Help! Kater terroriseert poezen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
mic1006
Kitten

Help! Kater terroriseert poezen

Bericht door mic1006 »

Afgelopen winter heb ik een zeer schuwe zieke zwerfkater van de dood gered en geadopteerd. In het begin ging het best goed tussen hem en mijn 2 poezen en hij transformeerde al snel van schuwe buitenkat naar een knuffelige schootkat. Omdat hij zo goed in zijn vel zit werd hij steeds dominanter naar mijn poezen. Ze werden steeds banger voor hem. Nu is het zo erg dat hij mijn poezen zodra hij ze ziet of hoort in elkaar slaat, tot bloedens toe. 's Nachts word ik meerdere keren wakker gegild omdat hij er weer een aanvalt en een poes durft niet meer naar binnen en eet bijna niet meer en is heel mager geworden. Ik ben ten einde raad en hoewel de kater naar mij toe ontzettend lief, leuk en dankbaar is hebben mijn poezen geen leven meer. Ik wil nog feliway proberen alhoewel ik daar geen goede ervaringen mee heb. Ik ben tegen afstand doen maar ik in dit geval denk ik erover om dit principe te laten varen en een goed huis voor hem te zoeken waar hij alleen is en alle aandacht krijgt die hij nodig heeft. Graag hoor ik alle tips wat ik het beste in dit geval kan doen. Ben echt ten einde raad..... Alvast bedankt.
falkosan
Huiskat
Huiskat

Re: Help! Kater terroriseert poezen

Bericht door falkosan »

is hij wel gecastreerd?
mic1006
Kitten

Bericht door mic1006 »

Hij was toen ik hem vond heel ziek, hij had een zware longontsteking, abces in zijn poten, gebitproblemen, vlooien etc. We hebben hem helemaal op laten lappen door de dierenarts en ook meteen laten castreren en chippen. Sindsdien is hij tegen ons steeds liever en leuker geworden en tegen onze poezen dominanter en minder leuk.
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Ik zou de kater even een lange tijd appart houden van je twee andere katten. Zeker als een van je andere katten stress tekenen vertoont. Ik zou eerst proberen de rust weer terug te krijgen en dan evt een herintroductie over wegen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie