Is deze kater gecastreerd??

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Stuart
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2011 20:03

Is deze kater gecastreerd??

Bericht door Stuart »

Hallo allemaal,

Toen ik deze kater kocht werd me verteld dat hij gecastreerd was, laatst zei iemand dat het leek alsof dit niet zo was.
Ik ben in zijn paspoort gaan kijken en kwam daar ook niets over castratie tegen.
kan iemand me het misschien vertellen?

Afbeelding

Ik zou het zelf niet weten, heb geen idee of je normaal die dingen ziet bungelen of niet dus ik vraag het even voor de zekerheid ;-)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Is deze kater gecastreerd??

Bericht door pearlsofpassion »

Als die kater ouder dan een jaar is, is hij zeker gecastreerd. En anders denk ik ook hoor.
Ongecastreerde katers die tegen de 6 maanden aanlopen krijgen echt duidelijke knikkers.
Bij gecastreerde katers blijven enkel de zakjes over. En dat lijkt me hier het geval. Maar als je echt twijfelt, kan je best even langs een DA gaan, die weet het zeker. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Is deze kater gecastreerd??

Bericht door mittenslief »

wat een knap achterwerk in ieder geval:) volgens mij wel geholpen hoor anders is het klokkenspel toch nog groter in je paspoort hoeft het niet te staan maar als je naar de dierenarts belt waar hij geent is zullen ze het wel in de computer hebben staan
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Stuart
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2011 20:03

Re: Is deze kater gecastreerd??

Bericht door Stuart »

Oke, gelukkig maar..
Hij is al bijna 3 dus dan geloof ik het wel dat hij z'n zaakje kwijt is.
Bedankt!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Is deze kater gecastreerd??

Bericht door Catfish »

Ziet er wel naar uit. Er lopen hier een paar ongecastreerde katers in de buurt, da's oveduidelijk, wat een ballen...
Maar ook ik zeg, als je het écht zeker wilt weten, even naar de dierenarts.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Is deze kater gecastreerd??

Bericht door jennli »

Ik had dezelfde vraag toen we onze grijze kater Pjotr kochten. Hij heeft ook zakjes die duidelijk zichtbaar zijn. Volgens onze da kun je wel voelen dat ze leeg zijn. Moet eerlijk zeggen dat ik dat door hem heb laten doen toen we toch al daar waren. Tegenwoordig laten ze de zakjes zitten, omdat dan de wondjes sneller en beter genezen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: Is deze kater gecastreerd??

Bericht door Seetje1980 »

Onze Kees is ook geholpen in maart maar niemand die het ziet. Het zakje zit er namelijk nog maar tis gewoon leeg. Maar bij onze Kees lijkt t net of ie niet geholpen is maar dat is toxh wel degelijk het geval. Vind ik trouwens ook wel mooier dat ze het zakje tegenwoordig laten zitten dan kijkt t toch nog een beetje jongens achtig en niet zo kaal. Maar zoals ik t kan zien is jouw kater wel geholpen. Mocht dat niet zo zijn dan had je dat al lang gemerkt afgelopen voorjaar ;-)
Plaats reactie