Bestaan al soortgelijke topics, maar ik open er toch maar even 1. Mijn vrouw en ik wonen op een appartementtje van zo'n 75 m2. We willen binnenkort twee kittens aanschaffen (katertjes uit asiel). Omdat ik fulltime werk en me vrouw onregelmatig lijkt het ons leuk om 2 broertjes te kopen (zoals hier ook wordt aangeraden), dan kunnen ze elkaar vermaken op het moment dat we niet thuis zijn. Verder zullen het binnendiertjes worden.
Toch zijn we af en toe in twijfel wanneer we de horror verhalen hier lezen van nachtbrakertjes die je de hele nacht wakker houden door aan de deur te krabben, of je behang eraf scheuren/je nieuwe bank slopen..... We hebben beide geen bezwaar om ze op de slaapkamer te laten, maar het is misschien handiger om ze eerst buiten de slaapkamer te houden lijkt mij? Aanleren is makkelijker dan afleren dacht ik. Maargoed qua slopen kom je maar op een manier achter, alle beestjes hebben toch hun eigen karakter...dus gewoon proberen

Ons plan is de kittens de eerste weken snachts in de hal te doen. We hebben een hal van 6.5m bij 1.15 m, waar weinig te slopen is

Is dit een beetje een geschikte aanpak? Tips e.d. zijn welkom