Kat teruggevonden, wat nu?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
fierie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2012 10:14

Kat teruggevonden, wat nu?

Bericht door fierie »

Hallo,
Ik heb een vraag. Mijn kater is 7,5 maand geleden vermist geraakt, en nu is hij bij toeval gezien aan de andere kant van het dorp. Je kan zien dat hij verwilderd is, en mensen van een verzorgingstehuis geven hem te eten. Nu vraag ik mij af of het zinvol is dat als ik hem te pakken krijg, ik hem mee naar huis neem. Wij hebben thuis een poes die hij al kende, maar we hebben er nu ook een kitten bij van 7 maand. Is het verstandig om hem mee naar huis te nemen? En hoe kan ik dit dan het beste doen? Zelf heb ik hem nog niet gezien, dus ik heb geen idee of hij uberhaupt nog op mijn stem reageert.
Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.
Groeten,
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat teruggevonden, wat nu?

Bericht door Adriana »

het lijkt me in alle gevallen verstandig om snel een warm en veilig huis voor je kat te vinden, hetzij bij jou thuis of elders. ik denk dat je die zorgplicht ten aanzien van je kater nog steeds hebt, ongeacht of hij in leven wordt gehouden met voer uit het verzorgingshuis.
en ik neem aan dat je onmiddellijk daar naar toe sjeest in plaats van je eerst afvragen of en zo..

wat moet ik me voorstellen bij verwilderd? hij zal schichtig en schuw zijn maar dat lijkt me iets anders dan verwilderd..
ga kijken, neem lekker voer en knuffels mee en kijk hoe hij reageert.
en overleg met mensen van het verzorgingshuis als het inderdaad jouw vermiste huisdier is.

waarom niet eerst en gewoon proberen thuis te herintroduceren? pas dan weet je of het lukt of niet. ik neem aan dat hij gecastreerd is en anders wacht daar ook nog een taak.
is hij gechipt? en welkom op het forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nina-Pippi-Loes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 nov 2012 17:08

Re: Kat teruggevonden, wat nu?

Bericht door Nina-Pippi-Loes »

Ik denk dat je hier dezelfde antwoorden zult krijgen als op KP. Terughalen die kat. ;-)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat teruggevonden, wat nu?

Bericht door Dinky »

Welkom!
Ja het is zinvol om hem te pakken te krijgen, zeker met de winter voor de deur.
Wel lijkt het mij verstandig om hem dan ook even voor een checkup langs de DA te halen.

En waarom zou het niet verstandig zijn hem mee naar huis te nemen?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat teruggevonden, wat nu?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou hem ook gelijk gaan halen en herintroduceren bij de andere katten. Als je hem niet gewoon kunt lokken met lekker kun je eventueel proberen een vangkooi te lenen van een asiel.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Re: Kat teruggevonden, wat nu?

Bericht door Connie001 »

Ik had al bij het verzorgingshuis gestaan om hem op te halen, niets geen twijfel over mogelijk. Voor de rest heeft Adriana gelijk. Nu heb ik het idee, omdat je al direct een nieuwe kitten hebt genomen dat je hem hebt afgeschreven voor de rest van zijn leventje.
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Kat teruggevonden, wat nu?

Bericht door helskinky »

Jeetje dat je je dat afvraagt?? Ophalen, lekkers mee, roepen , paaien en mee naar huis nemen. Het is en blijft jouw kat, ik zou niet twijfelen hoor
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat teruggevonden, wat nu?

Bericht door eveline1982 »

Sorry hoor maar ik zou allang daar hebben gezeten ipv me warm binnen aftevragen of ik hem moet ophalen. Een kat die altijd binnen heeft gezeten en nu een poos buiten went echt wel weer aan een leven binnen. Het is jouw kat dus je bent dit verplicht aan hem.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kat teruggevonden, wat nu?

Bericht door Sifra »

Je weet het nog niet zeker, maar laten we er vanuit gaan dat het jouw kat is: er is inderdaad een grote kans dat hij niet makkelijk te benaderen is. Als je hem niet kunt pakken, kun je een vangkooi lenen van de dierenbescherming. Je moet de introductie bij je oude kat en bij de jonge kat aanpakken alsof het een nieuwe kat is, maar dat heeft best wel kans van slagen. Neem er de tijd voor.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Cerna

Re: Kat teruggevonden, wat nu?

Bericht door Cerna »

Op KP heeft ze de vraag verwijderd, dus de kans dat ze hier terugkomt is gering.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat teruggevonden, wat nu?

Bericht door eveline1982 »

Ik snap dan uberhaubt niet waarom je de moeite neemt om je vraag te stellen? Dan wil je je kat gewoon niet terug.....
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Nina-Pippi-Loes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 nov 2012 17:08

Re: Kat teruggevonden, wat nu?

Bericht door Nina-Pippi-Loes »

Deze persoon wil ws graag horen dat het best oke is om je kat op straat te laten zwerven...sommige mensen...
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kat teruggevonden, wat nu?

Bericht door Sifra »

Fierie kwam hier voor advies. Als hij/zij totaal geen interesse in die kat had gehad, had hij/zij niet de moeite genomen advies te vragen. Laten we nou eens met meer adviezen komen en met minder meningen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Nina-Pippi-Loes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 nov 2012 17:08

Re: Kat teruggevonden, wat nu?

Bericht door Nina-Pippi-Loes »

Als je her en der je vraag gaat plaatsen en vervolgens het begintopic gaat verwijderen (is dus bij KP het geval) dan krijg je blijkbaar niet de antwoorden die je wilt hebben anders had je nog wel terug gereageerd na de adviezen toch?
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kat teruggevonden, wat nu?

Bericht door Sifra »

Ik stuur je even een pb'tje.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie