatie die ik gekregen had ook niet getseriliseerd.
Nadat laatste is gebeurd is het een keer voorgevallen en nooit meer gebeurd verder.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat plast in huis

Bericht door eveline1982 »

Deze meneer Thomas wilde eerder al filmpjes tegen een kleine vergoeding voor een website en is nu overduidelijk aan het adverteren met een site waar helemaal geen blog in voorkomt. Zou er geen moeite in steken
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie