Zou een vriendje helpen?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
ikje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2012 09:24

Zou een vriendje helpen?

Bericht door ikje »

Hallo allemaal,

In december hebben mijn vriend en ik onze eerste (binnen)kat uit het asiel gehaald. Het is een kater van nu ongeveer 3 jaar oud. Door de weeks ben ik best vaak thuis, aangezien ik studeer, echter zal ik volgend studiejaar wel vaker buiten de deur zijn. Mijn vriend werkt voltijd, dus die is overdag weg. Bowser (de kat dus) is over het algemeen erg lief en makkelijk, echter heeft hij ook een aantal ‘vervelende’ trekjes, waavan ik mij afvraag of deze misschien zijn ontstaan door ‘eenzaamheid’ en of deze trekjes misschien verdwijnen als hij een vriendje zou krijgen.

Één van de trekjes is dat hij mijn vriend steeds ‘aanvalt’. Wij denken dat dit gewoon uitdagen tot spelen en stoeien is, opzich is dit nog niet een heel groot probleem, want na een tijdje houdt hij ook wel weer op. Een vervelender trekje is dat hij ons elke nacht wakker komt maken. Als de deuren open staan dan komt hij en zeurt hij net zo lang dat je hem naar de woonkamer brengt (waar hij zelf ook heen kan) en hem even aandacht geeft. Toch houdt het dan vaak ook nog niet op, aangezien hij dan of steeds blijft mauwen en anders (als we de deuren dan dichtdoen omdat hij steeds terug aan het bed komt) gaat hij met zijn pootjes tegen de deuren aan zodat hij hoe dan ook bij ons kan zijn. Ik heb meerdere nachten al bij hem in de woonkamer gezeten om hem te ‘straffen’ als hij weer aan de deur aan het krabben was (zonder nagels uit), maar de volgende dag is het gewoon weer hetzelfde liedje. Elke dag wordt sowieso met hem gespeeld en krijgt hij van ons beiden ’s avonds alle aandacht.