Voeding kitten 400 gram

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
linted
Huiskat
Huiskat

Voeding kitten 400 gram

Bericht door linted »

Wij hebben sinds kort een kitten van (denken wij) 4 a 5 weken. Een heel lief poesje en vooral aanhankelijk.
Maar ze had erg veel last van diarree. Op advies van de DA gestopt met de kittenmelk en gestart met yoghurt. De yoghurt is een enorme strijd om erin te krijgen. Doen we met het spuitje, maar ze haalt je hele handen open met die scherpe nageltjes ;-) .
De diarree is nu over. Er komen nu gewone drolletjes. Verder krijgt ze brokjes van RC babycat en wat natvoer. De brokjes eet ze best wel goed, natvoer gaat redelijk. Ze slikt er meer aan :lol: .
Ze is nu in tijd van 4 dagen 80 gram gegroeid. Erg goed dus. Maar die yoghurt is verschrikkelijk om te geven :oops: . Heb ook ei geprobeerd (advies van hier) maar dat wil ze al helemaal niet. Dus alleen brokjes.
Hoe kunnen we nu het beste doorgaan? Toch nog wat kittenmelk geven of alleen op de brokjes houden?
Chiquita98
Tijger
Tijger

Re: Voeding kitten 400 gram

Bericht door Chiquita98 »

Ik ben niet heel ervaren met hele jonge kitten. Ik zou stoppen met de yoghurt. Ik zou de strijd niet aangaan met een kitten waarvan ik lees dat ze toch best wel goed eet nu. Zeker als brokjes al redelijk goed gaat. Nat voer is in vele varianten. In grovere vorm en ook in patevorm. Misschien vind ze die wel prettiger.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Hoewel ik wel ervaring heb met een veel te licht kitten door diarree. Ik heb ook van alles toen gedaan. Vaste brokjes, brokjes weken met water, convalensce support van RC via de da(dit vond ie heerlijk....de meeste katten vinden dit erg lekker) natvoer geprakt, natvoer in patevorm.
80 gr in 4 dagen is hartstikke goed!! Ik woog Balou toen ook elke week.
Succes ermee, maar gaat volgens mij wel helemaal goed komen hoor
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
linted
Huiskat
Huiskat

Bericht door linted »

Ik heb van de DA Royal Canin sensitivity control natvoer gekregen. Dit om ook de darmpjes wat rustiger te krijgen. Is in brokjesvorm, maar ik prak het fijn met een klein beetje water. De strijd met de yoghurt stoppen we inderdaad maar mee..Zal eens wat verschillend natvoer proberen. Ze heeft wel meegegeten met het natvoer van onze andere kat van Almo (tonijn)
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

beste linted, misschien weet je al wel dat ik pleegkittens opvang voor het asiel en ik heb dan ook vaak te maken met lichte kittens, de yoghurt gewoon mee stoppen, heb ik hier nog nooit gebruikt, de brokjes gaan zo te lezen al erg goed, wij gebruiken hier de pate van de aldi (daar doen de meeste kittens het super op), vooral een aantal keren per dag kleine beetjes geven. je kan ook nog isogel vragen aan je dierenarts, dat prak je door het vlees en legt een beschermlaagje om de darmpjes,
de meeste kittens hebben vaak diarree hoor dat is een veel voorkomend probleem, ik neem aan dat je haar al goed ontwormt hebt en vooral 4x achter elkaar elke 2 weken ontwormen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
linted
Huiskat
Huiskat

Bericht door linted »

Ik ben inderdaad begonnen met ontwormen. De vorige eigenaar heeft dat waarschijnlijk niet gedaan. Ik heb haar ontwormd met Stronghold, althans de DA heeft dat gedaan ;).
Ik zal de pate van de Aldi eens aanbieden. Dat is toch van Alexis? We twijfelen aan haar leeftijd. Volgens de vorige eigenaar is ze 7 weken, nu bijna 8. Maar ze kwam hier vrijdag met een gewicht van 320 gram. Geloof er niets van dat ze 7 weken is. Maar heb haar vanmiddag weer even gewogen en ze is nu 415 gram :D.
Dan heb jij dus ook te maken met moederloze kittens? Deze kitten is verstoten door moeder. De rest van het nest is dood gegaan..Pip, mijn andere kitten van ruim 4 maanden neemt al een beetje de moederrol over. Ze wast Lilly en ze liggen lekker bij elkaar in éen mandje
mittenslief
Tijger
Tijger

