erg lui kat, maar lijkt er zelf niet mee te zitten...
erg lui kat, maar lijkt er zelf niet mee te zitten...
Ik heb sinds een weekje een poes, felix, van zo'n 10 jaar. Hij heeft altijd bij een oom van mij gewoond, waar hij ook naar buiten kon. Mijn oom is toen gaan samenwonen, waar ook een kat en een hond aanwezig waren. Felix kon hier niet aan wennen. Hij heeft een maand op het dak geleefd en weigerde ervan af te komen, ook niet om te eten, dus uiteindelijk kreeg hij zijn eten op het dak.
Ik kon dit niet langer aanzien en heb Felix meegenomen. Nu woon ik op een flat, waar hij wel op het balkon kan, maar dit wil hij niet. Hij slaapt voornamelijk. Soms komt ie ook wel op schoot, maar dan valt hij ook in slaap. Nu lijkt hij niet verveeld of zoiets, hij is niet vervelend, miauwt niet, zoekt niet continue naar mijn aandacht etc. Ik probeer ook wel met hem te spelen, maar ook daar is hij niet echt voor te porren. Eventjes (en dan heb ik het over 10 sec) doet ie wel mee en dan gaat hij zich weer wassen. Ook vind ie het leuk om geaaid te worden, maar ook dat gebeurt liggend.
Medisch is er niks mis met hem, buiten de chronische niesziekte, maar dat kan geen kwaad.
Is het de leeftijd, het karakter en moet ik me gewoon wat minder zorgen maken, of is hij ongelukkig?
Ik kon dit niet langer aanzien en heb Felix meegenomen. Nu woon ik op een flat, waar hij wel op het balkon kan, maar dit wil hij niet. Hij slaapt voornamelijk. Soms komt ie ook wel op schoot, maar dan valt hij ook in slaap. Nu lijkt hij niet verveeld of zoiets, hij is niet vervelend, miauwt niet, zoekt niet continue naar mijn aandacht etc. Ik probeer ook wel met hem te spelen, maar ook daar is hij niet echt voor te porren. Eventjes (en dan heb ik het over 10 sec) doet ie wel mee en dan gaat hij zich weer wassen. Ook vind ie het leuk om geaaid te worden, maar ook dat gebeurt liggend.
Medisch is er niks mis met hem, buiten de chronische niesziekte, maar dat kan geen kwaad.
Is het de leeftijd, het karakter en moet ik me gewoon wat minder zorgen maken, of is hij ongelukkig?
Re: erg lui kat, maar lijkt er zelf niet mee te zitten...
vraag je oom hoe hij voorheen was qua gedrag. ik heb ook een luie kat gehad, die kreeg ik toen ze 1 was. doe speelde zelden. zat mij dom aan te kijken alsof ze wilde zeggen ren zelf achter dat speeltje aan.
als hij altijd een lekkere luie genieter was, fijn zo laten.
als hij echt ongelukkig kis zal hij ws probleemgedrag gaan vertonen. sproeien, krabben, aanvallen, dus dat denk ik niet dat het dat is.
als hij altijd een lekkere luie genieter was, fijn zo laten.
als hij echt ongelukkig kis zal hij ws probleemgedrag gaan vertonen. sproeien, krabben, aanvallen, dus dat denk ik niet dat het dat is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- eveline1982
- Tijger
Er zit ook een kans in dat hij, nu hij rust heeft, heel erg moet bijkomen van alles wat er is gebeurt! Zolang hij goed eet, zich wast, geen koorts heeft en niet spuugt of aan de diaree is, zou ik me niet te veel zorgen maken. Lekker veel aandacht geven op de momenten dat hij het wil en lekker laten bijkomen. Over het spelen, er zijn uiteraard hele actieve katten van die leeftijd maar mijn ervaring is dat een paar minuten spelen meestal meer dan genoeg is voor hen
. Heb momenteel een poes van ca 9 jaar in de opvang en die speelt soms een minuutje met een muisje maar gaat zich dan weer wassen en slapen.

The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Ja dat was inderdaad ook mijn idee. Die arme kat is gewoon bij jou lekker aan het bijkomen en kan eindelijk slapen zonder één oog open te houden. 

Hartstikke bedankt voor jullie geruststelling
, ben ik erg blij mee. Ik zal hem gewoon lekker veel knuffelen en zijn gangetje laten gaan. Hij is inderdaad totaal niet vervelend, eerder voorbeeldig. Gebruikt de kattenbak en de krabpaal terwijl hij dat nog nooit in zijn leven heeft gedaan, komt 's avonds gezellig op schoot en miauwt nauwelijks, dus ik denk niet dat ie echt ongelukkig of verveeld is.

- Chiquita98
- Tijger
Ahh die is echt aan het bijkomen en blij met de aandacht die ie krijgt. En met 10 jr is het al een oudje. Benieuwd hoe ie zich na een paar weken gaat gedragen als ie helemaal gesetteld is
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
- eveline1982
- Tijger
Wat een voorbeeldige kat inderdaad! Ben ook benieuwt of hij over een paar weken los komt, of dat dit gewoon zijn karakter is. Hou je ons op de hoogte? 

The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Wat fijn dat hij bij jou tot rust kan komen! Klinkt als 'Snoetje-gedrag´, de kat op mijn avatar. Hij heeft nooit meer bewogen dan noodzakelijk... Heb hem van zijn 5e t/m zijn dood op 14 jaar gehad, en heb hem nooit meer zien bewegen dan strikt noodzakelijk (naar de bak, naar de voerbak, in de vensterbank).
Veel plezier met Felix!
Veel plezier met Felix!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Nou hier nog even een reactie van mij. Ik denk dat jullie gelijk hadden en dat het lieve beestje gewoon flink moest bijkomen. Hij is een stuk actiever nu, vind het leuk om te spelen, komt lekker kroelen, maar houdt ook nog steeds wel van zijn slaapje haha! Ik ben er helemaal blij mee. Hij ziet er heel tevreden uit en ik weet nu eigenlijk wel zeker dat er niks met hem aan de hand is. Bedankt voor jullie geruststelling!
- Chiquita98
- Tijger
Helemaal goed. Blije Felix en een blij baasje
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
- eveline1982
- Tijger
Fijn om te horen Anna. Lekker genieten van elkaar nu