hallo,
ik vang pleegkittens op voor het asiel en heb op dit moment 4 kittens in huis. 1 is zondags 2 weken geleden gevonden op een drukke straat. ze is echt inimini en woog toen ze hier 's maandags kwam 450 gram, ze word al wel geschat op rond de 9 weken want haar oogjes zijn al helemaal verkleurd ze is zwaar ondervoed dus. we hadden ook een kitten met niesziekte gekregen dus dat heeft iedereen hier nu ook. nu zijn we al 2 keer bij de DA geweest omdat ze steeds al niet aankwam (en vaak ook afviel), ze weegt nu 590 gram en ze speelt ook al erg veel met de grotere kittens. nu voelde ik vandaag een grote bult in haar buikje, ongeveer een halve vinger lang en een vingerdikte dik. als je er op drukt zakt het weg in haar buikje en voel je het na een poosje weer, je ziet als ze in sommige posities zit het ook echt eruit steken. nu hoor ik ook echte bubbelgeluidjes vanuit de buurt van haar blaas komen, het zijn echt van die bubbeltjes die je hoort als iets vol loopt met water. je voelt het soms ook bubbelen als je je vinger onder/naast haar dij legt. nu heb ik in een ander topic gelezen dat bij een kat die erg mager was op een goed moment de nieren te voelen waren, maar ik weet niet of dat hier ook het geval is. meestal zit de bult wel ik het midden van haarbuikje tussen de ribben en haar dij. ik ben hier erg bezorgt over ook al is ze een opvangkitten en niet van mij maar ze is zo ontzettend lief! ik ben vooral bezorgt omdat de DA bij het laatste bezoek zei dat dat echt het laatste bezoek moest zijn en het anders klaar verhaal was (omdat de kosten anders te groot zijn ofzo). ze zat waarschijnlijk wel helemaal onder de wormen en hebben haar donderdag ontwormd, zou het zo kunnen zijn dat ze gewoon een grote wormenprop heeft? en wat kan ik hieraan doen? (ik moet zelf ook eerst overleggen met het asiel anders mag ik al niet naar de DA gaan.
graag ervaringen en tips
groeten Nathalie en Lisa en de beestenboel
gevonden pleegkitten rare 'bult' in buik
- mittenslief
- Tijger
gevonden pleegkitten rare 'bult' in buik
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Re: gevonden pleegkitten rare 'bult' in buik
je zou kunnen kijken of het met ontwormen afneemt en een ernstige wormenbesmetting kan een prop vormen.. arm arm dier en geweldig dat hij bij jou terecht gekomen is..
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Is het geen navelbreuk? Of een of andere interne breuk - middenrif, buikwand, ander mankement?
Bij echt heel ernstige wormbesmetting, kan het helaas ook einde oefening worden.
Dan kun je ontwormen wat je wilt.
Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, klinkt absoluut niet goed.
En zo'n klein ondermaats beestje heeft al zo weinig te verliezen nog.
Klinkt een beetje als mijn Bob, die was met 12 weken nog geen pond. Kittenopvang stak er ook geen geld meer in. Mijn eigen dierenarts zei de eerste keer breng maar terug en haal een gezond kitten want deze redt het niet.
Het heeft ook heel veel geld en tijd en geduld en liefde gekost, maar na een half jaar was hij er ineens overheen.
Ik kan me voorstellen dat een asiel dat niet voor 1 kitten overheeft, garantie dat hij het redt heb je immers niet.
Bij echt heel ernstige wormbesmetting, kan het helaas ook einde oefening worden.
Dan kun je ontwormen wat je wilt.
Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, klinkt absoluut niet goed.
En zo'n klein ondermaats beestje heeft al zo weinig te verliezen nog.
Klinkt een beetje als mijn Bob, die was met 12 weken nog geen pond. Kittenopvang stak er ook geen geld meer in. Mijn eigen dierenarts zei de eerste keer breng maar terug en haal een gezond kitten want deze redt het niet.
Het heeft ook heel veel geld en tijd en geduld en liefde gekost, maar na een half jaar was hij er ineens overheen.
Ik kan me voorstellen dat een asiel dat niet voor 1 kitten overheeft, garantie dat hij het redt heb je immers niet.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
- mittenslief
- Tijger
het is zeker geen navelbreuk, zit echt aan de zijkant net naast de ribbetjes zeg maar, soms is het er wel en dan weer niet, verplaatsbaar zeg maar. wormen zie ik niet in de ontlasting dus ik weet het ook niet.
ze eet nu echt wel goed en de groei zit er ook in. speels is ze ook en ik hou haar zeker in de gaten we hebben haar trouwens Amore genoemd
ze eet nu echt wel goed en de groei zit er ook in. speels is ze ook en ik hou haar zeker in de gaten we hebben haar trouwens Amore genoemd
- lidewij020
- Panter
Ik zou op zijn minst de dierenarts even bellen. Dat is meestal gratis. Hij kan dan aangeven of je langs moet komen.
Er kan een laesie in de buikwand zitten waardoor een stukje darm nu en dan naar buiten piept. Dit is wel operabel, maar niet goedkoop denk ik.
Er kan een laesie in de buikwand zitten waardoor een stukje darm nu en dan naar buiten piept. Dit is wel operabel, maar niet goedkoop denk ik.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
- mittenslief
- Tijger
ben al 2 keer met haar bij de DA geweest omdat ze vorige week hout had gekost, en die had heel haar buik gevoeld en toen was er nog niets raars aan de hand, ik ben vanmorgen ook bij de DA geweest voor een ander kitten met nies, ik heb het toen wel verteld maar ze zei dat ze het ook niet wist, zolang ze het nu goed doet hou ik het zekers in de gaten, maar durf niet echt verder te "zeuren" omdat ze geen kans meer krijgt verder