Raadsel?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Manar
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2011 19:47

Raadsel?

Bericht door Manar »

Goedemiddag,

Mijn poesje is nu precies een jaar oud. De afgelopen maand ben ik 3 keer bij de dierenarts geweest waarvan 1 keer op de spoeddienst. Uit het niets had ze een extreem dik oog, haar binnenweefsel hing helemaal naar buiten. Bij de spoeddienst dachten ze dat de gestoken was, dit vond ik vreemd (ze is een binnenpoes) maar niet ondenkbaar. Ze heeft toen een prik gekregen waardoor de zwelling afnam en een zalf tegen het uitdrogen van het oogje. Binnen een dag was haar oogje gelukkig weer genezen. 3 dagen later had ze weer een dik oog, nu het andere oogje. Weer naar de dierenarts, nu dachten de dat ze een voedselallergie had, maar dit durfde ze niet met zekerheid te zeggen. Opnieuw kreeg ze een prikje. 4 dagen later, hetzelfde verhaal alleen dit keer ben ik niet naar de dierenarts gegaan, want de verdikking ging uit zichzelf weer weg. Af en toe heeft ze ineens een bultje op haar hoofdje maar die trekken na een paar uur weg. Heel vreemd.

Sinds vanochtend heeft ze ineens een opgezet voorpootje. Ze lijkt er geen last van te hebben, ze speelt, eet en drinkt, en ik mag gewoon aan haar pootje zitten. T
Manar
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2011 19:47

Re: Raadsel?

Bericht door Manar »

Ik ben op m'n iPhone, er ging even wat mis. De dikke oogjes en nu het dikke voorpootje, is er een verband? Ik maak me nogal zorgen. Wat denken jullie dat het is? Ik wil de dierenarts niet bellen want die wilt dat we dan langskomen en na de spoeddienst en het normale consult ben ik door m'n geld heen.

Het lijkt me verstandig om bloed te prikken, wat vinden jullie? Ik hoor heel graag jullie meningen.

Bij voorbaat dank.

Groetjes,
Manar.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Raadsel?

Bericht door mittenslief »

opgezet pootje kan door een virus komen dat met de niesziekte te maken heeft, ze krijgen dan artritis, maar alleen een dierenarts kan dit bevestigen wij kunnen vanaf hier alleen een beetje raad geven en onze ervaringen delen, maar als je bloed wilt laten prikken moet je toch ook naar een dierenarts??? en ja soms kan je heel erg pech hebben en kost een poezebeest heel veel geld, maar de zorg verdienen ze toch
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Rianne_Boris
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2012 17:24
Locatie: Helmond

Re: Raadsel?

Bericht door Rianne_Boris »

Ik zou ook echt even naar de dierenarts gaan! Misschien dat je van iemand geld kunt lenen?
Het lijkt me niet goed als je poesje steeds gezwollen oogjes en pootjes heeft.
Misschien dat dit toch van een allergie is?
Liefs Rianne & een kopje van Boris

Love is like the wind, You can't see it, But you can always feel it...
Plaats reactie