Kat doet raar, en agressief, denk ik.

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Alperen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 mar 2012 15:16

Kat doet raar, en agressief, denk ik.

Bericht door Alperen »

Sinds een maand ofzo, heb ik mijn kater terug uit de asiel (Yay :-P ) de eerste paar weken deed me kat heel erg normaal, maar sinds hij vandaag uit de raam is geklommen, en dan naar de buren via de tuin is gegaan, doet hij raar.

Ik had hem teruggevonden, zo een uur later, hij speelde onder de tuintafel, alsof hij aandacht van me vroeg, ik pakte hem zo snel mogelijk, en bracht hem binnen, nu is hij binnen, helemaal vies onder de pootjes, en een beetje nat, maar hij doet heel erg raar dan de andere keren. :???:

Hij wil niet geaaid worden, normaal kan hij niet zonder aandacht.
Hij probeert me hele tijd te bijten en te krabben, der nog net heeft hij een diepe snee op me gezet, toen ik hem wou aaien.

En ik heb hem geaaid, maar dan is hij niet zo van miauwend blij, hij kijkt gewoon recht voor zich, en doet letterlijk niks, dan geaaid worden.. je mag hem ook niet langer dan rond de 2 seconden aaien, anders is het weer bonje.


Iemand weet wat er aan de hand is, met hem? ik vind het maar vreemd, heeft hij misschien wat buiten gezien, Het regende en was donker... misschien dat dit met iets te maken heeft.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat doet raar, en agressief, denk ik.

Bericht door Adriana »

wij kunnen ook niet van een afstand zien wat er met hem is gebeurd maar dat hem iets is overkomen waardoor hij helemaal van slag is, is wel duidelijk.
raadpleeg je dierenarts of kijk eens bij medpets naar telizen, zylkene of destress als hij met een paar weken niet rustiger is. en ik zou me verder niet opdringen maar hem met rust laten.
ze zijn toch allemaal wel gecastreerd bij jou in de buurt (ook de poezen..)..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat doet raar, en agressief, denk ik.

Bericht door pinguin »

Ten eerste zou ik naar de dierenarts gaan om zeker te zijn dat het dier geen pijn meer heeft of last heeft van zijn onsnappings avontuur. Een maand geleden.
Het is volgens mij ook al in je andere topic gezegd je kat heeft een hoop mee gemaakt en dat zal best wel gedrags verandering teweeg brengen. (en dat kan blijven zijn) Ik vind in dit geval een maand veel te kort en zou hem echt proberen langer binnen te houden.

Wat doe je er zelf aan om je kat binnen te vermaken? Veel spelen? En ben ook wel nieuwsgierig hoe de afgelopen maand is gegaan? Ook kwa gedrag?

Als er echt medisch niks aan de hand is heb je grote kans dat he stress is. Daar zijn ook wel middelen voor om te geven maar dan zal jezelf ook nog wel dingen moeten doen om de stress te verminderen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat doet raar, en agressief, denk ik.

Bericht door Chiquita98 »

Is dit dezelfde kat die je een poosje kwijt bent geweest? Denk doordat ie al veel meegemaakt heeft hij nu eenmaal weer buiten snel van slag is. Zou hem gewoon met rust laten en even niet naar buiten. Dus letten op open ramen!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat doet raar, en agressief, denk ik.

Bericht door pearlsofpassion »

Ik denk meteen aan pijn.

Dat verklaart zijn voor zich uit staren, en het feit dat hij niet aangeraakt wil worden en met rust gelaten wil worden.

Ik zou hem eens goed laten nakijken.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat doet raar, en agressief, denk ik.

Bericht door castratenkoor »

Hij heeft vorige maand een auto-ongeluk overleefd.......
Een getraumatiseerde kat zou ik persoonlijk niet loslaten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Alperen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 mar 2012 15:16

Re: Kat doet raar, en agressief, denk ik.

Bericht door Alperen »

Mijn kater is wel Gecastreerd, maar ik weet niks over de andere Katten en poezen in de buurt.

En ik denk niet dat hij getraumatischeerd is, want na een dag was het voorbij, en pijn was ook bij mij als eerst als gedachten. maar hij doet nu wel speels, maar ik hou me zelf even alert.

En Castratenkoor, Toen ik de kelderdeur opendeed, sprintte hij weg naar buiten, en ging die van hek naar hek naar hek. dus ik vond het eigenlijk jammer dat hij weg ging, maar hij was vroeger altijd gewend om naar buiten te gaan, voor de ongeluk.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat doet raar, en agressief, denk ik.

Bericht door pinguin »

Ik wil niet aanvallend over komen. Maar katten die weg lopen en worden terug gevonden in die omstandigheden houden daar hoe dan ook een trauma aan over. Tuurlijk er zijn katten die het niet laten zien maar er zijn er genoeg die ander gedrag gaan vertonen. Dus wees je er van bewust dat er ook in de toekomst gedrag naar boven kan komen dat gelinkt is aan zijn avontuur.

Katten laten pas heel laat zien als die pijn hebben. Dus als je het ziet kan het zomaar zijn dat de pijn zo extreem is dat verbergen niet meer kan.
Bij twijfel zou ik toch te dierenarts bellen!!!!!!! Beter 1 keertje te veel dan te weinig.

Mag ik vragen blijft je kat nu binnen? Of niet?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie