Aloe Vera

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
naade
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:17

Aloe Vera

Bericht door naade »

Hoi iedereen!

Mijn lieve katje is helaas ziek en heeft jammer genoeg ook vlooien, maar wil haar zo min mogelijk belasten met van die vlooienspullen want hier is ze namelijk ook nogal bang van als je haar vlooiendruppels geeft, een bandje is ook geen optie omdat ze daar last van heeft
Nu heb ik ergens gelezen dat een Aloe vera plant vlooien zou verjagen door de geur, en dat katten juist van deze geur houden?
Ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft en of dit ook daadwerkelijk waar is?
Ik hoop dat jullie mij zo snel mogelijk kunnen helpen!

en als julie nog tips hebben graag!

Groetjes!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Aloe Vera

Bericht door castratenkoor »

Lijkt mij helaas een sprookje. Van aloe vera gaan vlooien niet dood. Ze springen hooguit van de kat af als hij dicht bij de plant komt. Sterk ruikende planten zoals een citroengeranium werken min of meer tegen ongedierte maar zijn voor de kat ook erg hinderlijk.
Van vlooien verzwakken katten - vooral jonge dieren. Denk aan bloedarmoede.
Ze kunnen er ook lintworm van krijgen als ze vlooien oplikken.
Dan ben je nog verder van huis.

Ik zou bij de dierenarts een goed middel halen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
naade
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:17

Re: Aloe Vera

Bericht door naade »

het leek mij ook te mooi om waar te zijn, helaas :(
Ik lees goede verhalen over frontline. en ik zal het ook nog maar is aan de DA vragen.
vindt het alleen zo rot dat ik me kat extra moet belasten met iets wat ze niet leuk vindt.
wil het haar niet meer moeilijk maken dan dat het al is.

in ieder geval bedankt voor je reactie!
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Aloe Vera

Bericht door Sifra »

Er is wel een product met Aloë vera. (Ik heb er zelf geen ervaring mee.) Dit heb ik even gekopieerd van een website:

Gestabiliseerde Aloë met Kruidenextracten bevat een hoge dosis gestabiliseerde aloë vera gel en is uitermate geschikt voor het reinigen, ontsmetten en verzorgen van wonden en huidaandoeningen bij grote en kleine huisdieren. Door de handige spraytuit kan de vloeistof makkelijk op gevoelige plaatsen van het dier worden gesprayd.
De Gestabiliseerde Aloë met Kruidenextracten kan ook op de vacht worden gesprayd na het wassen voor een extra mooie glans en goede conditie van de vacht.

Eigenschappen:
De aloë vera en allantoïne hebben een wondhelend effect, waardoor wonden tot 3x sneller genezen dan wanneer men de wond onbehandeld laat.
Aloë vera heeft ook een parasietenwerend effect. U kunt uw huisdier bevrijden van parasieten zoals vlooien en teken. Deze bezwijken niet, maar verlaten uw huisdier. Behandel uw dier daarom steeds buitenshuis, om een huis vol vlooien te vermijden!

Toepassing:
Reinigen en ontsmetten van wonden en brandwonden. Verzorgen van huidaandoeningen met jeuk en/of ontsteking, schimmelplekken. Reinigen en verzorgen van de oren met of zonder ontsteking.
Verder kan het ook gebruikt worden om vachtproblemen te verbeteren: de vacht gaat er meer door glanzen.
Om uw huisdier tekenvrij te houden, 2x per week volledig bevochtigen en inwrijven.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Aloe Vera

Bericht door Adriana »

er is ook nog zoiets als een vlooienkam als je geen chemische troep wilt gebruiken.
het kost je wat tijd maar is ook wel gezellig en de meeste katzels wennen snel aan een kambeurt.
teiltje warm sopwater en een lamp met warmte op de kattenrug en kammen/vangen maar!
je moet het ff volhouden en is ook errrrg goedkoop ..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
naade
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:17

Re: Aloe Vera

Bericht door naade »

Ik ben begonnen met een goede vlooien kam, en ik moet zeggen.. het werkt als een gek :D
ik merk gelijk al dat ze minder krabt en bijt, gelukkig maar :D

hier ga ik wel mee door, want kammen vindt ze juist heeel fijn :D dus 2 vliegen in 1 klap :eangel:
paasnini

Re: Aloe Vera

Bericht door paasnini »

Ik ben even nieuwsgierig, je schrijft dat de kat ziek is wat heeft hij?
naade
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:17

Re: Aloe Vera

Bericht door naade »

ze heeft fip :( dus misschien niet zo gek dat ik haar niet zo extra wil belasten.. ;)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Aloe Vera

Bericht door mittenslief »

knoflook door het eten schijnt ook te helpen. FIP verschrikkelijk, ben er ook 1 door verloren de natte vorm, hoe lang heeft ze het al en wat voor vorm en behandel je je katje ervoor???
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
naade
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:17

Re: Aloe Vera

Bericht door naade »

ik weet niet precies sinds wanneer ze het heeft, maar vorige week vrijdag is het vastgesteld :(
ik weet niet wat voor vorm ze heeft, wil het liever niet weten, maar woensdag hadden we nog een echo laten maken en hadden ze geprobeerd vocht uit dr buikje te halen maar dat lukte niet goed, en anders zou je wat dikachtig klevend soort vocht dr moeten uit kunnen halen geloof ik, dus ik denk de droge vorm..

