waar is mijn kat gelukkiger?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
mayopapagayo
Kitten

waar is mijn kat gelukkiger?

Bericht door mayopapagayo »

Hallo allemaal,
Ik zit al een jaar met een vreselijk dilemma.. mijn kat woonde toen ik student was bij me op de flat. Elk weekend ging ze zonder problemen met me in de trein terug naar mn ouders. Ik merkte dat ze het fijn vond om naar buiten te kunnen en aangezien dit bij mij absoluut geen optie was (te onveilig) besloot ik haar uiteindelijk maar bij mn ouders te laten. Die waren erg gek op haar, zo erg zelfs dat ze niet lang daarna 2 katten uit het asiel adopteerden. Probleem is dat mijn kat daardoor enorm veranderde. ze kan nu heel lief en aanhalerig zijn, maar zodra er een van die andere katten bij is gromt ze, bijt en klauwt ze. Dan rent ze zo snel ze kan naar buiten. Hoewel ze daar alles krijgt wat ze kan wensen zegt mijn gevoel dat ze daar ongelukkig is. Inmiddels woon ik weer op mezelf maar helaas nog steedsbop een plek waar het onveilig is buiten voor katten. Ik twijfel enorm of ik haar mee naar mijn huis moet nemen. Dan zit ze vaker alleen, en kan ze niet naar buiten. maar heeft ze wel haar territorium terug en hoeft ze niks merr te delen.
Ik heb het laatst een weekend geprobeerd maar voelde me zo schuldig dat ze niet meer naar buiten kon... Ik mis haar ook heel erg, dat speelt natuurlijk ook mee...

Wat denken jullie...? Zal ik in de wintermaanden haar weer mee naar huis nemen...? Waar zou ze het gelukkigst zijn?
mittenslief
Tijger
Tijger

Re: waar is mijn kat gelukkiger?

Bericht door mittenslief »

het ligt er een beetje aan: hoe doet ze het bij jou thuis als ze niet buiten is, mauwt ze veel voor de deur, is ze normaal een kroel/schootkat of is ze wat meer op haarzelf? woon je nu weer op een flat (met balkon) of in een woning met (of zonder) tuin?

P.S. sorry voor het verhoor ;-)
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

Ik zou het gewoon een tijdje proberen; een paar weken, en dan goed in de gaten houden hoe het gaat, en op basis van haar gedrag besluiten of je haar houdt, of dat het toch beter is om haar terug te brengen naar je ouders.
Je kunt nu allemaal wel gaan gissen, maar je weet het toch pas als je het écht uitprobeert, en dan bedoel ik, langer dan een weekendje; een paar weken ofzo...
Ik vraag me wel af of ze niet het buiten zijn enorm gaat missen; vooral omdat ze de hele dag alleen thuis zal zijn. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze helemaal gaat verpieteren.. Maar ja, als ze altijd (?) ruzie heeft met die andere katten van je ouders; ja, da's natuurlijk ook niet echt fijn... Vechten ze ook echt met elkaar?
Misschien fleurt ze helemaal op bij je, maar voor hetzelfde geldt wordt ze helemaal depressief van het alleen binnen zitten...
Moeilijk hoor...
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ik acht de kans groot dat ze liever bij jou is.
Zelfs al wil dat zeggen dat ze binnen moet blijven.

Zoals ik het nu lees is je kat voornamelijk buiten te vinden uit angst voor de andere katten en daardoor waarschijnlijk ook weinig aanhankelijk. Omdat ze zich niet op haar gemak voelt in huis. Ik acht het zeker mogelijk dat ze helemaal blij wordt van wat aandacht en een thuis waar ze op haar gemak is. Waar ze zich veilig en geliefd voelt.
Het is duidelijk dat ze een solopoes is (alleen opgegroeid, begrijp ik) en geen andere katten om zich heen wil. Buiten zijn er overal andere katten en dat zal altijd stress geven. Het lijkt me hoog tijd dat je poes weer tot rust kan komen.
Zoals het nu is, kan het toch ook niet blijven.
Als ze bij jou binnen echt niet blijkt te kunnen aarden, zou ik haar eerder herplaatsen (waar ze de enige poes is) dan terug bij je ouders brengen. Ze is daar duidelijk niet erg gelukkig... :-(
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik zou het ook proberen hoe het gaat als je haar bij jou in huis hebt. Geef haar veel leuke kattendingen, mooie paal tot plafond, wat plankjes langs de muur ed. Zo maak je haar leefwereld ook breder zeg maar. Gaat het na een maand niet goed en heb je het gevoel dat ze depri wordt bij jou dan kun je overwegen haar terug te brengen naar je ouders of haar helemaal te herplaatsen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Plaats reactie