Katten overplaatsen.

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
MDVerheijden
Kitten

Katten overplaatsen.

Bericht door MDVerheijden »

Hallo!

Wegens beëindiging van relatie ben ik op zoek naar een nieuw, warm huisje voor twee
katers en een poes.

Het liefst zou ik ze alle drie meenemen maar dat is niet realistisch.
Mijn ex en ik zijn beide op zoek naar een nieuwe woning, maar te jong om zelfstandig
een huis te huren of te kopen. Ik studeer in Amsterdam, zij werkt fulltime in
Amsterdam. We zullen allebei een kamer of appartement moeten huren met andere
huisgenoten en wel op korte termijn omdat we ons huurcontract hebben opgezegd.
Helaas is het onmogelijk om met huisdieren een kamer of appartement te zoeken.
Tot nu toe zijn we overal geweigerd bij bezichtigingen en we merken dat het onhaalbaar
is om de katten te houden. Het doet alleen erg veel pijn bij ons allebei. We zouden ze zo
graag willen houden.

Nu heb ik al in mijn vrienden - en kennissenkring berichtjes verstuurd, maar misschien weet
iemand op het forum nog een oplossing? Iets waar wij overheen hebben gekeken?

PS: Heeft iemand ervaring met dierenboerderijen? Ik lees namelijk via Google dat er ook weleens nestjes naar boerderijen worden gebracht en dat ze daar met veel liefde en warmte worden ontvangen. Iemand enige ervaring?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Groeten,
Mark.
eveline1982
Tijger
Tijger

Re: Katten overplaatsen.

Bericht door eveline1982 »

Hoi Mark

Gaat het om een nestje, of volwassen katten?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
jennli
Tijger
Tijger

Bericht door jennli »

Wat naar voor jullie en jullie katten.

Heb geen ervaring met dergelijke boerderijen. Ze worden daar wel bloot gesteld aan allerlei gevaren met alle gevolgen van dien. Mijn persoonlijke mening is dat je als je geen fijn veilig en warm adres voor ze vindt, je toch het best een dierenasiel kunt bekijken waar je een goed gevoel bij hebt. De kans is groot dat ze dan door mensen opgehaald worden die hen met alle liefde een warm mandje willen bieden.

Succes en sterkte!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Als het binnenkatten zijn zou ik ze niet naar een boerderij doen. Dat is echt een totaal ander leven voor ze. Hopenlijk vindt je een fijn nieuw thuis voor ze.
Zoals Jennifer al zeg, asiels hebben misschien negatieve klank, maar er worden daar wel afstandsdieren herrenigd met nieuwe baasjes. Er worden echt regelmatig dieren opgehaald.
En zij kunnen goed informatie geven over karakter van de katten.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
MDVerheijden
Kitten

Bericht door MDVerheijden »

Wat fantastisch dat er zo snel gereageerd wordt!

Eveline: het gaat om drie katten van inmiddels twee jaar oud. Ze zijn erg goed verzorgd, ontzettend lief en weten altijd vriendjes te maken met andere katten.

Toen we nog samenwoonden (wat nu twee maanden niet meer zo is) waren ze vaak binnen te vinden voor aandacht want ik was vaak thuis. Inmiddels zijn ze er aan gewend dat er bijna nooit iemand thuis is dus zijn ze vaker buiten te vinden dan voorheen, lijkt mij. Eentje (Doerak) is wel een echte avonturier en is ook weleens een paar dagen weggeweest. De andere kater is wat meer een 'schoot-kat' en de poes zit er een beetje tussenin.
Maar inderdaad klinkt het 'asiel' als iets negatiefs. Ik denk dat ze bij boerderijen meer plezier beleven. Maar ik zal eens een kijkje nemen als ik geen andere plek voor ze kan vinden.
Een ander punt: weet iemand misschien of je je katten ergens 'tijdelijk' kan plaatsen wegens gebrek aan woonruimte? Ik ben zo bang dat ik er uiteindelijk enorm veel spijt van ga krijgen. En is dat ook bij het asiel? Kost het veel geld?

Hartstikke bedankt voor jullie (snelle) reacties en steun, echt super!
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Daar hebben de dames boven echt gelijk in! Heb in het verleden helaas 1x een poes naar het asiel moeten brengen omdat zij niet met peuters ging en mijn zoon bleef aanvallen. Toen ze op een keer op een haartje na in zijn oog zat moest ik een beslissing nemen. Je moet wel afstandskosten betalen maar ik heb direct ervoor gekozen! De katten zitten veilig en krijgen alle (medische) zorg die ze nodig hebben. Daarbij weet je zeker dat iemand echt voor een kat wil gaan als ze er 1 uit het asiel halen aangezien ze daar een bijdrage voor de dieren moeten betalen. Gewoon een kwestie van goed googlen of er slechte verhalen worden geschreven of juist hele goede over de asiels in de buurt. Mijn poes heeft er 2 weken gezeten en daarna een leuk huisje gevonden bij een oudere man zonder kids en andere huisdieren, de ideale omgeving voor haar :).

Ik weet niet waar je woont maar bij stichtingzwerfdier in alkmaar is er ook een pension. Ik weet niet hoeveel dat kost maar ook dat is makkelijk te googlen, ook of er zoiets bij jou in de buurt zit. Ik vang helaas geen volwassen dieren op omdat het veel stress voor zowel de katten als mijn dieren is.

Oh en kwa ruimte valt het echt wel mee! Ze hebben over het algemeen leuke kamers met buitenverblijf waar ze lekker buiten kunnen spelen of binnen. Dus vervelen doen ze zich echt niet.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie