Hallo allemaal,
Mijn kat pardoes is erg ziek, schiltklier die te hard werkt. Hij moet nu de rest van zijn leven medicijnen en eet nu al bijna niet meer. Met medicijnen geven is hij echt een ramp, hij raakt heel erg gestrest en ik krijg dagelijks extra krabbels en dat dan twee keer per dag.
Inmiddels houdt hij het weinige eten dat hij op eet niet eens meer binnen...
Hij heeft er ook gewoon geen zin meer, is het dan nog wel eerlijk om hem hier te houden... Graag jullie mening
We weten het gewoon even niet meer, hoop dat jullie wat antwoorden hebben .
bij de dierenarts noemde ze hem kleine tijger, net uit zijn narcose, dan kan je een beetje zijn vechters gedrag inschatten
Wanneer stoppen met behandelen?
Wanneer stoppen met behandelen?
Trotse eigenaresse van Feline, Pip & Mauwie & Pardoes in ons hart
- BillyJean
- Jaguar
- Contacteer:
Re: Wanneer stoppen met behandelen?
ik heb deze week voor onze Bowie de moeilijke keuze gemaakt. Ik heb haar 2 dagen nauw geobserveert en besloten niet onder stress weer extra medicatie te geven, maar met de FIP was het toch nog een kwestie van weken. Ik wilde niet dat ze onnodig veel pijn zou krijgen, daarvoor was ze me te lief.
Houden van is ook kunnen loslaten.....
sterkte met je beslissing
Houden van is ook kunnen loslaten.....
sterkte met je beslissing
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *
Hier vind je ons fotoalbum
* BillyJean * * Bowie *
Hier vind je ons fotoalbum
welkom op het forum!
goedaardige schildkldiertumoren zorgen voor een te hoge afgifte, opgejaagd, verhoogde hartslag en afvallen ..
er zijn drie behandelmogelijkheden
medicatie en naast felimazole is er ook carbimazol tabletjes en oorzalf
operatie, dan wordt de aangetaste schildklierlob met tumor weggehaald
behandeling met radio actief jodium, mogelijk in Lienden/Betuwe en Gent/België.
van alle drie de behandelmethodes hebben we vrij veel positieve verhalen op het forum en inslapen is zo ongeveer de allerlaatste optie..
het kan zijn dat je katzel niet goed op felimazole reageert, probeer dan carbimazol (tabletjes of oorzalf) en denk na over de andere opties.
één van de bijwerkingen van felimazole is niet meer eten (zie bijsluiter) en het advies (in bijsluiter en van de dierenarts) is dan onmiddellijk stoppen met felimazole en naar alternatief zoeken!
wat is de (t-4)/schildkdlierwaarde bij bloedonderzoek..?
goedaardige schildkldiertumoren zorgen voor een te hoge afgifte, opgejaagd, verhoogde hartslag en afvallen ..
er zijn drie behandelmogelijkheden
medicatie en naast felimazole is er ook carbimazol tabletjes en oorzalf
operatie, dan wordt de aangetaste schildklierlob met tumor weggehaald
behandeling met radio actief jodium, mogelijk in Lienden/Betuwe en Gent/België.
van alle drie de behandelmethodes hebben we vrij veel positieve verhalen op het forum en inslapen is zo ongeveer de allerlaatste optie..
het kan zijn dat je katzel niet goed op felimazole reageert, probeer dan carbimazol (tabletjes of oorzalf) en denk na over de andere opties.
één van de bijwerkingen van felimazole is niet meer eten (zie bijsluiter) en het advies (in bijsluiter en van de dierenarts) is dan onmiddellijk stoppen met felimazole en naar alternatief zoeken!
wat is de (t-4)/schildkdlierwaarde bij bloedonderzoek..?
hmmmpfs..
plaatst een soort van noodbericht en raadpleegt dan sinds de plaatsing de kattensite niet meer...

plaatst een soort van noodbericht en raadpleegt dan sinds de plaatsing de kattensite niet meer...
Sorry hoor dat ik niet meer heb gekeken, misschien had ik ook andere dingen aan me hoofd...
Hij is al ingeslapen, hij was veel te zwak voor alles en stres was te hoog. Alle opties waren met de dierenarts al besproken en de rest van zijn leven pillen zou te veel stres opleveren.
Hij is al ingeslapen, hij was veel te zwak voor alles en stres was te hoog. Alle opties waren met de dierenarts al besproken en de rest van zijn leven pillen zou te veel stres opleveren.
Trotse eigenaresse van Feline, Pip & Mauwie & Pardoes in ons hart