Correcte Beslissing genomen?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Njaynl
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 nov 2012 11:06

Correcte Beslissing genomen?

Bericht door Njaynl »

Hallo Katten vrienden,

Ik twijfel aan een beslissing die ik heb genomen, ik denk zelf wel de juiste ..

Het verhaal:

Het gaat om Chloe een brits korthaartje silver tabby.
Ze was vanaf kittens af aan al erg kleine en liep al snel met een krom ruggetje, ze is dan ook nooit zwaarder geworden als 2 kilo
Ze is vanaf 2007 elk jaar naar de DA geweest, en altijd was het goed. , zelfs afgelopen zomer.

Toen gebeurde iets waar ik altijd wel rekening mee heb gehouden , maar nog niet zo snel.

Afgelopen maandag, bleef ze al heel snel zitten op 1 plek , niks voor haar.
Ze at toen nog wel een beetje en dronk ook nog wel een beetje

De volgende ochtend zat ze nog op dezelfde plek , heel stilletjes...
Toen ik in de middag terug uit me werk kwam , was ze erg koud en hing met dr hoofdje naar beneden , ze wou niet eten of drinken en zelfs haar favo snoepjes wou ze niet meer

Ik heb haar toen bij de verwarming gezet, maar dat hielp ook niet, ze trok zich terug in hoekjes waar ze nooit is geweest

We zijn toen in de avond naar de DA geweest, en tot onze shock vertelde dat hij dat ze bleek tandvlees had , zwaar onderkoeld en misschien al een beetje een shock had, en nog geen 2 dagen te leven had...

Haar vacht zat ook los

Hij bood een onderzoek aan maar zei daarbij dat het een grote kans was ze nooit langer als 1 week meer zou leven...

Ik heb haar toen geknuffeld en vast gehouden , ze blaaste zelfs nog even naar een hond die voorbij kwam... toen hebben we de keuze gemaakt om haar te laten inslapen

Maar net voor het moment van het spuitje leek ze weer tot leven te komen , actief en verzetten ..
Dit spookt door me hoofd continue ... ik ben van het advies van de DA uitgegaan, dat ze altijd al een afwijking heeft gehad ..... en hij weining meer kon doen...

Heb ik nu goed gehandeld? ..... ik wou haar niet laten lijden
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Correcte Beslissing genomen?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik krijg tranen in me ogen wat zielig ik leef enorm met je mee moet er niet aan denken ooit die keus te moeten maken maar ja ook ik zou ooit voor die keus staan ..

Je hoeft je niet schuldig te voelen,, de arts heeft ervoor geleerd en die laat niet zomaar een gezond dier inslapen .. Dat ze nog f levendig werd hoor ik vaker.
Je hoeft je niet schuldig te voelen.

Wens je veel sterkte x
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Njaynl
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 nov 2012 11:06

Re: Correcte Beslissing genomen?

Bericht door Njaynl »

Thanks voor je lieve woorden, ik heb staan huilen .... ben blij dat mijn vriendin nog een beetje het woord heeft kunnen doen ..

We gaan volgende week kijken bij een nestje kittens, want onze andere poes is nu erg alleen.
Zal nooit een vervangen voor Chloe zijn maar het is wel zo gezellig weer voor ons en onze poes malibuu
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Correcte Beslissing genomen?

Bericht door Dinky »

Het is altijd moeilijk om zo'n beslissing te nemen en iedereen die de beslissing neemt zal zich toch ergens afvragen of het de juiste is geweest. Wanneer ik het verhaal zo lees en de situatie kan beoordelen heb je inderdaad de juiste keuze gemaakt ;)

Goed dat je niet met het idee van vervanging van Chloe een nieuw kitten wilt nemen. Weet niet hoe oud malibuu is maar een jong kitten kan enorm druk zijn voor een volwassen poes. Je zou ook een kijkje kunnen nemen bij een asiel in de buurt en kijken of daar een leuk volwassen maatje zit voor malibuu ;)

En inderdaad zal een andere poes geen vervanging zijn van Chloe maar het kan het verdriet wel verzachten. Sterkte
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Correcte Beslissing genomen?

