ouwe graatmagere kat heeft altijd honger

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
dinky2toy
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 nov 2012 12:57

ouwe graatmagere kat heeft altijd honger

Bericht door dinky2toy »

hallo allemaal.

laat ik maar direkt duidelijk zijn, ik ben niet echt een kattenliefhebber. En heb ook niet uitgebreid gezocht op het forum of het antwoord op mijn vraag hier al niet ergens staat.
maar ik ben verpleegkundige en werk sinds kort bij een demente dame die 5 katten heeft.
En ik wil de beestjes wel goed verzorgen!

Een van deze 5 is een heel oude poes. en graatmager. Het beestje heeft ook altijd honger en komt voortdurend bedelen. We moeten echter goed uitkijken haar niet te veel te geven, want dan gaat ze braken.
Nu is er een van mijn collega's die aanraad haar tussendoor wat koffiemelk op een schoteltje te geven.
Ik had begrepen dat je een poes beter geen melk kan laten drinken.... is koffiemelk dan wel goed?
Of zouden jullie iets anders aanraden?

er staan altijd kattenbrokjes (speciaal van de dierenarts) en water maar daar eet ze volgens mij nauwelijks van.
en 2-3 keer per dag geven we een half zakje met zachte brokjes met saus of gel.... Als ze de kans eet likt ze daarvan ook de saus uit de andere kattenbakjes.

Ik hoop dat jullie mij wat wijze raad kunnen geven.
dank
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: ouwe graatmagere kat heeft altijd honger

Bericht door BloemTetsu »

Vermageren, constant bedelen, braken icm leeftijd zo ik zeggen overactieve schildklier. Dit kan via bloedonderzoek bij de Da worden bepaald.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ouwe graatmagere kat heeft altijd honger

Bericht door Adriana »