Slapen in de woonkamer.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
ohmylanie
Kitten

Slapen in de woonkamer.

Bericht door ohmylanie »

Ik heb een vraagje over het opvoeden van mijn kitten.

Ze is sinds enkele dagen bij ons in huis en is, in de woonkamer, al helemaal gewend. Ze is heel sociaal, niet bang en een echte deugniet! Heerlijk.

Onze vorige kat was heel bang om alleen gelaten te worden en ging heel hard mauwen als we haar 'snachts in de woonkamer lieten om te slapen. Ze miauwde zo hard dat het door de betonnen vloer te horen was! Toen we haar toegang gaven door het hele huis was het over. Met als gevolg dat ze om 4u 's nachts bij ons op bed kwam spelen. (goed voor onze nachtrust, NOT ;)

Nu wil ik ons kitten meteen aanleren dat ze 'snachts in de woonkamer zal blijven en tot nu toe gaat dit prima. Maar ze is nog niet naar boven geweest.

Ik ben bang dat zodra ze weet wat er boven is, ze ook blijft mauwen om naar boven te mogen.

Iemand tips?

Dankje!
eveline1982
Tijger
Tijger

Re: Slapen in de woonkamer.

Bericht door eveline1982 »

Gewoon negeren als ze wel de slaapkamer in wil. Ik heb momenteel een zwerfertje in huis en die was duidelijk gewend om op de slaapkamer te slapen, elke avond probeert ze het door even te krabben aan de deur en te miauwen. Wij negeren en zij geeft het nu steeds sneller op. Niet boos worden, niet toch toe geven omdat je het zo zielig vind, maar oren en ogen dicht ;) ze snapt het dan snel genoeg :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

De ene kat is de andere niet ;-) Het hoeft dus helemaal niet zo te zijn dat ze gaat zitten miauwen. Mocht ze zich toch alleen voelen in de woonkamer dan zou je er een leeftijdsgenootje bij kunnen nemen (typ eens in de zoekfunctie solokitten in)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
ohmylanie
Kitten

Bericht door ohmylanie »

Nou dan gaan we het eens proberen :)
Ik zal je op de hoogte houden!
dankje
Rianne