Welke kat..

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Asija
Kitten

Welke kat..

Bericht door Asija »

Ik will een raskat hebben die speels .vriendelijk tegen mensen is .kort/halfharig haar.vacht:ale kleuren mag behalve
Helemaal zwarte vacht.en eentje die ook lief.schattig is en niet te zwaar.

Als jullie een kat als deze weten te vinden aub schrijf in de reacties welke kat het is en bedenk er een naam bij.

;-)
Adriana

Re: Welke kat..

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
ben je serieus? ben je heel jong?
weet je iets van katten en hun verzorging en gedrag?

een kat is een levend dier en niet een t-shirt of gamespelletje of paar leuke schoenen hoor!
en ras maakt niet zo veel heel uit, die zijn bovendien errg duur en net zo lief als een andere kat. ga eens naar het dichtstbijzijnde asiel kijken en missch kun je wat vrijwilligerswerk doen en zo leren over dieren en hun verzorging.
een naam komt meestal bij de kat en het is het allerleukste als je die zelf bedenkt. en pssst...de meeste katzels luisteren niet naar hun naam....
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar

Bericht door achtpuntzes »

geen zwarte? bijgelovig?

helaas denken veel mensen zo, het resultaat is dat er heel veel zwarte katten in de dierenasiels zitten...
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Een huisdier is geen puzzel die je zo kunt bouwen als je zelf wil. 100% volgens jouw wensen gaat niet lukken vrees ik. Een kat is een eigenzinnig dier en als je er een aanschaft, zul je lief en leed moeten delen. Acceptatie van het karakter is een onderdeel daarvan.

Als ik jouw verlangens zo zie denk ik dat je beter een paar hompen klei kunt kopen en dat naar wens kneden. Helaas werkt dat zo niet mer een levend dier.

Wat heb je de eventueel toekomstige kat te bieden? Een warm en veilig thuis, goede kwaliteit voeding en medische zorg waar nodig? Of haak je af zodra hij/zij op je bed kotst?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Vraag me erg af waarom je een raskat wilt hebben?
Een ras kan bepaalde kenmerken hebben maar die hoeven zeker niet te gelden voor elke kat van dat ras.

Zou dus inderdaad zeggen ga eens rondkijken bij een asiel in de buurt. Je betaald dan veel minder dan voor een echte raskat en ze zijn zeker net zo lief hoor ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Beetje vreemde oproep. Zou zeggen ga naar het asiel en ga daar op zoek naar de kat met deze persoonlijke eigenschappen. Voor de zoektocht naar een raskat ben je niet op het goede forum, maar google dan eens bij de goeie fokkers.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Asija
Kitten

Bericht door Asija »

ik hou van katten zij zijn niet maar een puzzle ik vind ze erg aardig en ik heb all een leuke kat gevenonden die ik will en britse korthaar

en ja ik weet wel veel van katten en ik ben nog pas 11

ik will niet een zwarte kat van ZOGENAAMDE ongeluk ik geloof niet in vrijdag de 13de ik wil aleen niet een zwarte kat die HELEMAAL zwart is
Adriana

Bericht door Adriana »

ha! je bent elf en je mag van je ouders een kat?
en nu ben je aan het zoeken wat je leuk lijkt en wat vind je zo leuk aan een brits korthaar?
Asija
Kitten

welke kleur

Bericht door Asija »

Uhm ik heb een kat gevonden die ik wil.ik will een britse korthaar opvoeden hij is best geschikt vind mn vader en moeder en ik ook...
ik will aleen weten welke kleur ik moet nemen want ze zijn allemaal schattig en het liefst met groene ogen.. :grin:

(aub denk niet dat ik geen gevoelens heb voor katten i love them...en ik behandel ze niet als vuil ofzo. ik ben ook mn hamster verloren.ik had hem 3 jaren :cry: . ik had hem heel lang ,dus ik had hem goed verzorgt dan kan ik dat ook met katten)
Adriana

Re: welke kleur

Bericht door Adriana »

ik weet niet of er brits (zonder - e -) korthaarkatzels zijn met groene ogen.
en je bent heel erg met uiterlijk bezig... groene spikkels? bruine streepjes? en oh ja, dat is waar.. niet helemaal zwart..