Hoelang heeft het bij jou geduurd en wat voor vorm had jouw katje?
Oja en ze krijgt elke dag een prednisolon pilletje.
:( :(
naade
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:17

Re: Aloe Vera

Bericht door naade »

oh my bad, je had al gezet wat voor vorm jouw katje had,
echt kl*te dingen en ziektes :(
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Aloe Vera

Bericht door mittenslief »

mijn simba was nog maar 16 weken toen hij het kreeg en binnen 3 dagen echt doodziek dat we dus ook gelijk de knoop hebben doorgehakt om hem te laten gaan, hoe voelt die zich van jou dan??? en hoe oud is
ze? en hoe is vastgesteld dat ze FIP heeft, want dat wordt toch al gauw geroepen door de DA, als je nog vragen hebt over deze rotziekte ben ik niet alleen hier op het forum die het heeft meegemaakt, misschien dat we je nog een beetje raad kunnen geven
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
naade
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:17

Re: Aloe Vera

Bericht door naade »

ahhh zo jong al! Jeetje..
Jaa ze is 9, dus echt heeeel oud is ze ook weer niet.
Maar paar weken terug is ze ook geopereerd aan een tumor bij dr melkklieren, een cyste weggehaald en gelijk gecastreerd,
maar heb gelezen dathet een soort virus is? en dat t door stress kan komen, door besmetting, en nu ga je natuurlijk bij je zelf denken hoe ze t opgelopen kan hebben? Is het bij de da gebeurd? Door de operatie? Door iets wat waarschijnlijk niet goed is schoongemaakt daar? Maar op die vragen krijg je toch nooit antwoord.
Het is vastgesteld door middel van een bloedtest, de waarde moet geloof ik tussen 4 of 8 zitten en ze heeft 34?
Weet verder niet goed wat dat betekend ,wel dat t slecht is...

Tot nu toe gaat het weer redelijk goed met haar, want vorige week donderdag had ze een heftige epileptische aanval gehad , t leek echt alsof ze aan t doood gaan was, het was echt super eng,
helemaal aanspannen en pootjes scheef trekken, heel eng gezicht. En ze liet dr plas gaan, heb nooit stil gestaan bij een epileptische aanval want als je dat opeens ziet lijkt t op heel wat anders,
de reden dat we naar de da waren gegaan is omdat ze al weinig at, en dr evenwicht af en toe verloor, en woensdag is ze ook van de trap gevalle de arme schat :( gelijk daarna da gewweest en toen dus echo laten maken, bloed getest enz. Dus toen die donderdag die aanval, en vrijdag het slechte nieuws.
Vindt t allemaal zo erg voor dr, wou dat die enge dingen niet bestonden, maarja :(

Maar ze zeggen toch niet voor niks dat ze het heeft? En zeker als t uit bloedtest is gekomen?
Weetniet de naam waarop ze dat getest hebben dus dat is wel beetje jammer.
Ze was ook vermagerd en in verhouding had ze een bol maagje niet extreem.
Vandaar dat de da al vermoedens had woensdag en ook bloedtest heb laten doen en echo, plus vocht proberen te kijken

heb jij verder nog tips of iets dan?
Ik geef er in ieder geval alle liefde van de wereld en verwen dr iedere dag zoveel mogelijk!
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Aloe Vera

Bericht door mittenslief »

Ten eerste is een bloedtest bij de DA zeker geen graadmeter voor FIP, dat kan alleen in speciale lab in duitsland(geloof ik), welke waarde heb jij het over(gewoon ff aan je DA vragen hoor, heb je recht op)?? En ja FIP is het gemuteerde coronavirus wat bijna alle katten bij zich dragen, de meeste worden dus niet ziek, maar helaas sommige wel. Ik heb me toen heel erg ingelezen op de website van dr-addie.com, die heeft een hele studie gedaan naar FIP. Ook zij zegt dus dat er een heleboel katten onnodig ingeslapen worden omdat ze een foute diagnose gesteld hebben, kijk er eens naar zou ik zeggen. was er op de echo nog iets afwijkends te zien? FIP ontwikkeld zich waarschijnlijk wel door stress. Als ze natte FIP zou hebben krijgt ze een steeds boller buikje wat je in een dag echt ziet groeien, als dit het geval is moet je niet wachten want anders gaat het ook naar dr longen en krijgt ze het benauwd en dat is ook vreselijk. En 9 is zeker ook nog veel te jong om te gaan hoor, hoop dat ze er mooi naast zitten en duim met je mee.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
naade
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:17

Re: Aloe Vera

Bericht door naade »

jaa ik ga het inderdaad maar is even na vragen, maar hoe zouden ze het dan testen of weten dat ze het heeft?
Dr buik is sowieso niet groot en ik zie t ook zeker niet groeien, dus das wel een zorg minder.
Weet jij hoe je zeker kan weten dat ze het heeft? Hoe ze dat testen?
Lijkt me wel bloed toch? En wat is dan de benaming waarop ze getest zou moeten worden om dat te weten?
Nee op de echo was niks verder te zien! En vocht konden ze ook niet dr uit trekken tot 2x toe.
Vindt t allemaal zo moeilijk :(
Plaats reactie