Bericht door BillyJean »

wat een verdrietig verhaal, en ook zo herkenbaar.Toen we Bowie lieten inslapen kwam ze bij me zitten te mauwen en te spinnen, en dat deed ze never nooit, en dat maakte het extra moeilijk. Maar als ze zo ziek zijn, is dit de enige juiste beslissing om te nemen, hoe zwaar het ook is. Wij hebben onderhand ook een kitten gereserveerd, 1 is maar alleen...
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Correcte Beslissing genomen?

Bericht door nellebel »

heel herkenbaar. wij hadden eindelijk na lange tijd besloten dat het genoeg was voor ons flippie. ze kon echt niet meer, maar zelfs tijdens het inslapen leek ze niet dood te willen gaan. haar hart bleek nog supersterk. dan twijfel je meteen of je wel het goede hebt gedaan.
achteraf weet ik dat het genoeg was voor haar. ik zie het als dat flippie blij was dat ze eindelijk kon rusten en naar haar overleden vriendje kon, maar dat ze het moeilijk vond om ons achter te laten in verdriet.
ik denk dat je goed hebt gehandeld. je hebt gedaan wat toen het beste leek. het arme kleintje heeft ws een ziekte gehad en ze had niet veel bij te zetten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Njaynl
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 nov 2012 11:06

Re: Correcte Beslissing genomen?

Bericht door Njaynl »

Dank jullie allemaal voor de mooie woorden, maakt me sterker.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Correcte Beslissing genomen?

Bericht door eveline1982 »

Niet twijfelen! Jullie en de da hebben echt de juiste beslissing genomen, als ze onderkoeld blijven ondanks dat je warmte hebt gegeven en dan vacht wat loszit zijn echt tekenen dat de kat bezig is te overlijden, jullie hebben haar meer pijn en ellende bespaart door haar in te laten slapen. Ik persoolijk vind dat ook ergens heel mooi, wij mensen moeten maar doorlijden voor er eindelijk is iemand is die de morfine pomp wil openzetten, voor je dier mag je kiezen als het mooi is geweest. En een opleving krijgen ze bijna allemaal hoe ziek ze ook zijn. Mijn Tom was doodziek, ik had net een afspraak gemaakt met de da om hem de volgende dag in te laten slapen toen hij plots weer ging eten niet spuugde en zelfs wat actiever werd. Na nog geen 2 weken heb ik hem alsnog in laten slapen omdat hij weer helemaal achteruit ging en ik hem niet meer wilde laten lijden. Sterkte met jullie verlies....
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Njaynl
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 nov 2012 11:06

Re: Correcte Beslissing genomen?

Bericht door Njaynl »

Ja hoe krom in het inderdaad ook klinkt het is fijn om die beslissing te kunnen nemen.
Een poesje kan dat niet zelf en praten kunnen ze ook niet ...
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Re: Correcte Beslissing genomen?

Bericht door Connie001 »

Ik heb nog een ouderwetse dierenarts de man is al 76 en een schat voor dieren. Hij heeft mij ooit verteld bij het in laten slapen van Kruimeltje waarvan ik de gedachte had dat ze ook niet wilde overgaan en ertegen vocht, dat bijna ieder dier een opleving krijgt net voor we ze laten inslapen. Hij zegt dat het hun laatste gedachte is dat we afscheid nemen van elkaar en we hun gedenken zoals ze waren. En dit is precies wat ze doen "de opleving" hoe ziek ze ook zijn ze laten zichzelf zien zoals ze altijd waren voor ze overgaan naar de regenboog, dit is hun cadeau aan ons. Ik ben dit ook nooit vergeten.

Je hebt dan ook de kuiste keuze gemaakt en ze heeft afscheid van je genomen door zichzelf te laten zien hoe ze altijd was.
Plaats reactie