andere kat erby

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
happytobey1
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2012 12:49

andere kat erby

Bericht door happytobey1 »

hallo allemaal,

ik had 2 hele lieve gecastreerde katers,hiervan heb ik er helaas 1 in moeten laten slapen.ik heb er voor Happy de volgende dag meteen een lief poesje van 8 weken bij gezet. echt geen probleem te bekennen.echt te lief voor woorden!het enige nadeel is dat die kleine Lucky bang is voor alles....de bel,visite en noem het maar op.daar is weinig aan te doen denk en daar in tegen ze is verschrikkelijk lief. nu heb ik dus een gecastreerde kat van 1 jaar erbij genomen......in 1 woord DRAMA!!!!!!ze vechten elkaar de tent uit.ik heb de nieuwe nu apart gezet,maar dat is niet de bedoeling.het is nog maar dagen dat ze bij elkaar zijn,maar om verder leed en stress te besparen voor Happy,Lucky en Chamo(de nieuwe aanwinst)zou ik graag wat tips willen hebben.

het zijn wel allemaal binnen katten.

bedankt alvast
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: andere kat erby

Bericht door Chiquita98 »

Hoeveel tijd zit er tussen het halen van het poesje van 8 weken en de gecastreerde kater. En wie vecht met wie?? Langzamerhand laten wennen aan elkaars geuren. Zie de introductiepagina's hier op de site. Hier staat mijn inziens genoeg informatie op. Ik zal je niks nieuws kunnen gaan vertellen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: andere kat erby

Bericht door Ilovesiamesecats »

Zeker voor Lucky is dit te snel denk ik. Onze Lucky ( ;-) )was in het begin ook bijna overal bang voor, zelfs als het baasje binnen kwam vloog hij onder het bed. Gewoon alles zelf laten ontdekken, vooral niks forceren. Lekker veel spelen helpt ook om uit het schulpje te komen.

Wat bertreft de verdere introductie Sluit ik me aan bij de vorige schrijfster.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
happytobey1
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2012 12:49

Re: andere kat erby

Bericht door happytobey1 »

tussen Lucky en Chamo zit iets langer dan een jaar,alleen Lucky heeft die angst al vanaf t begin.....dus wat zij heeft meegemaakt in t korte leventje bij haar vorige baasje wil ik eigenlijk niet weten.alleen zo sneu voor haar. Chamo zijn baasje(collega)heeft nog 1 gecastreerde kat en een poesje van ongeveer een jaar,die eigenlijk ook de tent uitgevochten werden door deze draak.ik dacht mijn Happy tolereert dat wel.Chamo is degene die de uitdaging opzoekt Happy niet met rust laat.zo erg eigenlijk dat Happy wil ontsnappen en naar mij blaast als ik Chamo geaaid heb.

ik zal alles eens doorspitten en kijken of ik er iets mee kan.


thanx beide
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: andere kat erby

Bericht door nellebel »

is er geen andere optie voor chamo? als je al zo'n bangerd hebt zou ik er denk ik niet zo'n druktemaker bijzetten.
bij ons keek de bangerd veel af van de minder bange. nadeel is nu bij ons dat ze beide wat angstig zijn. niet voor ons gelukkig. maar omdat gijs zo bang was en guusje eigenlijk superdruk, kreeg ik het zo dat guusje erg druk was, gijs daarvan schrok als zij voorbij vloog en guusje daar dan weer van schrok.
Achteraf denk ik dat ik beter een rustigere kat bij gijs had kunnen nemen of een minder bange bij guusje. ik zou ze nu niet meer willen missen, en ze zijn wel gewend aan elkaars gekke fratsen, maar de combi was niet ideaal.
ik vrees dat je bangerdje met zo'n dominante kat alleen maar angstiger gaat worden weer.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: andere kat erby

Bericht door pearlsofpassion »

Als Chamo bij zijn vorige baasjes ook met de katten vocht, is het niet zo vreemd dat hij dat met de jouwe ook doet.
Had je dan verwacht van niet?

Ik zou Chamo lekker ergens plaatsen waar hij de enige kat is. Zodat hij niemand aanvalt.
Dit is voor niemand leuk, en al zeker niet voor je eigen katten.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
happytobey1
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2012 12:49

Re: andere kat erby

Bericht door happytobey1 »

hallo allemaal,

ik heb het ruim een week nog aangekeken en toen zijn oude baasje gebeld.
die heeft chamo weer opgehaald.en wat gebeurt er........echt helemaal niks!!!
ze liggen allemaal op de bank,geen gevechten meer.
weet niet wat er gebeurt is,maar alles gaat daar nu goed!
laten we er maar vanuit gaan dat de korte vakantie van chamo hem goed heeft gedaan.

allemaal bedankt

arlette,happy en lucky
Plaats reactie