Katten eten Sannabelle voer niet meer

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
snoopy10
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2012 14:16

Katten eten Sannabelle voer niet meer

Bericht door snoopy10 »

Ik heb in januari 2012 een zak van 10kg Sanabelle voor de urinewegen gekocht. Ze waren er razend op. Voorheen had ik Royal Canin Urine maar die was veel te duur. Vorige maand heb ik opnieuw een zak Sanabelle van 10 kg gekocht maar ze lusten het niet meer. Ze pakken uit noodzaak omdat ze honger hebben een paar brokjes en dan lopen ze van de bak weg. Ik vind overigens het voer ook bijzonder sterk en zuur ruiken. We hebben er al vanalles doorheen gedaan maar niet helpt. Ze likken alleen het lekkere eten er tussenuit.

Bij Zoopus heb ik een klacht ingediend en die vroegen om het batchnummer. Die heb ik niet meer, omdat ik het voer altijd direct in een speciale emmer doe, in dit geval gekregen van Royal Canin. Ik had Zooplus gevraagd om een proefmonster van het zelfde voer om te kijken of het toevallig toch aan het voer zelf licht. Ik heb hierop geen antwoord gehad.

Nu las ik op dit forum dat er meerdere problemen waren met dit voer, en dat zou te maken hebben met een partij slecht vlees dat erin verwerkt zat. Dat zou de reden kunnen zijn, dat de katten het niet meer eten.

Wie heeft de oplossing om de katten toch weer aan het eten te krijgen. Heb nu tijdelijk een zakje Purina van een kg gehaald in de winkel, maar die is ook zo op. Die zak van 10Kg Sanabelle kan ik waarschijnlijk weggooien.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Katten eten Sannabelle voer niet meer

Bericht door pearlsofpassion »

Als het zuur ruikt, zal het waarschijnlijk niet goed meer zijn.
Meer kan ik er niet over zeggen.

Er zijn goede ervaringen met het voer, en het zal op zich goed voer zijn, maar er zijn inderdaad ook ervaringen van verpakkingen die zuur ruiken en niet gegeten worden.
Ik zou wat terugsturen naar Zooplus, dan krijg je waarschijnlijk een nieuwe zak.
Je kan je bestelling terugvinden via 'mijn zooplus', daarmee kan je tenminste aantonen wanneer je het gekocht hebt en dat je recht hebt op een goede zak. Wat zooplus er dan mee doet (via de bestelnummer) naar Sanabelle toe, is hun zaak...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten eten Sannabelle voer niet meer

Bericht door Adriana »

ik heb een aantal zakken Sanabelle kunnen weggooien, het rook zuur en de katten wilden het echt niet eten. terwijl kleine zakjes van dezelfde soort wel goed gingen, totdat ook daar van de slechte partij werd verpakt..
bij Happy Cat nierdieet trouwens enige tijd hetzelfde probleem.. komt kennelijk uit dezelfde fabriek en/of zelfs van dezelfde firma.. Happy Cat was een tijdje uitverkocht tot helemaal niet meer leverbaar, maar nu in andere verpakking ook weer via Zooplus te koop.

klachten bij Zpls gaven als antwoord dat ik bij de fabrikant van Sanabelle moest klagen en die beantwoorden hun mails niet.. en dan houdt het op en wordt het een schadepost.
ik heb het destijds uitgebreid op het forum gemeld.

mijn indruk van de laatste 2-kgzak Sanabelle huid&vacht is dat de problemen redelijk over zijn, maar ik vertrouw ze niet meer.
je kunt het niet maken om in het Duits gestelde e-mails van klanten niet te beantwoorden.
hun eigen kwaliteitscontrole werkt kennelijk ook niet, want het is simpel te ruiken.. en dan blijf je niet doorverpakken en verkopen... beetje rare club vind ik..

ik vraag me af of Zooplus de klachten zomaar door kan schuiven naar de producent, uiteindelijk koop je het bij Zooplus en heb je als klant niet zoveel met de producent te maken. maar ik weet niet of de Nederlandse vestiging de Duitse regels van het moederbedrijf mag hanteren als dat indruist tegen de Nederlandse wetgeving..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten eten Sannabelle voer niet meer

Bericht door castratenkoor »

Als je de zak in januari 2012 gekocht hebt dan is het niet goed meer omdat de zak te lang open is. Ik zou je aanraden kleinere verpakking te kopen voortaan.
Als een zak langer dan 3 maanden open is gaat de kwaliteit hard achteruit.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten eten Sannabelle voer niet meer

Bericht door Adriana »

je hebt gelijk als je opmerkt dat als een zak eenmaal open is, de kwaliteit achteruit gaat.
maar dit is gewoon bedorven voer, dat wil zeggen het vleesbestanddeel.
tot dusver heb ik er jou nog niet over gelezen dus hebben jullie het nog niet uitgeleverd gekregen.
ik heb de brokjes ooit een nachtje in lauw water gezet en je weet niet wat je s morgens ruikt, echt kadaverlucht... en het is niet te missen.. de producent heeft daar zwaar bedorven vlees in verwerkt en katten blieven dat niet.. echt niet...

ik was een enthousiaste Sanabelle-gebruiker maar ben behoorlijk bekeerd. de laatste tijd wordt het gemengd is mijn indruk, dan is die zure lucht er nog wel maar veel minder sterk..
dat is het geval bij de laatste zak Sanabelle huid&vacht en het is hier heel simpel. ik heb nog goeie 400 grs zakjes huid+vacht en die gaan erin als koek. de brokjes van laatste 2 kg-zak moeten eerst uitdampen voordat ze worden gegeten en in het broksenbuffet zeker niet meer als eerste keus.. dus dat was voorlopig voor mij de allerlaatste Sanabelle-bestelling want joost mag weten wat voor bagger er uiteindelijk in dat voer is verwerkt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Katten eten Sannabelle voer niet meer

Bericht door pearlsofpassion »

De zak is van een maand geleden. Die van jan 2012 was al op. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten eten Sannabelle voer niet meer

Bericht door castratenkoor »

Ik blijf van mening dat zakken van 10 kg alleen geschikt zijn voor mensen met 5 of meer katten.
Nee hier geen probleem met de brokken.
Mijn zakken zijn binnen een maand op.
Voor de feestbrokjes die ze elke avond om 20 uur krijgen koop ik 750 gram of 2 kg zakjes. Juist ook om ze vers aan te blijven bieden. En dat is Almo. Ik denk dat als je dat te lang open hebt, ze dat ook niet meer lekker vinden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Katten eten Sannabelle voer niet meer

Bericht door Catfish »

Ik geef al een hele tijd Sanabelle. Ik heb 4 katten en koop een 10 kilo zak Adult die ik vermeng met een 2 kilo zak Urinairy.
Ze eten het nog steeds zeer gewillig, en ik heb er geen problemen mee.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten eten Sannabelle voer niet meer

Bericht door castratenkoor »

Hoe beter het voer hoe sneller het bederft, kijk maar eens op de houdbaarheid van zakken.
Als je een bak Aldi-brokken en een bak Almo-brokken een nacht in de week zet, zullen de Almo-brokken de volgende ochtend veel meer stinken dan de Aldi-brokken.

Een van de redenen dat ik met Orijen ben gestopt is dat het vaak niet op tijd leverbaar was en vaak kwamen de zakken bij mij aan, op de rand van nog net houdbaar.

En Porta 21 ben ik mee gestopt omdat de zakken altijd stuk waren bij aankomst. Dat vond ik ranzig ruiken als ik het in de bewaaremmers goot.
Misschien heeft topic starter de pech dat de zak niet goed gesloten was.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
snoopy10
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2012 14:16

Re: Katten eten Sannabelle voer niet meer

Bericht door snoopy10 »

Ik heb wederom een mailtje gehad maar daar kan ik niets mee. De leverancier laat je gewon stikken !!

-----------------------------------

Monsters kunnen wij u helaas niet aanbieden. Van de meeste voersoorten vindt u wel eine verpakkingen in ons assortiment, die u uw dier kunt laten uitproberen. Wij adviseren om overschakeling van voeding altijd langzaam te beginnen omdat een abrupte overschakeling tot onverdraagzaamheden kan leiden.

Echter, u kunt bij zooplus.nl profiteren van een groot aantal unieke extra?s en proefpakketen in onze Online-shop. Tik het woord ?gratis? in het veld ?zoek-product? en kies het gewenste product uit de lijst. Bij veel soorten voer krijgt u een artikel gratis. Houdt a.u.b. wel rekening met onze minimale bestelwaarde van 5,00 euro.

Mocht u nog verder vragen hebben, dan kunt u zich te allen tijde tot ons wenden.

Met vriendelijke groet,

uw
service-team van zooplus
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Katten eten Sannabelle voer niet meer

Bericht door Robijn »

Binnenkort moet ik weer brokken gaan bestellen, en was van plan om Sanabelle te nemen; maar dat durf ik nu niet meer. Voorheen had ik Royal Canin Indoor, en nu zijn ze aan het eten van een 1 kg zak van Happy Cat; Beste Age 10+; die vinden ze wel heeeel lekker (eten ze veel meer van dan van RC). Maar...., probleem is dat Robijn al wel bijna 10 is, maar Sam nog maar 5, en dus nog lang geen senior is.
Zijn deze brokken dan slecht voor hem?
Wat is jullie advies? Welke brokken kan ik het beste voor mijn 9-jarige Brit en mijn 5-jarige HTK-kat kopen? Het zijn allebei binnenkatten.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten eten Sannabelle voer niet meer

Bericht door Adriana »

t is altijd erg lastig om iemand anders en dus andere katzels van een voer-advies te voorzien, want...
hier hebben we bengels van ruim 2 en Enzo van ruim 8. ik geef Happy Cat > 10 jaar en Almo holistic kip en Sanab Urinary (snoepje), Hills nature's best en Happy Cat nierdieet. dat geeft een heel brede samenstelling, zowel van de HC, Hills als Almo en ik hoop altijd maar dat het elkaar aanvult.
en ze hebben alle drie iets andere voorkeur en ik ga er maar vanuit dat ze zelf uit het buffet pakken waarop ze zich het beste voelen.
hoe britten op voer met hoog gehalte mais reageren weet ik dus niet..
hier heb ik slankies rondlopen die niet goed tegen hogere gehaltes eiwit kunnen, dus die krijgen kip en rijst/mais en veel kruiden.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten eten Sannabelle voer niet meer

Bericht door castratenkoor »

Het lijkt mij geen probleem een jongere kat 10+ voer te geven. het wordt pas een probleem als je echt dieetvoer met medicatie erin zou geven.
Ik geef mijn katten elke ochten een blik Hill's Science Plan 7+. Timo is 6 Teun 3 en Rik 1.
zeker met zo'n grote groep is het lastig te voeren wat voor allemaal goed is.
Daarom zijn de feestbrokjes om 20 uur ook een uitkomst ook om te kijken of iedereen wel wat neemt.
Om 16 uur krijgen ze blik en rauw voer, maar niet iedereen eet dan mee.
Ik probeer Sjaak zo te voeren dat het zo weinig mogelijk belasting is voor zijn nieren.
Maar apart voeren zit er echt niet in, dan weigert hij pertinent te eten.
Hij is erg vrolijk en speelt regelmatig, dus dat is de leidraad dat hij zich goed voelt.

Ik denk dat ik als snoepjes Katovit Low Protein ga proberen na deze zak Almo.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie