kan de vacht van een lapjeskat na jaren vlekjes bijkrijgen?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Katalina
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2012 17:45

kan de vacht van een lapjeskat na jaren vlekjes bijkrijgen?

Bericht door Katalina »

hallo,
ik denk dat ik vandaag mijn vermiste lapjeskat heb teruggevonden! (NA min.5 jaar) ik heb er direct fotomateriaal bijgehaald, maar de gevonden poes heeft meer zwart op haar neus, daar waar mijn oude poes vroeger meer ros was. weten jullie of dit in de loop der jaren kan veranderen?
groeten, KATALINA
Laatst gewijzigd door Katalina op 05 nov 2012 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kan de vacht van een lapjeskat na jaren vlekjes bijkrijg

Bericht door castratenkoor »

Nee de kleuren en tekening van een poes veranderen niet. Ze kan niet opeens zwart zijn waar ze eerst rood had.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kan de vacht van een lapjeskat na jaren vlekjes bijkrijg

Bericht door pearlsofpassion »

Een plekje kan lichter of donkerder worden.
Zo heb ik een cyperse kater gehad die met het ouder worden meer roder kleurde tussen te de zwarte strepen door dan grijs.
Maar dat was in het opgroeien. Tijdens het opgroeien kunnen kleuren sterker worden, of wit kan meer of minder meegroeien waardoor de vlekken groter of kleiner zijn en ook lichtjes van plek kunnen verschuiven, maar dan heb ik het over plekken die serieus groeien zoals de rug vb.
Maar in het gezicht lijkt me dat wel sterk, die cellen blijven wel op hun plaats liggen.

Als het echt om een vlekje gaat dat nu anders ligt dan voorheen, denk ik dus niet dat dat kan.
Als het om tintverschillen gaat eventueel wel.
Maar de vlekken van een lapje liggen in de genen. Elke plaats op de vacht is bij het uitgroeien vastgelegd welke kleur ze krijgt. Dat verandert dus niet meer eens vastgelegd.
Ik weet niet hoe oud je katje was toen ze verdween, maar ik veronderstel niet 10 weken? Dus dan lijkt me het onmogelijk dat ze andere vlekken heeft dan vroeger.

Het spijt me, maar het is vast een ander katje...
(na 5 jaar ook niet geheel onlogisch... )

Ik hoop dat ze terug kan naar haar eigenaar dan.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie