Hoi!
Ik gebruikte altidj senioren voer voor onze Winny (16) en Beau(10).
Maar onze nieuwe poes Mara is 5... wat kan ik nu het beste doen voor ze?
Ik weet dat weinig ruwe eiwit beter is voor perzen ivm de niertjes. Dat zou dan seniorenvoer zijn maar krijgt Mara dan wel genoeg binnen?
Wie kan me helpen?
Groetjes, Bo
Volwassen poes 5jr en 2 senioren 10 en 16, welk voer?
Re: Volwassen poes 5jr en 2 senioren 10 en 16, welk voer?
hier lopen twee broertjes van 2 jaar en die krijgen voor een deel seniorvoer omdat ik hun nieren zo veel mogelijk wil sparen. alle voer is compleetvoer en als je goeie kwaliteit voert dan kan er geen probleem zijn. ook niet met gereduceerd eiwit want hier breken de broertjes regelmatig de tent af en hebben dus geen last van lagere eiwitgehaltes in hun voer..
Ik heb zeker altijd goede kwaliteit. Misschien kan ik indoor met senior mixen.
je zou bij de analyses per voer even naar de eiwitgehaltes moeten kijken.
ik voer geen brokjes met meer dan 30% eiwit, dus wel de Almo's en Sanabelle urinary en Happy Cat Nierdieet (via Zpls Duitsland) maar zeker weten geen Orijen/Applaws.
en ze krijgen Almo met sardines als snoepje voor de goeie stofjes/vetten, want als ik dat in een grotere hoeveelheid geef, levert dat stinkende ontlasting op. voor mij is dat een teken dat die hoeveelheid eiwitten niet goed wordt verteerd en met max 2 x 5 brokjes per etmaal per kat gaat het goed.
en natvoer is op dit moment Iams senior donkerrood, 8% eiwit en hoog gevogeltevlees-gehalte.
en om Enzo een beetje te helpen krijgt ie een paar keer per week een kruimeltje MacSamuels niertonicum om zijn ureum laag te houden.
hij was nierklant, acuut nierfalen, zit nu redelijk binnen de referentie maar beetje hulp is nooit weg..
ik voer geen brokjes met meer dan 30% eiwit, dus wel de Almo's en Sanabelle urinary en Happy Cat Nierdieet (via Zpls Duitsland) maar zeker weten geen Orijen/Applaws.
en ze krijgen Almo met sardines als snoepje voor de goeie stofjes/vetten, want als ik dat in een grotere hoeveelheid geef, levert dat stinkende ontlasting op. voor mij is dat een teken dat die hoeveelheid eiwitten niet goed wordt verteerd en met max 2 x 5 brokjes per etmaal per kat gaat het goed.
en natvoer is op dit moment Iams senior donkerrood, 8% eiwit en hoog gevogeltevlees-gehalte.
en om Enzo een beetje te helpen krijgt ie een paar keer per week een kruimeltje MacSamuels niertonicum om zijn ureum laag te houden.
hij was nierklant, acuut nierfalen, zit nu redelijk binnen de referentie maar beetje hulp is nooit weg..
Ik heb al vaker goed nieuws gehoord van Sanabelle Urinary.
Ze hebben geen nierproblemen maar wil dat juist voorkomen.
Thanks voor de tip ik ga eens kijken.
Ze hebben geen nierproblemen maar wil dat juist voorkomen.
Thanks voor de tip ik ga eens kijken.