Hoe vaak kan ik Schesir Tonijn met aloe per week geven?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Isia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 sep 2011 20:08

Hoe vaak kan ik Schesir Tonijn met aloe per week geven?

Bericht door Isia »

Dag Allemaal!
Mijn Kalifornia lijkt een Shesir tonijn met aloe vera verslaafde! Sinds de eerste keer dat ik dit natvoer voor haar kocht, is ze gek op en niets anders kan tegen op, behalve Pro Plan Delicate natvoer.
Andere merken of vers vlees zijn voor een keer goed en de rest mag ik "zelf opeten". Daarom wil ik graag Jullie vragen hoe vaak per week mag ze eigenlijk tonijn voer hebben? Is dan aloe vera ook wel zo veilig :?:
Groetjes van Isia en pootje van Kalifornia.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hoe vaak kan ik Schesir Tonijn met aloe per week geven?

Bericht door Adriana »

type in jevolgende bericht even de ingredientenlijst van het product, de analysegegevens en de waardes van het meest recente bloedonderzoek..!
zo zonder gegevens op afstand is daar niet zo veel zinnigs over te zeggen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Hoe vaak kan ik Schesir Tonijn met aloe per week geven?

Bericht door achtpuntzes »

hoi,

ik ken het product niet, maar ik weet toevallig wel dat tonijn NIET alle voedingsstoffen bevat die katten nodig hebben. op kattenvoer wat hoofdzakelijk uit tonijn bestaat, staat dat vaak vermeld, dus vandaar dat ik dat weet.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9357
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe vaak kan ik Schesir Tonijn met aloe per week geven?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou dat hooguit 2 keer per week geven.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hoe vaak kan ik Schesir Tonijn met aloe per week geven?

Bericht door Adriana »

soms zijn dingen verrassend simpel want klik/klik naar frau Zooploes en zoef naar Schesir en dan beslissen of het adult of kittenvariant is en dan door naar meer informatie -----> oink en wat zien wij daar??? geen compleetvoer en tot twee blikken per dag..
nou, dat lijkt me niet bevorderlijk want redelijk wat zout en zeer behoorlijk eiwitgehalte..
nu was de vraag hoeveel per week.... en ach, die beslissing kun je zelf toch ook wel nemen?
en als je aloe vera goegelt en verder even zelluf nazoekt dat weet je waarom ze daar aloe vera in stoppen..
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... edingGuide
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Hoe vaak kan ik Schesir Tonijn met aloe per week geven?

Bericht door pearlsofpassion »

Als het geen compleet voer is, zou ik het ook niet meer dan 2-3 keer per week geven. Zeker niet meer.
Bij een compleet voer, maakt het niet uit en kan je het elke dag voeren. Daar wordt alles wat ze nodig hebben aan toegevoegd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Isia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 sep 2011 20:08

Re: Hoe vaak kan ik Schesir Tonijn met aloe per week geven?

Bericht door Isia »

Bedankt voor jullie reacties. Ik wil graag even erbij zeggen dat ik naast Schesir kitten tonijn natvoer of een andere natvoer ook nog 40 gram per dag Proplan Delicate brokjes aan Kalifornia geef. De natvoer is dus geen enige voer die ze krijgt. Verder wissel ik regelmatig van natvoer, maar haar favo blijft bovengenoemde Schesir tonijn aloe vera en natvoer van Proplan Delicate waar schijnt veel vitamines en mineralen in zitten (opgezocht op Purina website).

Ik wilde graag van jullie dus weten of het wel verstandig is om zo vaak tonijn natvoer te geven. Er zijn ook zo veel brokjes waar tonijn in is verwerkt en die voeren mensen ook elke dag. Maar aangezien Schesir tonijn natvoer geen complete maaltijd is en bevat (zoals uit het uitleg van Adriana blijkt) een sterke smaakmaker in de vorm van aloe vera, lijkt me dan ook niet verstandig om meer dan 1 -2 keer per week een blikje als extraatje te serveren.
Groetjes van Isia en pootje van Kalifornia.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hoe vaak kan ik Schesir Tonijn met aloe per week geven?

Bericht door Adriana »

aan aloe vera worden allerlei medische toepassingen toegedicht.. er zijn meer voeders (droog en nat) waar het aan toegevoegd wordt en omdat ik het zelf langzamerhand ook wel wilde weten, dus ff gezocht
http://en.wikipedia.org/wiki/Aloe_vera# ... dical_uses
http://www.naturalhorsetrainer.nl/aloekatten.html

kennelijk ook een anti-haarbalmiddel.. en als je bij de analyse van Schesir kijkt dan zie je naast de 4,7% aloe ook nog plantaardige gelatine en dat komt dus van die aloë.
en zoals altijd: niet iedere katzel reageert eender dus zelf uitproberen..

van voer met zeevis weet ik dat het natrium- en zeker ook fosforgehalte daarvan hoger is en bij sommige katzels moet je daarmee uitkijken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Hoe vaak kan ik Schesir Tonijn met aloe per week geven?

Bericht door Leonie89 »

aloe vera een anti haarbal middel? schijnbaar vinden ze het ook lekker, want mijn Benthe likt mij altijd graag als ik mijn benen met pure aloe vera heb ingesmeerd, hihi
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Hoe vaak kan ik Schesir Tonijn met aloe per week geven?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik meen mij te herinneren gelezen te hebben dat Aloe vera giftig is voor katten.
In dat kattevoer zullen ze er wel iets mee gedaan hebben waardoor het gif eruit is, maar in andere toepassingen zou ik mijn kat er toch van weghouden.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Isia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 sep 2011 20:08

Re: Hoe vaak kan ik Schesir Tonijn met aloe per week geven?

Bericht door Isia »

Van aloe vera meen ik dat deze ook giftig voor mensen kan zijn. Ik denk dat je dat met vele kruiden zo hebt: een klein beetje van kan een positieve invloed ergens op hebben, te veel kan schadelijk zijn.
Wat Kalifornia betreft, heb ik besloten om schesir niet vaker dan een keer per week te geven, dan kan dat zeker niet kwaad. Ze is al altijd een slechte eter geweest en ik ben blij met elke hap die ze neemt. Een week of twee geleden werd ze misselijk van iets en moest ze veel overgeven. Gek genoeg heb ik een gevoel dat dit kwam door natvoer van Iams kitten, die ze toen voor de tweede of derde keer heeft gekregen. Ik heb de dierenarts gebeld voor een advies en meteen alleen gewoonlijke voer opgediend. Ze viel heel snel meer dan 100g af en ik maakte me serieus zorgen om haar. Het is een siberiaan maar ze weeg met haar 13 maanden minder dan 3500 gram. Toen ze wat opknapte heb ik haar langzaam op Pro Plan Delicate brokjes overgeschakeld. Natvoer van Pro Plan Delicate krijgt ze al een lange tijd bijna dagelijks. Vanaf die tijd geloof ik mijn ogen niet. Elke ochtend zijn alle brokjes op! Dat heb ik met Hill's Feline kitten kip eigenlijk nog nooit meegemaakt! Poepjes en plasjes gaan echt uitstekend. De poes is meer actief en speels. Ze groeit nu weer bij en heeft ze de verloren gewicht al ingehaald. Ze miauwt wel wat meer laatste twee dagen, maar ik heb het geen idee wat kan dit zijn.
Groetjes van Isia en pootje van Kalifornia.
Plaats reactie