Zwarte puntjes op de vloer

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Anne87

Zwarte puntjes op de vloer

Bericht door Anne87 »

Hoi allemaal,

Flo, onze zwarte htk-kat van 2.5 jaar, woont sinds 2 maanden bij mijn vriendin en mij. Hiervoor woonde ze bij een vriend van mij. Het valt mijn vriendin en mij op dat we sinds een paar weken overal op onze vloer zwarte puntjes zien liggen. Flo heeft geen vlooien, dus wat zou het dan kunnen zijn?
Het is vooral op plekken waar ze veel ligt, dus naast de vloer ook de stoel waar ze in slaapt. Ik vind het niet storend voor ons, ik dweil wel een keertje vaker en stofzuig de stoel elke dag, maar ik vraag me wel af wat het kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Zwarte puntjes op de vloer

Bericht door Ilone »

Komt ze buiten? Dan zou het weleens vuil of zand kunnen zijn.
Anders weet ik het niet,
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Zwarte puntjes op de vloer

Bericht door mittenslief »

is ze dan behandeld tegen vlooien??? er kunnen best vlooienpoepjes achter zijn gebleven. je kan vlooienpoepjes herkennen om 1 in een watje te doen en dan natmaken, geeft het rood/bruin af zijn het
dus wel poepjes anders is het zand of aarde
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Zwarte puntjes op de vloer

Bericht door castratenkoor »

Ik zou de zwarte puntjes met een nat keukenrol-papiertje opnemen en kijken of het papiertje rood wordt. Zo ja dan is het vlooienpoep.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Anne87

Re: Zwarte puntjes op de vloer

Bericht door Anne87 »

Hoi allemaal, bedankt voor de tips. Het is geen vlooienpoep, dat had ik gecheckt met de natte keukenpapier-check inderdaad. Ze wordt ook systematisch tegen vlooien behandeld, dus ik had het vreemd gevonden als het dat wel zou zijn. Dus vandaar dat ik niet meer weet wat het zou kunnen zijn. Ik zat zelf te denken aan een mogelijke reactie op haar voer misschien.
Maar volgende week moet ze naar de dierenarts voor haar jaarlijkse entingen, dus ik wil het dan maar gewoon vragen. Bedankt in ieder geval voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Zwarte puntjes op de vloer

Bericht door Ilone »

Maar komt ze buiten?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Anne87

Re: Zwarte puntjes op de vloer

Bericht door Anne87 »

Nee, dat vind ze helemaal niks. Verder dan enthousiast tegen het raam in de voordeur opstaan is eng.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Zwarte puntjes op de vloer

Bericht door Ilone »

Oke. Dan is zand of aarde uitgesloten ;)
Kan je op haar huid kijken als je de vacht opzij doet? Zit er iets op haar huid?
En hoe ziet haar kinnetje eruit?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Anne87

Re: Zwarte puntjes op de vloer

Bericht door Anne87 »

Ze heeft zwarte haren dus dat is erg moeilijk, maar voor zover ik kan zien lijkt de huid 'schoon'. Haar kinnetje is ook schoon. Geen onverklaarbare bultjes of puntjes oid...
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: Zwarte puntjes op de vloer

Bericht door Rosalie123 »

Graaft ze misschien weleens in een plant met potgrond?
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Zwarte puntjes op de vloer

Bericht door eveline1982 »

Kan een reactie op voer zijn. Ik heb zo een anderhalve maand, 2 maanden terug 2 kittens van toen 20 weken binnen gekregen. Zij lieten ook van alles los, na ze een aantal keer goed hebben uitgeborsteld en te hebben ontvlooit, vond ik geen poep en zand meer maar er bleven zwarte dingetjes loskomen uit hun vacht. Waar ze vandaan kwamen aten ze met de volwassen dieren mee van een eigenmerk uit de supermarkt. Bij mij werden ze overgezet op een goede kittenbrok en vlees, na ca 2 weken vond ik niks meer! De dierenarts kon het ook niet echt verklaren maar waarschijnlijk dus een reactie op hun voer geweest. Ik weet niet wat voor voer je gebruikt, maar je kan een merk gaan gebruiken wat meer natuurlijk is. Wel natuurlijk rustig aan overzetten. Succes ermee.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87

Re: Zwarte puntjes op de vloer

Bericht door Anne87 »

Ik denk inderdaad dat het haar voer was. We waren nog voer aan het opmaken dat we meegekregen hadden bij haar, maar zijn inmiddels overgestapt op RC, en hoe meer RC in verhouding in haar voer zit (zijn het langzaam aan het doormengen), hoe minder zwarte puntjes we vinden (en hoe minder haren ook, overigens). Dus ik denk dat het een reactie was. Gelukkig maar, vanaf nu zit ze gewoon op premium voer, dus is er niks aan de hand.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Zwarte puntjes op de vloer

Bericht door eveline1982 »

Oh nou dat is mooi om te horen! Wat kunnen dieren ook gekke dingen hebben he, sta er soms echt versteld van :) .
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87

Re: Zwarte puntjes op de vloer

Bericht door Anne87 »

Ik stond er eerst ook even van te kijken en moest echt even thuis overleggen om te horen of mijn vriendin niet gewoon meer aan het stofzuigen was geweest. Maar dat bleek niet het geval en is toch een pak van mijn hart. Het is toch één van mijn lievelingetjes (de rat en de hond staan samen met kat en vriendin op een gedeelde eerste plaats :P), en het is zo naar als je ziet dat ze iets hebben en ze kunnen je niet vertellen hoe of wat.
Plaats reactie