Alvast excuus als ik deze post toch op de verkeerde plek aanmaak.. hij paste naar mijn mening zowel in het 'vóór' en 'ná' aanschaf van een kitten gedeelte

Ik lees een poosje mee op het forum en heb er al ontzettend veel nuttige informatie vandaan, geweldig!
Voor de zomer heb ik mijn lieve oude asielpoes (ze heeft tien jaar bij me gewoond en muizen voor me gevangen) bleef het gemis van een kat in en rond het huis.. dus ik heb sinds twee weken een geweldig lieve kitten uit het asiel.
Ze gaven daar bij voorkeur kittens niet alleen mee, tenzij ze uiteindelijk na gewenning naar buiten zouden kunnen. Toen ik hem had uitgezocht en op weg naar huis was bezonk echter dat dat nog 6 maanden (totdat ik hem kan laten castreren) gaat duren, en het idee om hem dan ook echt zo lang zonder kattenvriendjes in huis te hebben zit me niet lekker.
Ik heb dus besloten woensdag een vriendje voor hem erbij te halen (mijn bedenkingen waren kosten, ruimte en mijn kattenallergie, maar zijn welzijn geeft toch doorslag het wel te doen).
Nu wil ik een leukerd uitzoeken uit de groep waar ik hem ook uit heb, alleen is mijn vraag aan jullie; waar kan ik het best op letten? Zou hij (ongeveer) even oud moeten zijn? Zou het ook het best een katertje moeten zijn? Moet ik nog letten op karakter/gedrag daar?
Mijn Dexter is nu 13 weken en komt uit een kittenzolder in het asiel. Mijn keus is op hem gevallen omdat het niet één van de opdringerigste was, de mooiste was, wel ontzettend lief was als je hem er toch even bij pakte (hij bleef wel in de buurt, maar zonderde zich ook niet af zoals sommige angstigere kittens daar) en was erg vriendelijk.
Nu na bijna twee weken is het een ontzettend knuffel, nóóit gemeen, zachtaardig en vrolijk. Geen dominant, angstig, baldadig of wat dan ook (voor zover je dat op deze leeftijd kunt zien, en naar mij als mens toe gezien uiteraard).
Wat zou het best passend voor hem zijn? Of luistert dat op deze leeftijd en zo nieuw in huis nog niet zo heel nauw?
Volgens mij heb ik er best een verhaal van gemaakt, ik heb ook al veel via de zoekfunctie gevonden maar dat ging in de meeste gevallen toch om het vinden van een passend maatje voor een katje die al wat problemen liet zien geloof ik..
Ik hoop dat jullie wat advies voor me hebben (en bedankt voor het lezen, hihi

edit; Oja, ik zal zodra ik wat foto's op mijn computer heb de boef ook even voorstellen, al geloof ik dat ik daar ook eerst 10 berichten voor moet hebben?