Kitten buiten?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Kitten buiten?

Bericht door linted »

Wij hebben een kitten van 4 maanden. Ze is nu bijna 1 maand bij ons in huis. Gaat erg goed.
Maar ze wil erg graag naar buiten merk ik. Heb het geprobeerd met een tuigje, maar op de één of andere manier krijgt ze deze af.
Op welke leeftijd kun je ze los laten buiten. Ben zo bang dat ze wegloopt :oops:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten buiten?

Bericht door Adriana »

je bent terecht bang dat ze wegloopt en dan schrikt, opgesloten raakt, onder een auto komt enzo en zo.
kittens zijn onbesuisd, moeten eerst gecastreerd zijn plus 6 weken en dan nog zou ik haar niet zo maar naar buiten laten!
ik begrijp dat dit kitten alleen is en dat is niet een ideale situatie voor een kitten. kittens horen op te groeien met maatjes waarmee ze kunnen ravotten, vechten, rollebollen. waar ze heel veel van leren, ook sociale kattenvaardigheden.
je loopt de kans op gedragsproblemen als je dit kitten alleen laat opgroeien.. en twee is zo heel veel leuker en beter. zou je daar eens over na willen denken?
dat is denk ik een beter plan dan haar naar buiten laten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Kitten buiten?

Bericht door Peet »

Ik sluit me bij Adriana aan. Twee is zó ontzettend veel leuker dan één.
En als je zo bang bent dat ze weg lopen, waarom dan niet een leuke ren maken, dan is het altijd veilig.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Re: Kitten buiten?

Bericht door linted »

We zijn inderdaad aan het kijken voor een kitten erbij. Hopelijk heeft Pip snel een vriendje of vriendinnetje.
Is een ren helemaal afgesloten? Onze tuin is niet zo groot en heb ook nog 2 kinderen die daar graag spelen...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten buiten?

Bericht door Adriana »

je hebt rennen in alle maten want ze bestaan uit panelen. kijk maar eens in het fotoalbum van castratenkoor dinie, die heeft 8 katers en een grote ren.
zoekfunctie zit rechtsboven en we hebben tal van topics over rennen en katveilig maken van tuinen, ff via het forumoverzicht kijken ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten buiten?

Bericht door Chiquita98 »

Lekker een 2e erbij en dan niet naar buiten laten. Of de tuin afzetten dan kunnen kinderen en katten samen spelen! Die van mij hebben ook een afgezette tuin. Ideaal! Ze lopen geen risico met alle gevaren van buitenaf en ze maken geen overlast voor andere mensen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Re: Kitten buiten?

Bericht door linted »

Ik ga eens even kijken naar zo'n kattenren. Morgen gaan we bij een kitten kijken die net zo oud is als Pip. Een katertje..Dus Pip moet wel aan de pil ;)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten buiten?

Bericht door Adriana »

néé! geen pil asjeblieft. zelfs bij zeer korte tijd is het risico op oncologische ellende zoals melkkliertumoren erg groot.. lees onze berichten hierover maar even na.. komt veel vaker voor dan de meeste mensen/da's zeggen..
overleg even met je da hoe je dit gaat regelen, katers zijn niet onmiddellijk vruchtbaar en stel dat het helemaal fout gaat met poes, dan onmiddellijk naar dierenarts voor castratie!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Re: Kitten buiten?

Bericht door linted »

Oh dat wist ik niet dat dat nog niet kon. Maar voor castratie lijkt mij deze kitten van nog geen 4 maanden ook wel wat te jong. En een nestje willen we niet. En daar is Pip veel te jong voor ;)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten buiten?

Bericht door Adriana »

nee, 4 maanden voor een poes is jong, doorgaans met 6 maanden en in ieder geval voor de eerste krolsheid.
en dan hangt het ook nog van het katertje af, formaat, leeftijd.. en ik denk met meedenken van je da dat je daar wel uitkomt. het is variabel bij da's vanaf welke leeftijd ze castreren en dat hangt ook af van de ontwikkeling van het betr dier. het ene is wat eerder geslachtsrijp dan het andere dier..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Re: Kitten buiten?

Bericht door linted »

Ik zal wel even overleggen met de dierenarts. Heb nog niet gekeken bij dit katertje, dus kan daar nog niet zoveel over zeggen..Anders misschien toch maar kijken naar een poes?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten buiten?

Bericht door Adriana »

nee, ik zou voor een katertje gaan, dat is wat safer.. maar het zal heus wel loslopen en castratie bij een katertje kan vrij vlot en is maar een heel kleine ingreep!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Re: Kitten buiten?

Bericht door linted »

Ik ben op zoek naar een andere dierenarts. Mijn laatste ervaring met de dierenarts was niet zo goed. Er is er nog eentje in de buurt en daar staat op de site dat kittens ook al voor 14 weken gecastreerd kunnen worden??
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Kitten buiten?

Bericht door lidewij020 »

Kittens kunnen door een ervaren dierenarts prima vroeg (tussen 6 en 16 weken) gecastreerd worden. Hier kun je wat lezen over vroegcastratie. Het is een beetje een trend dat het castreren steeds vroeger gebeurt tegenwoordig, niet zonder reden natuurlijk.
http://www.felinewelfarefoundation.org/ ... castratie/
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten buiten?

Bericht door Adriana »

linted schreef:Ik ben op zoek naar een andere dierenarts. Mijn laatste ervaring met de dierenarts was niet zo goed. Er is er nog eentje in de buurt en daar staat op de site dat kittens ook al voor 14 weken gecastreerd kunnen worden??
waar in Nederland?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie