Wie zou mij aub kunnen helpen Mijn poes is zwanger

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
daisyholt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2012 20:17

Wie zou mij aub kunnen helpen Mijn poes is zwanger

Bericht door daisyholt »

Hallo lieve mensen.

Mijn lieve 2 jaarige poes is zwanger. Dit is ook echt zo ivm dat wij een echo hebben laten https://www.facebook.com/daisy.holthuij ... =1&theater Dit is een van de kittens, Ik krijg hem er hier niet op jammer genoeg, Volgens de dieren arts zijn het er zowie zo 2 en kunnen het er meer zijn. Hij wist het niet zeker. Maar hij kon mij niet zeker heid geven of ze nou 6 a7 weken was. We zijn nu meer dan een week verder En me kat zoekt een plekje in de werp doos die klaar stond vioor der. Ze slaap ongelovelijk veel. En kom heel de tijd kroelen. We hebben de werp kist ook naast ons nu gezet omdat ze ons echt niet uit het oog hou. Nu is mijn vraag wie heb er hier ervaring met een nestje? En hoe gaat dat alles is zjn werk.

(Mijn kat is zwanger geraakt omdat zij door het raam gegaan is en weg gegaan is)

Hoop dat iemand me wat meer uit kan leggen

Asrael is me alles :pdthit: :pdthit:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wie zou mij aub kunnen helpen Mijn poes is zwanger

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
katzels zijn vrij goed in staat om zelf te bevallen, rustig en een veilig plek is belangrijk.
en als je moederpoes ergens anders naar toe gaat om daar te bevallen,
laat dan alles voorlopig daar, hoe ongemakkelijk die plek ook is.
anders loop je de kans dat ze ze verstoot!

moederpoes moet goeie kwaliteit (geen aldi/lidl etc) kittenvoer gaan eten en liefst de natte variant en veel (kunnen) drinken want ze moet haar babies zogen.
ze eet de nageboortes dacht ik op, dus haal die niet weg.
ze zal de kittens schoon en drooglikken en ze de eerste dagen vrijwel niet alleen laten.
zorg voor een schone kattenbak dicht in de buurt, zodat ze zo min mogelijk afwezig hoeft te zijn. laat de moederpoes vooral met rust, knuffelen natuurlijk maar verder liever niet.
ze heeft kleintjes en die zal ze verdedigen en stress is niet goed voor haar.
het kan zijn dat ze niet al haar jongen achter elkaar werpt en je zou even voorzichtig moeten voelen na verloop van tijd of haar buik leeg is.
als het goed is dan zorgt ze dat haar kittens bij haar tepels kunnen. soms legt een moederpoes een kitten apart, die zou je nog een keer bij de moederpoes kunnen leggen maar vaak gaat zo'n diertje vrij snel dood en de moederpoes weet dat dus al..
en houd het telefoonnr van je dierenarts bij de hand voor telefonisch advies of eventueel ingrijpen. zorg dat je een schone doos hebt met dik schone handdoeken om haar vervoeren als het nodig is..
en verder is er het verhaal van de dierenartsen van Wilhelminapark over het verzorgen van kittens, ik zoek de link ff voor je op!
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... enuit.html
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
daisyholt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2012 20:17

Re: Wie zou mij aub kunnen helpen Mijn poes is zwanger

Bericht door daisyholt »

Bedankt voor je berichtje. Wij zorgen dat de moeder poes ook in huis blijf raam bij de voor kant staat dus ook dicht. de slaapkamer deuren staan ook dicht ze kan enkel in woonkamer en kattenkamer ( wij hebben hier een exstra kamer waar we katten bak enz kamer vangemaakt hebben, de dierenarts zijn nummer staat in de huistellefoon. Zelf ga ik dit weekend weg. maar er komt dagelijks iemand langs ( buurvrouw komt vaak perdag) OM asrael in de gaten te houden. En als er al verrandering is komen wij perirekt terug. bedankt voor de link ik zal die link zeker even goed door gaan lezen, Asrael krijg al kittenbrokjes. wij hebben namelijk een kitten van 8 weken haha en toen kwamen we der achter dat ze zwanger is. dus ze pik al de kittenbrokjes en kittenmelk. Ik zal ook zeker hier op het form blijven en jullie op de hoogte houden. Bedankt
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wie zou mij aub kunnen helpen Mijn poes is zwanger

Bericht door Adriana »

ja, blijf op het forum en ga eens nadenken over de sterilisatie van de moederpoes zo snel mogelijk na de bevalling..
je zult weinig ervarings-informatie vinden op het forum over bevallingen etc omdat wij niet zo van oeps-nesten en het fokken van nog meer katzels zijn.. en je weet inmiddels, we waarschuwen daar altijd voor, dat een krolse poes heel moeilijk binnen te houden is!

maar voorlopig dus eerst alle aandacht voor de moederpoes, hopelijk een vlotte bevalling en gezonde kittens.
doe als je zin hebt een voorstelberichtje, heb je naast dat kitten van 8 weken nog meer dieren?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Wie zou mij aub kunnen helpen Mijn poes is zwanger

Bericht door JLC »

Ik heb verder geen verstand van kattenbevalingen. Ik hoop wel dat je goede adressen vindt voor je kittens. Dat is al lastig genoeg met het kattenoverschot. Verder sluit ik me aan bij het laatste bericht van Adriana en zou ik voor de optie van sterilisatie gaan.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
daisyholt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2012 20:17

Re: Wie zou mij aub kunnen helpen Mijn poes is zwanger

Bericht door daisyholt »

Asreal is nog niet bevallen, Zodra het mogelijk is dat ze geholpen kan worden doen wij dit ook. Dit was ook het eerste wat we zijden. We laten er helpen. Het zijn tot nu toe 2 kittens. Dus als niemand van mijn kennisen wil. dan hou ik ze zelf en dan blijven ze bij mij. denk toch wel dat ze bij mij blijven. Ik kan heel moeilijk afstand doen van me dieren. en van de kittens zal ik dan ook gaan houden. Zodra ik meer weet horen jullie het. Bedankt voor de berichten
daisyholt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2012 20:17

Re: Wie zou mij aub kunnen helpen Mijn poes is zwanger

Bericht door daisyholt »

En ja ik heb nog meer dieren

Ik heb een hond. En 4 katten. 2 katten zijn ook vrouwtjes maar die heb ik op tijd laten helpen. De kitten kan nog niet. En asrael gaat zodra dit kan.
daisyholt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2012 20:17

Re: Wie zou mij aub kunnen helpen Mijn poes is zwanger

Bericht door daisyholt »

Een voorstel berichtje wat is dat? Je zelf voor stellen? En waar kan ik dat dan doen?

groetjes daisy
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wie zou mij aub kunnen helpen Mijn poes is zwanger

Bericht door Sifra »

Bij Voorstelforum voor de baasjes.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
daisyholt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2012 20:17

Re: Wie zou mij aub kunnen helpen Mijn poes is zwanger

Bericht door daisyholt »

Ondertussen ben ik gistren bij die dierenarts geweest. Asrael is nog steeds zwanger.Ze is vandaag 69 dagen. Als morgen ochtend om 9 uur de kittens nog niet geboren zijn zal asrael een keizer snee krijgen. Ze hebben gistren weer een echo gemaakt bijde kittens leven nog. Zijn er nog steeds 2. een licht in een stuitligging. als ik meer nieuws heb horen jullie het.

En het voorstelform kan ik niet vinden.

gr daisy
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wie zou mij aub kunnen helpen Mijn poes is zwanger

Bericht door Adriana »

geeft ook verder niet hoor, ze is onder de goeie zorgen van jou en de dierenarts, dus zal het wel goed komen. missch kan ze bij de keizersnede-ingreep gelijk worden gecastreerd..
en voorlopig zul je genoeg om handen hebben met mams en haar kroost..
hoop voor jou en moederpoes dat de bevalling vlot gaat, dan wel dat ze snel van de keizersnede geneest..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
daisyholt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2012 20:17

Re: Wie zou mij aub kunnen helpen Mijn poes is zwanger

Bericht door daisyholt »

Daar zat ik ook al aan te denken. Of dat mogelijk is. Want als dat mogelijk is dan laat ik dat zeker doen. Ik hoop dat me kleine poes op een natuurlijke bevalling krijg. Maar anders een keisersnee. Ik heb een otzettend lieve dierenarts. En die leggen me ook goed uit wat ik moet doen. Als de kitten er achteruit uit kom . Jullie horen meer van me zodra ik meer weet.
daisyholt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2012 20:17

Re: Wie zou mij aub kunnen helpen Mijn poes is zwanger

Bericht door daisyholt »

op 14e is ze natuurlijk bevallen van 2 kittens, Helaats is er een na 24 uur overleden, Ik ga ook een andere vraag openen ivm advies wat ik nodig heb.
Plaats reactie