enne...kater of poes of van allebei een beetje..?

enne nog iets.. voor iemand van elf klinkt het woord opvoeden wel heel erg heftig hoor..
en weet je.. mensen kunnen geen katten opvoeden, dat doen de kattenmaatjes en in het begin vanaf de geboorte de moederpoes.
mensen kunnen katzels wat regels proberen bij te brengen en je hebt geluk als katzels zich daar aan houden..!
maar als ik jou was, dan zou ik niet aan een jonkie beginnen!!
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Jij en je ouders weten wel dat een raskat als een Brits Korthaar veel geld kost?
Dat je zo'n katje moet kopen bij de fokker, met diverse regels waar jullie je aan moeten houden?
En niet te vergeten de kosten van de dierenarts als het beestje wat mankeert?
Persoonlijk zou ik ook willen adviseren om niet voor een kitten te kiezen maar voor een ouder katje, vooral als jullie maar 1 kat willen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Het feit dat je voor een hamster kon zorgen zegt weinig over hoe je met een kat om kunt gaan.
Als je even geen zin hebt in omgang met de hamster, laat je hem in zijn kooi.
Bij een kat werkt dat niet zo, dat moet je je ter dege van bewust zijn.
Als jij even rustig wilt zitten kan de kat een dolle bui hebben en over alles heenvliegen.

Als je een brit met groene ogen wilt, kom je juist bij zwart uit denk ik.....
Waarom vraag je aan ons welke kleur je moet nemen. Je weet zelf toch wel wat je mooi vindt?
Als je bij een nest gaat kijken kun je beter afgaan op - met welk katje klikt het.

net als mijn oorgangers zou ik er twee adviseren als je kitten(s) neemt.
Willen jullie per sé 1 kat, dan kun je in het asiel beter een volwassen solo-poes nemen.
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar

Bericht door achtpuntzes »

hoi;

deze site is voor alle vragen over katten, maar:

vragen over welke kleur poes zal ik nemen?

ik denk dat dit een heel goede situatie is om zelfstandig een beslissing te nemen. je bent al elf, dus dat zou best moeten lukken.

eigenlijk is het nog beter om gewoon helemaal niet naar de kleur te kijken. katten kiezen vaak hun baasje uit, dus kijk naar welk katje als eerste naar je toe komt, probeer te 'voelen' welke het best bij je past.

veel succes :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Er staat over Brits Korthaar van alles omschreven in boeken en op internet. Maar realiseer je wel dat HET karakter van de Brits Korthaar echt niet bestaat. De ene kat is de andere niet. Per individu kan dat erg verschillend zijn.

Hebben je ouders er veel geld voor over als de kat ziek wordt?

En zorg voordat de kat wordt aangeschaft voor spullen zoals krabpaal, slaapplekjes, speelgoed, eet en drinkbak, kam, borstel. Kijk rond welke dierenarts geschikt is, verdiep je in het voer dat je gaat geven, liever niet uit de supermarkt, daar worden katten niet gezond van. Dus dierenspeciaalzaak of Zooplus.

En zorg dat het hele huis kat-proof is, geen breekbare spullen meer open en bloot, maar in kasten, waar hij niet bijkan. Geen scherpe gevaarlijke dingen meer laten slingeren zoals scharen en messen. Geen giftige planten en bloemen enz enz enz.

Katten blijven niet op maar 1 plek zoals de hamster en katten blijven niet alleen op de grond, die lopen ook over tafels en kasten.

Goede voorbereiding is het halve werk.
Adriana

Bericht door Adriana »

Hée Asija, is het een idee om er een spreekbeurt op school over te houden?
of een kringgesprek? dat doen jullie vast wel..

wij helpen je met een lijstje wat er allemaal nodig is wanneer je een kat neemt
en wat de mogelijkheden zijn
en wat er nog meer komt kijken, zoals dierenarts en voer
en leeftijd
en mannetje/vrouwtje..
en wat je zo leuk aan een kat vindt
en wat je ervan verwacht als er een kat bij jullie thuis is
en missch ook hoeveel tijd het jou kost om hem/haar te verzorgen..

veel vragen hè..?
Plaats reactie