wit/ licht grijs snotje

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
zoembij90

wit/ licht grijs snotje

Bericht door zoembij90 »

Hallo,

Vandaag is het me opgevallen dat onze lieve kleine meid een klein wit/licht grijs snotje in dr ooghoekje had. Zoals wij mensen wel een van die slaapsnotjes in onze ooghoekjes hebben. Na het weghalen zat het vanavond lichtjes in het andere oog, verder niks aan de hand een uur geleden was het verdwenen. Kan het van de stof zijn die van de kattenbak afkomt?? Mevrouw vindt het nl leuk om er bovenop te zitten... Of keihard te graven en vervolgens een stofwolkje achter te laten...
Ik heb het in de gaten gehouden maar ze niest alleen nog maar na de graafsessies verder niet meer, eet goed, drinkt goed, slaapt goed en speelt goed met onze oudere poes, die haar trouwens sinds eergister ook wel eens wast zo'n lief gezicht...

Groetjes,

Zoembij
Catfish
Tijger
Tijger

Re: wit/ licht grijs snotje

Bericht door Catfish »

Ik zou me er niet te veel zorgen om maken als het maar sporadisch voorkomt. Mijn Maine Coon Pippin heeft meestal 'snotjes' is zijn ogen, volgens de dierenarts volkomen ongevaarlijk en normaal.
Als het de spuigaten uit gaat lopen wel even laten checken natuurlijk.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
helskinky
Poema
Poema

Re: wit/ licht grijs snotje

Bericht door helskinky »

Mio heeft ook wel eens een kruimpje of snotje in zijn oog. Ik haal het weg met een watje met wat water. Niet te vaak gaan poetsen of te veel water want dat gaat ook weer irriteren
Plaats reactie