Overgeven Kitten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Janneke123
Kitten

Overgeven Kitten

Bericht door Janneke123 »

Hallo, wij hebben net 2 dagen een nieuwe kitten in huis gehaald uit een dierenasiel, de eerste dag was ze heel actief en speels alleen vandaag heeft ze 2 keer overgegeven. En af en toe niest ze.. Ik ben heel bang dat ze de niesziekte heeft.. What to do?
Anne87

Re: Overgeven Kitten

Bericht door Anne87 »

Ze geeft over en niest, en je bent bang dat ze niesziekte heeft? Dan moet je naar de dierenarts met haar, lijkt mij. Laat je even weten wat die over haar te zeggen had? :)
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Dat is altijd vervelend. Weet je wanneer ze ingeent is? De kans is groot dat ze een nawee van haar enting heeft. Als je een temperatuurmeter hebt, even opmeten, kan je het beste in het kontje doen, niet zo leuk maar zo meet je de exacte temp. Wanneer is ze ontwormt en heb je haar op ander voer overgezet? Allemaal factoren die mee kunnen spelen. Zolang ze actief is, goed eet en drinkt en geen koorts heeft is de kans groot dat ze even niet lekker is door alle veranderingen. De niesziekte is niet zo een ramp als je er op tijd bij bent, het is de tijd van het jaar en je kan het gewoon zien als een griepvirus. Heeft ze snot en vieze oogjes? Als ze lusteloos is, en koorts heeft zou ik direct naar de da gaan want koorts is gevaarlijk bij zo een ukkie.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Janneke123
Kitten

ze is nog maar 3 maanden oud, net ingeënt en net ontwormt. Nee ze heeft ook verder geen symptomen van de niesziekte, denk dat het overgeven ons gewoon heeft laten schikken. Ze woont nog maar 3 daagjes bij ons dus zou wel even wennen zijn denk ik. Eten en drinken doet ze ook gewoon.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Wanneer geent en wanneer ontwormt en wanneer verhuist? als alles te gelijk zo wat is gebeurd is die weerstand erg gezakt en is de kans dus stukke groter dat, dat gebeurd. Ik zou ook even de temperatuur meten zoals iemand hierboven al opperde. Heeft ze koorts zou ik toch naar de da gaan. Heeft ze geen koorts zou ik de weerstand verhogen.
eveline1982
Tijger
Tijger

De kans is groot dat ze een nawee heeft van de enting, daarbij als een kitten wormen heeft en word ontwormt kunnen ze na een paar dagen gaan spugen. Over het algemeen onverteerde brokjes en soms zelfs schuim. Als ze nu niet meer spuugt zou ik het afwachten, en niet met een weerstandverhoger gaan werken. Het is soms beter om het lichaam zelf een kans te geven om beter te worden. Maar blijf haar in de gaten houden een kitten kan soms enorm snel enorm hard achteruitgaan en dan zou ik niet meer wachten maar ala minuut naar de da gaan! En houd haar temp in de gaten (kleine tip, hete oortjes kan koorts zijn) Succes :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Janneke123
Kitten

Alles gaat weer goed met onze lieve kitten! Zijn naar de dierenarts geweest en bleek niks aan de hand te zijn. Toch bedankt !
eveline1982
Tijger
Tijger

Wat fijn toch een beetje de stress geweest :) veel plezier van haar!
Plaats reactie