ja de pate is van alexis, je zou de euroshopper van de AH kunnen proberen, die vinden ze hier nog net iets lekkerder, en de winkel is misschien dichter bij je in de buurt. je kan aan de ogen een beetje zien hoe oud ze is, als ze nog blauw zijn is ze jonger dan 6 weken en groen/goud zijn ze dus al ouder dan 7 weken, soms is het heel moeilijk om te schatten hoe oud ze zijn, wij gaan oorspronkelijk uit van het gewicht, en met jou ienie minie zou ze dan net 3 weken zijn phhhh. ik heb hier nu 3 moederloze kittens zitten, maar die zijn inmiddels al weer iets ouder. Amore kreeg ik ook binnen met 400 gram, maar haar ogen waren ook al helemaal verkleurd, dus ook al ouder als 7 weken, veel problemen met haar gehad om haar op gang te krijgen, maar jippie het is gelukt en ze ziet ons dan ook een beetje als mama. Heel goed dat je nog een kitten erbij hebt, daar kan ze veel van leren, en heel goed dat ze super groeit. Kwam ze wel bij een gezin vandaan??
linted
Huiskat
Huiskat

Bericht door linted »

Lilly heeft nog blauwe ogen, dus ze zal inderdaad wel 4 weken zijn. Ze kwam bij een man alleen vandaan. Het was me wel duidelijk dat de kittens ongewenst waren en hij er niet voor wou zorgen. Daarom heb ik haar meteen meegenomen. Kon het niet over mijn hart verkrijgen om haar daar te laten.
Lilly is graag bij ons. Gaat steeds op mijn voeten zitten haha. En ze ligt graag te kroelen op schoot. Ze is ook al helemaal gewend aan de kinderen. Zo'n lief poesje. We kunnen niet meer zonder haar!
mittenslief
Tijger
Tijger

okee dan gaan we zeker uit van 4 weken, dan kan je haar het beste elke 3 uur voeren, en dan heb je ook al een verklaring voor de diarree, haar darmpjes moesten nu opeens zonder moedermelk doen, meestal gaat dat geleidelijk en hebben ze er dan minder problemen mee (sommige krijgen ook verstopping). maar gewoon even volhouden dan zal de diarree ook wel minder worden sucses ermee
linted
Huiskat
Huiskat

Bericht door linted »

De diarree is gelukkig al weg. Maar nu zijn de drolletjes wel wat harder. Het leek vanmorgen ook wel dat het haar enige moeite kostte. Dus nu hopen we niet dat ze last krijgt van verstopping. Ze loopt zelf elk uur naar de etensbak. Dus dat gaat ook wel goed. De ene keer eet ze meer dan de andere keer
mittenslief
Tijger
Tijger

je kan voorkomen dat ze verstopping krijgt door wat meer water te geven, meng het door het natvoer zodat je meer een papje krijgt
linted
Huiskat
Huiskat

Bericht door linted »

Dan ben ik zo te lezen al goed bezig ;). Die inderdaad al water door het natvoer. Ik ga het even goed in de gaten houden hoe het poepen gaat..
linted
Huiskat
Huiskat

Bericht door linted »

Volgens de DA moet ik niet de hele dag voer laten staan, maar 4 keer per dag een beetje aanbieden wat op moet...
mittenslief
Tijger
Tijger

ik heb wel de hele dag de gewone brokjes staan, natvoer inderdaad diverse keren per dag aanbieden maar omdat ze nog zo klein is zal ik het toch zo 5-6 keer per dag nog doen en dan weer langzaam afbouwen.
linted
Huiskat
Huiskat

Bericht door linted »

Lilly is nu 1 week bij ons en in totaal 115 gram gegroeid! Gaat erg goed dus :)
Plaats reactie