veel miauwen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GizmoenJiro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 mei 2012 12:18

veel miauwen

Bericht door GizmoenJiro »

Onze jongste kater (10mnd, cas) miauwt (of iets wat er op lijkt) steeds meer. Toen hij bij ons kwam was hij ook al redelijk miauwerig maar het lijkt steeds meer te worden. Hij miauwt als hij bij de deur staat, hij miauwt in het voorbij gaan, hij loopt speciaal naar de badkamer om daar te miauwen. De andere kat komt af en toe even polshoogte nemen waarna de kleine hem in de houtgreep naar beneden trekt. Als hij in de slaapkamer mag miauwt hij niet
Wat kan ik het beste doen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9389
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: veel miauwen

Bericht door castratenkoor »

De ene kat is vocaler dan de andere kat. Dat heb ik hier ook. Wat je moet doen vraag je je af. Je kunt een kat niet veranderen, geniet gewoon van een babbelgraag dier om je heen. Ik loop met sommige katten dagelijks hele "gesprekken" te voeren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Nina-Pippi-Loes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 nov 2012 17:08

Re: veel miauwen

Bericht door Nina-Pippi-Loes »

Daar kun je niks aan doen. Het is gewoon een hele vocale kat, zo zijn sommigen gewoon. Er zit niks anders op dan eraan te wennen. :smile: (of gewoon in de slaapkamer laten ;-) )
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: veel miauwen

Bericht door eveline1982 »

Is hij gecastreerd? En zoja op welke leeftijd? Wat mijn voorganger hierboven schreef klopt, elke kat is anders. Heb er hier momenteel 4 en 2 hoor je vrijwel nooit 1 is minder geworden na de castratie maar kan er nog wel wat van en de laatste is een prater eerste klas, gaat geen moment voorbij en maakt niet uit waarvoor. Soms wil ze eten, soms aandacht en soms lijkt het alsof ze gewoon om een praatje verlegen zit :) moet wel zeggen dat dat poesje 8 a 9 maanden is en nog niet gesteriliseerd :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie