Reisbench voor 2 katten

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Reisbench voor 2 katten

Bericht door sven0503 »

Even 't volgende,

Mijn ouders wonen in oostenrijk en ze hebben nu 2 buitenkatten, en na de zomer komt er nog een 3e bij.
Niet dat m'n vader er iets van moet weten, maar m'n mams is er verzot op zo te merken haha.
Ze wonen daar op een groot stuk land met stallen en schuren waar de katten zich prima vermaken.

Nu zoekt m'n moeder een reiskooitje waar ze eigenlijk 2 katten in kan doen.

In oostenrijk zijn die spullen enorm duur, dus ik moet ze hier even voor haar halen.

Hoe groot moet zo'n kooitje eigenlijk zijn als je er 2 in wil doen?
Zijn er zelfs speciale kooitjes voor?
Zag op zooplus nog niet echt wat staan.

Het gaat erom dat ze ze veilig kan vervoeren naar de DA... dus korte afstandjes.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Reisbench voor 2 katten

Bericht door Robijn »

Ik heb zo'n grote vervoersbak waar 2 katten (of 1 grote kat) in kunnen. Hij is 57 lang, 37 breed en 33 hoog.
Stond gewoon bij de ingang van het bungalowpark waar ik woon; heb 'm dus meteen meegenomen.
Ze bestaan dus wel. Ik weet nog niet of ik hem hou (voor de toekomst; als ik misschien ooit 2 kittens in huis neem...); of dat ik hem op marktplaats ga zetten. (jammer dat je niet in de buurt van Putte/Tilburg woont; anders kon jij hem misschien overnemen).
Ik zou als ik jou was eens op Marktplaats kijken; en wat dierenspeciaalzaken afbellen..
Succes met je zoektocht!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Reisbench voor 2 katten

Bericht door sven0503 »

ja ik zat Marktplaats ook al even af te speuren.

Nee putten/tilburg ligt hier niet echt om de hoek, kom er ook niet echt in de buurt.

Maar kon zijn dat iemand toevallig eens op internet iets had gezien wat voor deze situatie geschikt kon zijn.
Morgen ook even bij de lokale dierenwinkel kijken ( al vind ik hun prijzen vaak wel absurd )
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Reisbench voor 2 katten

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb er ook eentje waar er 2 in passen. Samen meer dan 11kg kat. Dat voel je wel als je dat moet tillen met 1 hand. Ik geloof dat die ongeveer dezelfde maten heeft als hierboven gezegd worden.
In de iets kleinere kunnen ze eigenlijk ook met z'n tweeën, maar dan is het ietsje krapper.

In de grote vervoer ik ook mijn 4 konijntjes samen, maar die wegen samen maar 7kg...

Er zijn genoeg grote bakjes verkrijgbaar. Ik geloof dat ik voor de mijne 10euro betaald heb... Ik kan me ook vergissen, maar ik denk zoiets.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Reisbench voor 2 katten

Bericht door sven0503 »

dan denk ik dat ik maar een maatje " groot " haal voor haar... dan moet 't vast goedkomen.
Zo heel groot zijn haar katten niet.

Als er nou 2x een formaatje Rodin in zou moeten... dat word lastig haha.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Reisbench voor 2 katten

Bericht door pearlsofpassion »

Hangt er natuurlijk vanaf hoe de katten overeenkomen.
Als er vraag is naar een bak voor twee ga ik er vanuit dat ze de beste maatjes zijn en het perfect dulden om op de schuiven voor de ander en met hun kont tegen elkaar aan te liggen.Anders neem je natuurlijk beter twee aparte bakjes.
Dan is er voldoende ruimte wanneer ze beiden in de lengte naast elkaar kunnen liggen. Dus even meten hoe lang ze zijn, die lengte moet je minimaal hebben, liever ietsje meer natuurlijk.


Hier is het echter spontaan zo gegroeid toen ze nog klein waren. De ene wilde ook altijd mee als de ander erin ging. Was zo zielig als hij er niet bij mocht. Dus dan: hup maar mee.
Ik heb ook de indruk dat ze heel erg veel steun aan elkaar hadden.
En nu ze volwassen zijn, doe ik het dus nog steeds zo.

Het is ook praktisch, want als ik ze alledrie mee wil hebben, kan ik Kleintje niet bij 1 van beide anderen steken en 3 bakjes dragen met 2 handen werkt ook niet echt goed.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Reisbench voor 2 katten

Bericht door castratenkoor »

Ik heb een hele grote voor Bob en een grote die in de auto in de gordels kan, eigenlijk een hondenbench.
Die laatste was best een duur ding maar ook reuze handig.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie