wond bij onze rode kater in ze nek

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
jessica88
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2012 21:15

wond bij onze rode kater in ze nek

Bericht door jessica88 »

wie o wie kan mij helpen onze lieve pumba heeft een wond in ze nek nu is pumba niet echt een kat die zich graag laat onderzoeken hij houd niet van gepluk aan ze lijf maar ik maak me best zorgen er over hij lijkt zo ver ik kan zien op een open wond stukje huid is er vanaf en wat haar ook . wat zeggen jullie nog even aan kijken of toch maar naar de dierenart er mee bedankt alvast ook van pumba
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: wond bij onze rode kater in ze nek

Bericht door eveline1982 »

Hoi Jessica.

Waarschijnlijk een vechtpartijtje van buiten? Zolang een kat zich niet lusteloos gedraagt of gloeiendhete oren krijgt (koorts) dan zou ik het even afwachten. Gewoon 2x per dag even voelen of het niet dik word, dan wel naar de da. Pumba zal het zelf schoonlikken. Knuffel aan Pumba
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: wond bij onze rode kater in ze nek

Bericht door mittenslief »

als het je lukt moet je wat haartje rondom de wond wegknippen of scheren en je zou het voor de zekerheid 2-3 keer per dag kunnen schoonmaken met een sopje van soda. mijn buckie had geregeld wonden die ontstoken waren en zolang je die goed schoon houd gaat het meestal goed, wel je kat goed in da gaten houden dat hij inderdaad geen koorts krijgt
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
jessica88
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2012 21:15

Re: wond bij onze rode kater in ze nek

Bericht door jessica88 »

thanks eveline alleen pumba was een buiten kat maar we zijn sinds een week verhuisd naar een flat we hebben nog een kat wizzy en ze vechten inderdaad wel iets meer sinds we hier wonen pumba blijft ook veel mauwen tot vervelends
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: wond bij onze rode kater in ze nek

Bericht door Chiquita98 »

Dus hij is van een buitenkat naar een binnenkat gegaan?? En ja dan mauwt ie veel omdat ie naar buiten wil. De meeste katten kunnen niet wennen aan het continu binnen zijn als ze buiten al gewend zijn. Dan raken ze gestresst en gefrustreerd. Misschien heeft ie dat plekje zelf wel opengekrabt ook uit frustratie. Ik zou zijn gedrag in de gaten houden als ik jou was. Heb je geen balkon die je kan afzetten eventueel?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: wond bij onze rode kater in ze nek

Bericht door eveline1982 »

Klinkt heel erg als verveling. Zo heb ik ook de kater van me vader in huis genomen toen zij verhuisde naar een flat en hij na een half jaar nog bleef janken, vechten met de poes en zelfs alles onder plasde uit pure frustatie. Bij mij was al dat gedrag binnen no time over, omdat hij naar buiten kon. Je balkon afschermen, mits je die hebt, is een idee.

Goed blijven na kijken de wond, meestal heelt het vanzelf wel, anders even naar de da. Succes
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
jessica88
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2012 21:15

Re: wond bij onze rode kater in ze nek

Bericht door jessica88 »

jah we hebben wel een balkon maar ik heb weer ergens gehoord dat ze eerst aan het huis moeten wennen voor dat ze naar buiten mogen en ik ben ook wel een klein beetje bang dat ze allebij op de reling springen en naar beneden vallen tis wel 6 hoog ik kijk het inderdaad wel ff aan hoe het gast met ze bedankt in geen geval groetjes en bedankt en kopjes van wizzy en pumba
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: wond bij onze rode kater in ze nek

Bericht door Chiquita98 »

We hebben het ook niet over je open balkon. Je zal deze moeten gaan afschermen met gaas! Google maar eens. Als je kat niet verder kan dan het balkon die afgeschermd is hoef je heus geen paar weken te wachten. Dus ik zeg....afschermen
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: wond bij onze rode kater in ze nek

Bericht door Dinky »

Kijk eens via de zoekfunctie op het forum op balkonafzetting ;)

Op het balkon dat niet is afgeschermd loslaten is inderdaad geen goed idee maar zijn verschillende oplossingen voor ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie