Een doorzichtig rood vloeistofje uit z'n penis

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
sabine
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2003 21:50
Locatie: panningen nrd. limboland

Bericht door sabine »

hoe is het met taco af gelopen??
onze jerry heeft dat ook gehad,hij heeft inderdaad blaasgruis en krijgt nu een speciaal dieet hiervoor :wink:
groeten uit limboland van sabine richard en onze katten, rat en konijn.
______________________________________
honden hebben een baasje, katten hebben personeel.....
Gast

Bericht door Gast »

Taco is inmiddels terug, ik heb hem gisteravond opgehaald. Ik heb nu pijnstillers, een ander soort pil en een pasta dat ik hem gedurende 10 dagen moet geven. Daarna moet ik een urine monster maken voor de DA, eens kijken of me dat lukt :smile:

Taco plast nu telkens kleine beetjes (nog steeds), en het liefst op de plek waar hij staat. Hij gaat er mooi voor staan en plast een klein beetje. Hij mag nu daarom ook de woonkamer niet in als ik er niet ben, anders is zometeen heel m'n bank niet meer te gebruiken.

Ik, of eigenlijk taco, heb nog wel een probleem. Sinds dat hij terug is wilt hij niet meer eten, voorheen wou hij geen brokken maar dat kwam waarschijnlijk omdat ie wist dat hij dan blikvoer van mij kreeg. Nu wil hij helemaal niks eten. De bak brokken zit nog net zo vol als toen ik vanmorgen naar m'n werk ging, en toen ik hem vanavond (en ook gisteravond) blikvoer aanbood nam hij hier niks van.

Is het normaal dat wanneer een kat zo'n behandeling gehad heeft dat hij dan even niks wil eten? Ik maak me toch best zorgen, hij eet al een tijdje slecht en wordt steeds dunner. Hij had dat ook wel nodig, want hij was echt dik. Nu is het enige wat nog extra op z'n lijf zit een klein kwabje wat vroeger een dikke buik was.

Heeft iemand ideeën, tips of wat dan ook van wat ik kan doen of wat er aan de hand kan zijn??

Hoe de behandeling precies in z'n werk gegaan is weet ik niet, ik was er niet bij omdat ik gewoon ging werken.

Alvast bedankt voor het antwoord,

Groeten Eduard en Taco,
Gebruikersavatar
sabine
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2003 21:50
Locatie: panningen nrd. limboland

Bericht door sabine »

ik denk dat taco nog gestressd is van het d.a bezoek.
hij zit zowieso niet lekker in zijn vel,daarom wordt hij magerder.
bij jerry kon de d.a. gelijk aan de plas zien dat hij blaasgruis had ze meten dan een bepaald gehalte in de urine.(zuurtegraad)
hebben ze dat bij taco niet gedaan? :?:
groeten uit limboland van sabine richard en onze katten, rat en konijn.
______________________________________
honden hebben een baasje, katten hebben personeel.....
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Blijf wel opletten dat hij eet. En anders terug naar de dierenarts!!
Groetjes Gerda
Gast

Bericht door Gast »

Taco heeft net een beetje blikvoer gegeten, hij heeft nog wel een stuk laten staan maar hij heeft in ieder geval iets naar binnen :grin:

Z'n brokken moet ie nog steeds niks van hebben, terwijl het toch hetzelfde merk is als altijd. Ze hebben geloof ik alleen een andere samenstelling (zitten iets meer groene dingen in). Binnenkort even een ander merk brokken halen, kijken of dat helpt.

Bedankt voor de tips, en ik hou taco zeker in de gaten.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Zorg er in ieder geval voor dat hij genoeg vocht binnenkrijgt, dat is belangrijker dan eten. Dus als hij brokken weigert, meng ze eens met warm water en laat ze weken. Misschien doet het kauwen hem pijn (is hij onder narcose geweest? Dan zou hij een slangetje in zijn keel gehad kunnen hebben) en zo gaat dat makkelijker en krijgt hij toch voldoende vocht en voedingsstoffen binnen.

Sterkte!
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt weer voor alle reacties

Vocht krijgt ie wel naar binnen, naar mijn idee drinkt ie nog niet genoeg maar toch. Ik heb trouwens een fout gemaakt, ik heb taco teveel pijnstillers gegeven. Ik kwam er gisteren achter dat hij er maar 1 per dag mocht, en ik heb hem er 2 per dag gegeven. Kan dat de rede zijn dat ie niet veel eet enzo.

Nog een vraagje, taco is sinds deze week ineens heel erg aan het niezen af en toe. Hij deed het vroeger wel eens een beetje, en niet zo vaak, maar nu bijna elke dag. Is zoiets erg, hoor het erbij en moet ik mij zorgen maken ?? Ok, nog 1 vraagje dan: Een neus van een kat, moet toch een beetje nat zijn...

Groeten Eduard en Taco,
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Over de neus van een kat vind je meer in dit topic:

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2260
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gesloten