Kitten op studentenkamer?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Anouk2111
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2012 14:28
Locatie: Nijmegen

Kitten op studentenkamer?

Bericht door Anouk2111 »

Hallo,

Dit weekend heb ik 's avonds laat op straat een kitten gevonden. Ze was helemaal vies en bleek van niemand uit de buurt te zijn dus waarschijnlijk gewoon gedumpt. Het was echt een ontzettend aanhankelijk beestje dus ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om haar buiten te laten, dus heb ik haar meegenomen. Ik woon op kamers en nou is mijn vraag dus, kan dat, een kitten op een studentenkamer? Ik ben ongeveer 6 a 8 uur per dag weg en dan zit ze helemaal alleen op een kamer van 12 vierkante meter. Ik kan haar alleen nergens anders kwijt, ook niet bij familie of vrienden.. En naar het asiel brengen vind ik ook weer zoiets, dan weet je nooit waar ze terecht komt.. Misschien heeft iemand hier ervaring mee of hebben jullie tips?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten op studentenkamer?

Bericht door Adriana »

welkom op het Forum en oeps en wat lief dat je je erover hebt ontfermd..
maar.. lees onze kittentopics door en ik denk toch dat je met 'm langs een dierenarts moet voor leeftijd, ontwormen en vaccinatie. en vaststellen of het een hij/zij is..
kittens slapen veel en spelen en ravotten graag.
we hebben tips voor goedkope kattenbakken, eetbakjes en goeie prijs/kwaliteit voer want dat is belangrijk denk ik..
rechtsboven zit een zoekfunctie en daarmee krijg je snel alle berichten over dat onderwerp..
en verder gewoon vragen..! ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten op studentenkamer?

Bericht door pearlsofpassion »

12m² is wel heel erg klein :-(
Ik heb mijn katten een tijdje op 20m² gehad, maar ik was heel blij dat dat maar tijdelijk was.
Wat ga je dan met haar doen als je vakantie hebt? Of blijf je het hele jaar door op je kamer?

Ik weet niet of ik het zou doen...
Maar ik ga jou ook niet zeggen dat het compleet onmogelijk is. Ik vind het gewoon heel erg klein... :-(
Het spijt me wel, ik wou dat ik kon zeggen dat dat prima zou gaan, want het is zo lief dat je je over haar ontfermt...
Het is gewoon: je moet 2 kattenbakken hebben, plaats om te eten en drinken, plaats voor een krabpaal (heb je echt een plafondhoge nodig) en dan ook nog eens plaats om te spelen. Daar is 12m² al klein voor voor een kitten alleen (bij 2 kittens zou ik nog zeggen, maar alleen... :???: ). Slapen kan ze vast wel op je bed of op de vensterbank. Ze kan toch buiten kijken? Dat vinden katten ook erg leuk, maar je kan dan best een raam hebben waar je hor in kan zetten en zeker geen klapraam.


Het spijt me maar misschien dat ik zelf toch een leuk asiel voor haar zou zoeken. Eentje waar je ervan op aan kan dat ze goed geplaatst wordt? Of zelf een leuk thuisje zoeken?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9383
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten op studentenkamer?

Bericht door castratenkoor »

Het is wat klein maar ik denk niet onmogelijk. Op zo'n kleine ruimte is 1 kattenbak echt wel voldoende.
Ik zou als ik jou was vooral eens een rekensommetje gaan maken of het financieel haalbaar is.
Of het katje bij jou gelukkig wordt hangt sterk van het karakter van het katje af.
De ene kat heeft meer ruimte nodig dat de ander.

Je kunt spullen goedkoop aanschaffen door naar de kringloop te gaan. Maar ja een dierenarts is toch echt wel nodig, enten, ontvlooien, ontwormen, castreren. Als ik jou was even alles op een rijtje zetten. Katje kan ook ziek worden, of onhandig neerkomen met spelen/springen.

In ieder geval erg lief van je dat je het diertje van de straat gered hebt!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Kitten op studentenkamer?

Bericht door Robijn »

Ik vind het superzielig; op een ruimte van 12 m2, helemaal alleen; 8 uur per dag, zonder kittenmaatje. Hoe zou je het zelf vinden om 8 uur per dag alleen te moeten zitten in zo'n kleine ruimte, zonder contact te hebben met andere mensen? Ik vind dit geen gezonde leefsituatie voor dat kittentje, en zou een beter huisje voor haar zoeken. Als je de dierenambulance belt en het verhaal uitlegt, komen ze het kittentje gewoon ophalen. Dan krijgt het beestje uiteindelijk toch een beter huisje dan ze bij jou heeft. Sorry, maar dat is mijn mening. Wel lief dat je het beestje niet op straat hebt laten verkommeren!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten op studentenkamer?

Bericht door Chiquita98 »

Eerlijk gezegd heb ik nog niet zoveel moeite met de ruimte, maar wel dat het katje moederziel alleen is en lang ook nog. Wel heel goed en lief dat je je er over ontfermt. Beter nog droog zitten met eten dan zwervend alleen over straat.
Geloof me als je het kitten naar het asiel brengt heeft die wel snel een thuis hoor. Kittens gaan altijd best snel het asiel weer uit.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5495
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten op studentenkamer?

Bericht door nellebel »

je zou ook het asiel kunnen bellen en overleggen. je kunt dan evt het katje bij je houden tot ze iemand hebben gevonden zodat je pleeggezinnejte bent voor het kitten. gebeurt veel in asiels, dat de kittens bij een pleeggezin zitten. dan komen ze wel op de asielsite te staan.
wil je haar zelf houden zou ik ook wel een 2e overwegen. dan spelen ze met elkaar ipv met je meubels en gordijnen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Anouk2111
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2012 14:28
Locatie: Nijmegen

Re: Kitten op studentenkamer?

Bericht door Anouk2111 »

Bedankt voor de tips allemaal!
Ze is nu 3 dagen bij mij en het gaat allemaal prima. Ze poept netjes op de kattenbak, eet en drinkt goed, heeft al verschillende fijne slaapplekjes ontdekt en heeft nog niks stuk gemaakt. Vaak als ik thuis kom ligt ze te slapen en liggen haar speeltjes nog op dezelfde plek als toen ik weg ging dus ik denk dat ze dan de hele tijd slaapt. Ik zorg er wel voor dat ik haar heel actief houd als ik thuis ben, veel spelen en ravotten zodat ze haar energie kwijt kan.
Ook is ze ondertussen al voorgesteld aan een aantal huisgenoten. Deze hadden het idee om er misschien een 'huiskat' van te maken, maar daar moet dan ook iedereen het mee eens zijn, dus dat is nog afwachten. Sowieso moet ze dan groot genoeg zijn om naar buiten te mogen aangezien de deur hier om de 5 minuten open gaat.
Een aantal van jullie hebben het over een tweede kitten erbij nemen maar dat gaat mij financieel al helemaal niet lukken. Ik heb een hoop veters voor haar opgehangen waarmee ze speelt en ook een aantal kattenspeeltjes en bolletjes wol zwerven over de grond en daar vermaakt ze zich tot nu toe prima mee.
Ik ben nu wat dierenartsen in de buurt aan het mailen over de kosten en het gaat me denk ik net aan lukken met 1 kitten. 2 wordt echt te duur.. Met enten wacht ik sowieso nog even omdat ik denk dat ze nog geen 9 weken oud is.
Een krabpaal heb ik alleen nog niet, ze krabt nu aan de vloerbedekking. Dit vind ik prima aangezien deze er over een paar maandjes toch uit gaat. Daarna komt er zeil en dan zal ik wel zorgen voor een krabpaal.

Een asiel gaat het niet worden omdat bij de asiels hier in de buurt de dieren die je brengt volledig gevaccineerd en ontwormd ed. moeten zijn. Dan zou ik dus een hoop geld uit moeten geven om haar vervolgens af te staan...

