Kat overleden door nalatigheid?

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
jurjenvansmeden
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2012 16:41

Re: Kat overleden door nalatigheid?

Bericht door jurjenvansmeden »

Bedankt voor jullie reacties. Jildou en ik hebben een goed gesprek gehad en hebben besloten om aankomende maandag te gaan kijken bij een nestje kittens. Dit maal hebben we besloten om, ook naar aanleiding van tips op dit forum, voor twee kittens te kiezen. Het zal iets drukker worden, maar dat maakt het ook gezelliger en voor de kittens is het natuurlijk helemaal geweldig.

Ik woon sinds 2 jaar op mijzelf en heb nooit eerder huisdieren gehad. Mijn vriendin en ik hebben ons wel degelijk goed ingelezen eer wij de keuze hadden gemaakt om een kitten te nemen. Ook heb ik geen reismandje aangeschaft omdat ik op dit moment niet over een auto beschik(de auto van het ongeluk was van mijn schoonouders) en ik de kat toch niet van plan was her en der mee te nemen.

Wel hebben wij er helaas voor gekozen om Puck eenmalig mee te nemen naar mijn schoonouders om hem te laten zien, alleen dit is toch wel het laatste wat je dan verwacht. Wij hadden Puck ook opgehaald van zijn eerste thuis en hier hebben wij hem ook zonder reismandje vervoerd..

Het is zeker een les voor ons geweest, maar wel een hele zware wat een leven heeft gekost.

Het beeld dat Puck eerst nog mijn wang likjes zat te geven en tien seconden later dood op de achterbank lag, vergeet ik nooit meer en ook het moment dat de deur dicht klapte , zal voor altijd in mijn hoofd spoken. Ik heb een enorm schuldgevoel en ik vind het erg jammer, maar misschien wel terecht, dat sommige mensen zo negatief reageren terwijl ik zo openhartig mijn verhaal doe (Gizmobritsekorthaar).

Het is in mijn ogen een samenloop van omstandigheden waarbij wij misschien meer hadden kunnen doen om dit te voorkomen, maar achteraf is dit helaas niet meer terug te draaien.

Wij hebben in de drie wekendat Puck bij ons was heel veel leuke foto's van hem gemaakt met onze spiegelreflex camera, we hebben besloten om hier een mooi boekje van te maken, opdat we Puck nooit zullen vergeten.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties en ik zal het laten weten als wij hebben besloten om de twee nieuwe kittens aan te schaffen.

Mvg
jurjenvansmeden
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2012 16:41

Re: Kat overleden door nalatigheid?

Bericht door jurjenvansmeden »

@Connie001 : Heel veel sterkte met het verlies van Mojo. Dit lijkt mij ook echt verschrikkelijk om mee te maken, zowel voor u als voor Mojo.

Ik zal een kaarsje branden vanavond.
loes90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 sep 2012 13:01

Re: Kat overleden door nalatigheid?

Bericht door loes90 »

als eerste sterkte, vooral met het schuldgevoel. wat zeker niet nodig is. het is een ongeluk, je hebt het niet expres gedaan.

ook heel veel succes met het uitzoeken van 2 nieuwe kittens.
2 kittens is zeker niet drukker dan 1 kitten. 2 kittens vermaken namelijk ook elkaar ipv dat jij steeds de ene kitten moet vermaken.
jurjenvansmeden schreef:Ook heb ik geen reismandje aangeschaft omdat ik op dit moment niet over een auto beschik(de auto van het ongeluk was van mijn schoonouders) en ik de kat toch niet van plan was her en der mee te nemen.
dat stukje snap ik niet helemaal. hoe was je dan vanplan om de kat mee te nemen naar bijvoorbeeld de dierenarts? ook lopend of op de fiets is een reismandje echt een must.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat overleden door nalatigheid?

Bericht door Chiquita98 »

Fijn dat jullie voor 2 kittens gaan. En inderdaad heel goed dat je openhartig bent geweest. Je gaat nu toch zeker wel een reismandje kopen voor je nieuwe huisgenootjes?? Die negativiteit is niet naar bedoeld, maar ik kon uit je verhaal nou niet echt lezen dat je het de volgende keer heel anders zou doen behalve de kat wat steviger vasthouden.
En een kitten mee nemen om hem te laten zien aan anderen vind ik ook geen goed idee. Nodig liever mensen bij je thuis uit zodra de kittens gewend zijn. Gestress met vervoeren houden ze meestal niet van.
Ik hoop dat jullie het overlijden van Puck een plekje kunnen geven en ik wens jullie alleen maar heel veel plezier toe met de eventueel nieuwe kittens.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Re: Kat overleden door nalatigheid?

Bericht door Connie001 »

Dank je Jurjen voor je lieve berichtje en het branden van een kaarsje voor Mojo.
Jullie hebben een hele harde les geleerd en weet zeker dat jullie Puck nooit zullen vergeten.
Succes met het zoeken naar 2 kittens.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat overleden door nalatigheid?

Bericht door Adriana »

eerlijk gezegd vond ik de reacties heel heel erg meevallen, na wat er was gebeurd..
(ook) ik heb me heel erg moeten inhouden en zeker niet geschreven wat ik op dat moment dacht..
je kunt katzels die je niet kent, die jou niet kennen niet los vervoeren.
in het uiterste geval doe je ze in een tuig, maar los.. dat durf ìk zelfs niet met het stel dat ik nu heb en behoorlijk goed ken. ze gaan altijd/altijd in tuig en wij reizen heel wat af met onze katzels.
gelukkig hebben jullie gekozen voor twee kittens en dolle pret. en je zult je handen er aan vol hebben het eerste jaar.. dus zullen we jullie vast wel terug zien in de diverse topics..
en ja, ik denk dat je het nooit zult vergeten en dat is op zich al erg genoeg.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Anne87

Re: Kat overleden door nalatigheid?

Bericht door Anne87 »

Ik denk dat de reacties alles meevielen. Zelf heb ik niet gereageerd omdat wat ik dacht - hoe netjes ik dat ook had kunnen verwoorden - niet was waar je op zat te wachten. En ik vermoed dat ik niet de enige ben die er zo over heeft gedacht.
Wel wens ik je veel succes met je nieuwe kittens en koop alsjeblieft een reismand. Die zijn helemaal niet zo duur en de investering zo waard.
Cerna

Re: Kat overleden door nalatigheid?

Bericht door Cerna »

Hier hetzelfde: heb niet gereageerd omdat er een heleboel in mij opkwam wat ik beter niet kon opschrijven en dan kun je het maar beter zo laten. En de reactie van Gizmobritsekorthaar vond ik 100 procent meevallen.

Voordat je de kittens gaat ophalen, eerst een kattenmand kopen! Hoe wil je ze anders vervoeren? Toch niet weer op schoot, hè?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kat overleden door nalatigheid?

Bericht door Ms Maaike »

Katten vinden het vaak niet prettig om in de auto te zitten (zeker niet als je een paar keer naar de dierenarts bent geweest). Behalve dat het veel veiliger is om ze in een mandje mee te nemen zal de kat het ook prettiger vinden in een mandje, ook al krijg je hem er eerst niet eens in. Omdat mijn kat ook een pesthekel heeft aan reismandjes heb ooit geprobeerd met hem in een tuigje (per bus) naar de dierenarts te gaan, maar wat een hel was dat zeg. Hij kroop in m'n jas op m'n rug en kon er pas bij de dierenarts afgehaald worden. Daar heb ik een paar mooie souvenirtjes aan over gehouden. ;)

Je hebt geen enkele reden om ze niet in een mandje te doen. Ik vind het onbegrijpelijk waarom je, na die fatale dag, nog steeds geen reismandje koopt...
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kat overleden door nalatigheid?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik zei ook in mijn reactie ik wil je geen schuld gevoel aanpraten MAAR ik moest dat gewoon kwijt en daarbij heb ik me nog ingehouden

Fouten maken is menselijk maar dit kon / kan uk gewoon niet begrijpen , de fokker van gizmo vertelde mij sat ik een reis mandje MOEST hebben..
En dat had ik zelf ook bedacht.
Nogmaals ik kan er niet met mijn hoofd bij dat dit heeft kunnen gebeuren maar dat neemt niet weg dat ik t vreselijk voor je vind en dat ik je schuld gevoel snap.
Sterkte en succes met t zoeken na nieuwe kittens maar ajb doe nooit meer zulke domme dingen en SCHAF EEN REISMANDJE AAN ! Niet alleen voor visites ( raad ik zowiezo af ) maar war dacht je van het ophalen van je nieuwe kittens ?! En bezoekjes naar de dierenarts ? Als je weer gaat vervoeren los in de auto veroorzaakt ongelukken neem aan dat je ervan heb geleerd
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat overleden door nalatigheid?

Bericht door eveline1982 »

Mensen krijgen hier niet eens een kitten mee als ze zonder mand worden opgehaald. Hoop ook dat je nu wel een mooie reismand koopt, ze zijn voor een prikkie te koop en via marktplaats kan je al regelmatig voor 5 euro ee 2dehands aanschaffen, dan wel even goed checken of het goed stevig sluit ;). Sterkte met jullie verlies en succes bij het kijken naar een nieuw nestje
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat overleden door nalatigheid?

Bericht door eveline1982 »

Nog even een vraagje, de kitten was 8 weken toen jullie hem ophaalde. Maar met 9 weken moeten ze hun eerste enting. En met 12 weken dit herhalen.....Hadden jullie dat nog niet gedaan?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kat overleden door nalatigheid?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Gelukkig ben ik niet de enige met vragen
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Anne87

Re: Kat overleden door nalatigheid?

Bericht door Anne87 »

Dat vroeg ik mij dus ook al af. Hoe heb je dat in vredesnaam gedaan, van en naar de dierenarts?
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kat overleden door nalatigheid?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Als ik in de wachtkamer bij de dierenarts zou moeten wachten met gizmo of Caya op schoot dat gaat niet Goed van angst vliegen ze weg en met honden etc in wachtkamer.. REISMANDJE moet
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gesloten