Zusjes met ruzie

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Moem
Kitten

Zusjes met ruzie

Bericht door Moem »

Hallo iedereeen,

Ik ben net nieuw hier op het forum, en ik heb al meteen een vraag :)
Het betreft trouwens 2 katten die niet echt zusjes van elkaar zijn, maar wij noemen ze altijd 'de zusjes'.

Wij hebben hier in huis 3 katten rondlopen: Lola (de oudste), Chrisje en Minoes (het zijn allemaal volwassen vrouwtjes).
Lola is altijd al alleen geweest. Chrisje en Minoes zijn altijd al samen geweest, en wij hebben ze dit jaar april erbij gekregen.
Omdat we 3 katten toch te veel vonden hadden wij in april al besloten dat een van die 2 weg zou gaan. Het heeft 3 maanden geduurd voordat Minoes eindelijk werd opgehaald dus ze is al behoorlijk gewend geraakt aan ons huis.
Meer dan een week geleden is Minoes opgehaald door haar nieuwe baasje, maar gisteren is ze naar ons terug gebracht omdat het niet goed met haar ging.
Ze is nu hier, en alles gaat prima (ze weet de weg, ze heeft gegeten en ze gaat netjes op de bak), behalve dan dat er wat gedoe gaande is tussen haar en Chrisje.

Chris en Minoes hebben zo een 3 jaar samen bij mijn oma gewoond (Chris is wel 2/3 jaar ouder, we weten de exacte leeftijd van beide niet), en ook toen ze hier bij ons kwamen in april is er nooit wat tussen hun geweest.
Nu is Minoes na iets meer dan een week terug, en ze snuffelen wel aan elkaar maar al heel snel gaat Chris naar Minoes uithalen, en begint ze te blazen en te grommen.
Ook als Minoes langs loopt begint Chris al te blazen.
Kan iemand mij vertellen waarom zij dit doet? Kan het zijn dat Chris haar niet meer kent, of misschien draagt Minoes nog de geur van haar vorige baasje?

Alvast bedankt voor de reacties! :)
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar

Re: Zusjes met ruzie

Bericht door achtpuntzes »

hoi,

je poes die even weg is geweest, heeft onbekende geurtjes bij zich, en word waarschijnlijk "even" niet herkend.

zoiets kan al gebeuren als je met een kat naar de dierenarts gaat, en terugkomt bij de andere katten.

hooguit een paar dagen, en alles zal weer pais en vree zijn.

pfff. besluiten van 3 poezen naar 2 te gaan en er een te moeten wegdoen... ik heb er zelf drie, en ik moet er niet aan denken! wie ga je dan wegsturen? is de ene kat je liever dan de andere?

wat maakt het uberhaupt voor verschil of je er 2 of 3 hebt rondlopen?
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Moem
Kitten

Bericht door Moem »

Hoi!
Heel erg bedankt voor je snelle reactie!

Gelukkig maar. Ik hoop dat Chrisje haar snel weer gaat herkennen.

Het gaan van 3 naar 2 poezen was mijn moeder haar idee. Ons huis is er niet naar gemaakt om 3 katten te hebben, maar nu Minoes is terug gebracht heeft mijn moeder toch besloten om ze alle 3 te houden :D
En ja... Minoes is echt mijn kat, dus toen ze werd meegenomen heb ik er wel erg veel verdriet van gehad.
jennli
Tijger
Tijger

Bericht door jennli »

Inderdaad. Ze zullen snel weer aan elkaar wennen. Geef ze even de tijd.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar

Bericht door achtpuntzes »

:)

fijn dat ze weer terug is dan :)

ik zie mijn drie poezen echt als mijn kinderen, en zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen er een te moeten weg doen.

helaas denken veel mensen totaal anders over hun huisdier(en)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Plaats reactie