In ieder geval bedankt voor jullie tips, en de mensen die zeggen dat het 'zielig' is, ik vind het eigenlijk veel zieliger als ik haar 's avonds laat in de kou op straat had laten staan.. En ik doe mijn best, ik onderzoek alle mogelijkheden en meer kan ik ook niet doen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten op studentenkamer?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou wel zo snel mogelijk een krabpaal voorzien. Niet voor aan te krabben maar om in te klimmen en hogerop te kunnen zitten.
Katten houden enorm van hoogte en zeker als je maar een kleine kamer hebt, is het zeer aangewezen in de hoogte werken om de ruimte vollop te benutten.
Een stapelbed (en het bovenste bed voor haar) of plakjes tegen de muur zijn dan bijna een must. En een plafondhoge krabpaal dus ook. Liefst nog voor het raam zodat ze vanop haar krabpaal naar buiten kan kijken.
Voor speelgoed en andere zaken kan je best wat creatief zijn zodat leuke zaken niet veel hoeven te kosten maar toch erg nuttig kunnen zijn. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Anouk2111
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2012 14:28
Locatie: Nijmegen

Re: Kitten op studentenkamer?

Bericht door Anouk2111 »

Oh er is hoogte genoeg in mijn kamer :) Ze klimt over kasten, de tv, mn bureau en een vrij hoge vensterbank.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten op studentenkamer?

Bericht door pearlsofpassion »

Dat is al fijn. Maar kan het geen kwaad als ze dat strakjes met 3kg kat aan 30km/uur gaat doen? :smile:
Een krabpaal is ideaal om aan een rotvaart in de spurten, te keren en weer terug of bovenaan dan weer naar een kast door de spurten.
Als je het prima vind dat ze dat via je tv of bureau doet, wie ben ik dan om daar een punt van te maken? Maar weet dat dat eraan zit te komen. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5495
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten op studentenkamer?

Bericht door nellebel »

als je haar naar het asiel brengt met de mededeling dat je haar hebt gevonden zul je niet hoeven te betalen, maar lekker houden als je dat kunt betalen. volgens mij is ze al echt thuis bij je.
kitten erbij hoeft niet, maar ben erop bedacht dat ze wel gedragsproblemen kan krijgen hoor. misschien wil een huisgenoot ook wel een kitten , kunnen ze toch samen spelen en jij geen extra kosten.
gewoon vaak met jouw kitten laten spelen, krijgen ze vanzelf ook zin in een kitten.
hoe heet ze?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Anouk2111
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2012 14:28
Locatie: Nijmegen

Re: Kitten op studentenkamer?

Bericht door Anouk2111 »

Haha ja er zijn al een paar huisgenoten helemaal verkocht alleen helaas zijn er ook een paar minder enthousiast..

Ik heb nog geen naam voor haar, omdat ik haar misschien weg wilde doen wilde ik me niet teveel hechten maar ik ga er toch maar eens over nadenken :) (mn zusje heeft haar Gipsy genoemd en een huisgenote noemt haar Katje Lam.. studenten he!)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten op studentenkamer?

Bericht door Adriana »

wat ik intussen nog bedacht is dat je langs het asiel in Nijmegen kunt gaan en de situatie daar uitleggen.
stel dat je dit hummeltje toch overweegt bij je te houden dan zou je, gezien je financ situatie, missch gebruik kunnen maken van hun dierenarts (castratie, entingen, ontwormen) en ook voer een tijdje goedkoper via hen kunnen kopen.. maar ik weet niet hoe soepel ze zijn..
uiteindelijk scheelt het hun weer een opvangkitten en ze zullen er al zat hebben ..

en missch is er een dierenarts in de buurt die je voorlopig even wil matsen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Kitten op studentenkamer?

Bericht door Gabriella van Dijk »

Top meisje dat je het diertje hebt opgevangen! Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan! Alle tips en tricks heb je hier al te horen gekregen, dus daar heb ik geen nieuws. Succes met deze onderneming en misschien toch even Amivedi bellen of niemand een katje mist?
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Plaats reactie