kittens zindelijk maken

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
miertje1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jul 2012 22:05

kittens zindelijk maken

Bericht door miertje1983 »

hallo allemaal,

kan iemand mij helpen?
Ik heb nou vier dagen 2 kittens in huis een broertje en zusje van elkaar, ze zijn acht weken erg jong dus en probeer ze zindelijk te maken maar wat ik ook probeer het wil niet lukken,
Ik zet ze elke keer op de kattenbak en heb de ontlasting die ze op de grond hadden gedaan er in gelegd, nou dat ging een paar uur goed met het zusje, die besloot maar weer van de grond gebruik van te maken dus ben weer terug bij af.
Als ze gegeten hebben zet ik ze in de bak maar springen er direct weer uit en gaan twee tellen later vrolijk op de grond plassen en poepen.
Ik weet dat het nog niet lang is dat ik ze heb maar ze moeten toch een keertje begrijpen dat ze hun behoefte in de bak moeten doen.

Wie kan mij helpen
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door mittenslief »

weet je of ze bij de moeder al zindelijk waren. en wat voor kattebakvulling dar gebruikte? en wat heb jij voor vulling, hier houden ze absoluut niet van houtkorrels ook dan gaan ze lekker op de grond plassen of op een handdoek
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
miertje1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jul 2012 22:05

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door miertje1983 »

Volgens de mevr waar ik ze vandaan heb waren ze zindelijk,
Je kunt me méér vertellen maar daar klopt dus niks van.
Heb al twee verschillende soorten geprobeerd voor de kattenbakvulling
Allebei geen resultaat
Vannacht er vier keer uitgeweest om de poep en plas op te ruimen
Stop ze elke keer weer in de bak maar geen resultaat
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5495
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door nellebel »

dat heb ik nog nooit gehoord dat kittens van 8 weken niet zindelijk zijn. is je bak niet te hoog om erin te klimmen? denk toch misschien de vulling. hier doen ze het alleen op klontergrit, geen hout, geen siliconeparels en dat spul.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9383
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door castratenkoor »

Dat horen ze inderdaad van de moeder te leren. Normaal zijn kitten zindelijk op die leeftijd.
Was het er misschien een stinktroep daar in huis?

Ik heb het 1 x meegemaakt een kitten met 4 maanden overgenomen van de fokster. Was al eerder geplaatst geweest en achteraf gezien hadden de alarmbellen moeten afgaan.
Die mevrouw woonde met stuk of 30 katten in een houden vakantiehuis - en stinken daar!
Ik dacht met mijn simpele hoofd dat ze bij mij wel zindelijk zou worden.
Dat ze dat wel van de andere katten over zou nemen.
Dat werd ze dus niet, en ik heb echt overal kattenbakken staan. Ze poepte en pieste waar het haar uitkwam.

Ik hoop voor jou dat het met jouw kittens beter gaat aflopen.
Ik zou je adviseren een paar goedkope afwasteiltjes te halen en overal die als kattenbak neer te zetten.
Zo verhoog je de kans dat ze zindelijk worden en als alles goed gaat kun je de meeste bakjes later weer opruimen. Varieer dan ook met kattenbak-grit. Niet in allemaal hetzelfde doen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
miertje1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jul 2012 22:05

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door miertje1983 »

Die mevrouw zei dat ze zindelijk waren maar daar klopt echt niks van,
Dat waren ze dus echt niet en het komt er nu ook bij dat ze lichte vorm van niesziekte hebben.
Ben al bij de dierenarts geweest voor hun dus
Ik ga dat proberen van die teiltjes dat lijkt me een goed idee, kijken als ik het zo voor elkaar krijg, ik heb anders ook geen idee meer.
De bak is ook nie te hoog dus ze kunnen er makkelijk erin

bedankt voor de tips
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door Chiquita98 »

Wat voor grit gebruikte die vrouw dan? Het is belangrijk om wel eerst hetzelfde grit te gebruiken en inderdaad een lage bak. In feite zijn kittens snel zindelijk en zeker al met 8 weken.
Sluit me aan bij Dinie: het huis en diervriendelijke omgeving zeggen veel over de gezondheid van het kitten wat je koopt.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
miertje1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jul 2012 22:05

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door miertje1983 »

nou heb overal bakken neergezet en ook dat ze laag zijn maar de boodschap komt niet over, ze gaan er vlak voor hun behoefte doen of in een hoekje,
het mannetje deed net heel raar, begon heel hard te miauwen en rent naar de slaapkamer ik er achter aan begint zo onder het bed te poepen en even later ook nog in de kamer en de gang, echt heel zielig.
ik zal dan wel heel aparte kittens hebben want ze zijn echt niet zindelijk.
En ik mag het mannetje ook niet aanraken of oppakken want dan is er complete paniek,
Dat is toch ook niet normaal of wel?
miertje1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jul 2012 22:05

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door miertje1983 »

Nu net voor de vierde keer poep opgeruimd van het mannetje en elke keer heel erg erbij miauwen. Echt super zielig
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door mittenslief »

ze zijn met 8 weken best nog jong om van de moeder weg te gaan, maar zindelijk moeten ze eigenlijjk wel zijn, het is ook niet echt normaal dat ze zo vaak poepen, ik heb kittens van 7 weken zitten die doen 2 keer per dag een drolletje, wel netjes in de kattebak. heeft hij wel harde drolletjes of is het een beetje diarree? heb je ander voer dan bij die vrouw? hoeveel eten ze? en hoe vaak per dag. als je een aparte kamer hebt of bench zal ik ze eerst daarin doen. en elke keer als ze wakker worden op de bak zetten en na het eten. die van mij vinden het heerlijk om te graven
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
miertje1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jul 2012 22:05

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door miertje1983 »

Jaa dat zei die mevr ook dat ze zindelijk waren en dat zijn ze dus echt niet.
Ze hebben een aparte kamer en al voor hunzelf en zet ze elke keer op de bak als ze geslapen hebben of als ze gegeten hebben maar dan springen ze er direct weer uit en twee tellen later doen ze het op de grond.
Nu komt er ook nog bij dat ik dinsdag met ze naar de dierenarts geweest ben, bleken ze lichte vorm van niesziekte te hebben. Ik heb het niet breed dus 36 euro voor dierenarts is voor mij heel veel geld.
Deze nacht lijkt het helemaal verkeerde kant op te gaan. Mannetje lijkt of hij veel pijn heeft, begint te miauwen heel hart en dan over te geven en aan de diaree. Vrouwtje moet ook overgeven maar geen diarree.
Ik vind het zo super zielig voor die beestjes.
Ik denk dat ik contact op ga nemen met de vorige baasjes want ik weet niet wat ze met die beestjes hebben uitgespookt maar het is niet goed
Gebruikersavatar
Jessica2802
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 nov 2011 11:58
Locatie: Amsterdam

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door Jessica2802 »

Dat is geen fijn begin, voor jou niet en voor de kittens niet. Toen ik mijn kleine man kreeg heb ik hem (hoe dom) meteen op "mijn eigen" voer gezet. Helemaal niet bij nagedacht dat de maag van zo'n beestje dat niet aankon. Hij werd toen ziek....heel ziek, diarree overgeven niet eten en drinken. Ik ben naar de dierenarts gegaan en hij is aan het infuus gelegd (ivm uitdrogig). Ook heb ik medicijnen gehad en moest ik hem dwangvoeden. Heb je dezelfde voeding als de vorige eigenaar gegeven? Mijn kleine man is overigens helemaal beter geworden.

Voor ongeveer 7 euro per maand heb een een basisverzekering voor katten...is niet duur vergeleken met andere aanbieders en de meeste dingen worden vergoed (met uitzondering van oa homeopathie en fysiotherapie).
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door Chiquita98 »

Naar de dierenarts lijkt mij in dit geval toch geen overbodige luxe. Een kitten droogt heel snel uit. Ik denk dat hun darmpjes en maagjes helemaal van slag zijn. Als je niet veel geld hebt voor zo'n diertje dan is het misschien toch verstandig om niet aan dieren te beginnen. Ik had mijn kat toendertijd van het asiel en die had toen coccidiose(continu diarree) en de kosten werden vergoed door hen.
Terugbrengen zou een goeie optie zijn denk ik en dan misschien qua kosten toch eens goed na gaan denken. Dieren kosten een hoop geld.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
miertje1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jul 2012 22:05

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door miertje1983 »

Jaa ik heb ook mijn eigen voer gegeven maar dat ging wel goed tot gisteravond.
Moeten ze er dan niet direct last van hebben??
Ik heb afspraak met de dierenarts gemaakt dus kijken wat hij zegt
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door Chiquita98 »

Ik was ook van plan om naar de dierenarts te gaan.
Dus als je niet zoveel geld hebt mag je geen huisdieren hebben.
Nou sorry hoor maar als je twee kittens haalt verwacht je niet dat ze zo ziek worden.
En ik ga ze echt niet als soort oud vuil weer terug brengen.


Miertje het pb bericht wat ik van jou kreeg hierboven geschreven even gekopieerd. Ik ga niet in op pb berichten! We zitten op een forum dus graag een open discussie houden. En volgens mij begrijp je mij te negatief. Als je huisdieren neemt moet je er gewoon rekening mee houden dat ze ook ziek kunnen worden. Als jij 37 euro al veel vind nou maak je borst maar nat!
En misschien de volgende keer goede afspraken maken met het oude baasje over wat als ze ziek worden binnen een bepaalde tijd etc...
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie