ruzie door valeriaan??
ruzie door valeriaan??
Ik sta er nog van te kijken. Via zpl kreeg ik gratis 2 valeriaan kussens. Een van de twee kussens legde ik daar straks op de grond. Sproet toonde in het verleden nooit geen intresse. Dus ik verwachte dat snabbel het misschien wel leuk zou vinden.
Zoals ik verwachte begon snabbel heerlijk te rollen en proberen het kussen te slopen. Komt sproet ook eens kijken en snuffelen. Tot dan niks aan de hand maar ineens hoor ik snabbel echt gillen ik zie dat sproet snabbel omklemt heeft bij zijn keel. Nu gebeurd dat wel vaker maar dan als onderdeel van spelen.
Om sproet en snabbel toch even wat te leiden pakte ik een hengel dit leide sproet even af en snabbel rende snel onder de bank. Daarna gedaan of er niks aan de hand was en op de bank gaan zitten. Snabbel kwam vlak daarna weer te voor schijn maar tot mijn grote verbazing begon sproet weer snabbel aan te vallen waar bij de plukken haar in het rond vlogen. Dus heb toch in gegrepen en met mijn stem ze uit elkaar gehaald. Sproet naar de slaapkamer gebracht en snabbel dook doodsbang onder mijn bank. Eerst naar sproet gegaan maar daar kon ik aan de buiten kant geen verwondingen ontdekken. Na een tijdje snabbel ook zo ver gekregen om onder de bank vandaan te komen en die heeft een paar kleine wondjes.
Nu heb ik ze nog appart van elkaar zitten omdat snabbel erg geschrokken lijkt en hij lijkt erg allert op mijn slaapkamer deur.
Ik wil ze eigenlijk straks wel weer bij elkaar zetten. Maar ik vraag me af hoelang hou ik ze het beste appart.
Zoals ik verwachte begon snabbel heerlijk te rollen en proberen het kussen te slopen. Komt sproet ook eens kijken en snuffelen. Tot dan niks aan de hand maar ineens hoor ik snabbel echt gillen ik zie dat sproet snabbel omklemt heeft bij zijn keel. Nu gebeurd dat wel vaker maar dan als onderdeel van spelen.
Om sproet en snabbel toch even wat te leiden pakte ik een hengel dit leide sproet even af en snabbel rende snel onder de bank. Daarna gedaan of er niks aan de hand was en op de bank gaan zitten. Snabbel kwam vlak daarna weer te voor schijn maar tot mijn grote verbazing begon sproet weer snabbel aan te vallen waar bij de plukken haar in het rond vlogen. Dus heb toch in gegrepen en met mijn stem ze uit elkaar gehaald. Sproet naar de slaapkamer gebracht en snabbel dook doodsbang onder mijn bank. Eerst naar sproet gegaan maar daar kon ik aan de buiten kant geen verwondingen ontdekken. Na een tijdje snabbel ook zo ver gekregen om onder de bank vandaan te komen en die heeft een paar kleine wondjes.
Nu heb ik ze nog appart van elkaar zitten omdat snabbel erg geschrokken lijkt en hij lijkt erg allert op mijn slaapkamer deur.
Ik wil ze eigenlijk straks wel weer bij elkaar zetten. Maar ik vraag me af hoelang hou ik ze het beste appart.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: ruzie door valeriaan??
Valeriaan kan soms inderdaad heftige reacties veroorzaken. Ik zou het kussentje voorlopig weghalen en in een dichtgeknoopte plastic zak wegbergen.
Als ze allebei gekalmeerd zijn voorzichtig onder toezicht weer bij elkaarveel aandacht geven en wat lekkers aanbieden en met de hengel met ze spelen.
Hopenlijk zakt de spanning met jouw geduld en liefde vanavond weer af.
Blijf zelf zo rustig mogelijk, de katten voelen jouw spanning.
Succes!
Als ze allebei gekalmeerd zijn voorzichtig onder toezicht weer bij elkaarveel aandacht geven en wat lekkers aanbieden en met de hengel met ze spelen.
Hopenlijk zakt de spanning met jouw geduld en liefde vanavond weer af.
Blijf zelf zo rustig mogelijk, de katten voelen jouw spanning.
Succes!
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
thanks voor de snelle reactie
Kussentje is inmiddels weg gegooid.
Ze krijgen rond 18.00 weer eten. Dat eten staat niet al te dicht bij elkaar en ik denk dat ik deze kans pak om ze weer in een ruimte te hebben. Eens kijken wat er gebeurd. Ik wil ze dan eten geven zoals ze gewent zijn. En ik probeer me zelf zo normaal mogenlijk te gedragen als of er niks aan de hand is.
Ik wist niet dat valeriaan zulke heftige reactie te weeg kunnen brengen. Dat spul krijgen ze echt nooit meer. Ze doen het maar met hun kong spray dat gaat altijd wel goed.
Kussentje is inmiddels weg gegooid.
Ze krijgen rond 18.00 weer eten. Dat eten staat niet al te dicht bij elkaar en ik denk dat ik deze kans pak om ze weer in een ruimte te hebben. Eens kijken wat er gebeurd. Ik wil ze dan eten geven zoals ze gewent zijn. En ik probeer me zelf zo normaal mogenlijk te gedragen als of er niks aan de hand is.
Ik wist niet dat valeriaan zulke heftige reactie te weeg kunnen brengen. Dat spul krijgen ze echt nooit meer. Ze doen het maar met hun kong spray dat gaat altijd wel goed.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Heel verstandig dat eetmoment samen te doen. Liever iets vroeger dan later dat eten. Om daar de spanning niet weer mee op te voeren. probeer anders om 16.30-16.45 eens of ze samen een snoepje kunnen eten.
Ik heb om 17.30 de deur van de slaapkamer open gezet. Snabbel ging gelijk weer angstig bij de bank zitten. Dit gedrag heb verder ge negeerd en had er effen een leesboek bij gepakt. Sproet kwam de woonkamer in als of er niks was gebeurd en sprong in het raamkozijn. Om 17.45 te eten gegeven. Normaal lopen ze dan alle 2 naar de keuken maar nu Ze liep alleen sproet mee. Ze hebben wel gegeten alleen snabbel veel minder dan normaal. Volgens mij is sproet allang weer vergeten wat er is gebeurd maar snabbel is duidelijk nog van slag. Hij houd sproet in de gaten en probeert hem te ontwijken.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Trekt wel weer bij. Belangrijkste is dat Sproet zijn agressie nu kwijt is. Snabbel moet even merken dat het gevaar geweken is. Tijd heelt ook hier de wonden.
ze hebben beide gegeten en in dezelfde ruimte dus het begin van de vrede is er.
Valeriaan heeft duidelijk een fout effect op Sproet, dus maar niet mee geven.
ze hebben beide gegeten en in dezelfde ruimte dus het begin van de vrede is er.
Valeriaan heeft duidelijk een fout effect op Sproet, dus maar niet mee geven.
Ik dacht altijd dat sproet geen intresse in valeriaan had. Maar dat die er agresief van zou worden had ik niet gedacht. Ik hou het nu maar lekker bij kong spray daar worden ze ook wel wild van maar sproet word daar niet agresief van.
Snabbel moet nog steeds weinig hebben van sproet hij heeft vannacht ook weer sinds lange tijd bij me geslapen op bed. Sproet is volgens mij al weer vergeten wat die heeft gedaan die wilde snabbel zelfs weer gaan wassen maar dat vond snabbel toch te eng en dook weer onder de bank.
Alleen eet snabbel nog wel minder dan normaal. Zou dit door stres kunnen komen??
Inmiddels lopen ze wel rond door het huis. Ik ben de hele dag weg maar verwacht wel dat het goed zal gaan. Snabbel moet gewoon door hebben dat sproet niet meer boos is.
Snabbel moet nog steeds weinig hebben van sproet hij heeft vannacht ook weer sinds lange tijd bij me geslapen op bed. Sproet is volgens mij al weer vergeten wat die heeft gedaan die wilde snabbel zelfs weer gaan wassen maar dat vond snabbel toch te eng en dook weer onder de bank.
Alleen eet snabbel nog wel minder dan normaal. Zou dit door stres kunnen komen??
Inmiddels lopen ze wel rond door het huis. Ik ben de hele dag weg maar verwacht wel dat het goed zal gaan. Snabbel moet gewoon door hebben dat sproet niet meer boos is.
snabbel zal wel flink zijn geschrokken maar zal ook wel weer bijtrekken, vooral ook als hij merkt dat jij nog steeds hetzelfde doet.
die sproet toch, kwam even de tarzan in hem los. arme beestje weet nu van niks meer.
dus geen drugs meer, dat was een bad trip sproet.
die sproet toch, kwam even de tarzan in hem los. arme beestje weet nu van niks meer.
dus geen drugs meer, dat was een bad trip sproet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik ga ervan uit dat het allemaal vanzelf bijtrekt. Logisch dat Snabbel nog een beetje uit zijn hum is. Maar dat vertrouwen in zijn grote broer komt wel weer. Tijd heelt ook hier alle wonden (psychische).
Ja ik denk zoals Wendy al zegt, je kunt het bergelijken met een bad trip.
En sommige mensen worden lollig van alcohol en sommige agressief.
Geen tripjes meer voor Sproet.
Hier met mijn 8 jongens regelmatig in stress - periodes flink met valeriaan wezen sprenkelen en ook met de nog veel sterkere verse valeriaan - wortel.
Nooit bad trips hier.
Bob gaat vaak wel helemaal uit zijn dak, ligt op zijn rug met de poten wijd en zijn ogen staan dronken.
De neiging katten te slaan heeft hij dan nooit.
Ja ik denk zoals Wendy al zegt, je kunt het bergelijken met een bad trip.
En sommige mensen worden lollig van alcohol en sommige agressief.
Geen tripjes meer voor Sproet.
Hier met mijn 8 jongens regelmatig in stress - periodes flink met valeriaan wezen sprenkelen en ook met de nog veel sterkere verse valeriaan - wortel.
Nooit bad trips hier.
Bob gaat vaak wel helemaal uit zijn dak, ligt op zijn rug met de poten wijd en zijn ogen staan dronken.
De neiging katten te slaan heeft hij dan nooit.
Ik hou het nu gewoon op kong dan weet ik zeker dat sproet niet meer in een bad trip zal belanden. Sorry sproet voor jouw geen valeriaan meer.
Inmiddels is de rust redelijk weder gekeerd. Snabbel blijft nog wat op zijn hoede maar dat zal met een paar dagen wel bij trekken. Thanks voor de adviezen.
Inmiddels is de rust redelijk weder gekeerd. Snabbel blijft nog wat op zijn hoede maar dat zal met een paar dagen wel bij trekken. Thanks voor de adviezen.
- achtpuntzes
- Jaguar
Valeriaan blijft toch een apart iets. elke kat reageert er toch weer anders op en ik denk dat de stemming van het moment ook invloed heeft op de reactie van de kat(ten).
zo kwam ik ooit met mijn zakje valeriaanwortel binnen bij mn ouders: hey, ik heb iets leuks voor jullie poes Suzy. nou dat heb ik geweten. mn arm zat onder het bloed en blauwe plekken. dus ook geen valeriaan meer voor Suzy
hier bij mij gaat het wel altijd goed met de valeriaan
zo kwam ik ooit met mijn zakje valeriaanwortel binnen bij mn ouders: hey, ik heb iets leuks voor jullie poes Suzy. nou dat heb ik geweten. mn arm zat onder het bloed en blauwe plekken. dus ook geen valeriaan meer voor Suzy

hier bij mij gaat het wel altijd goed met de valeriaan

Ik heb me ook wel verbaasd over de heftige reactie die het hier teweeg bracht met valeriaan. Ik hoorde eigenlijk alleen maar goede verhalen over. Ik had er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat het ook agressie kan uit lokken.
Ik had ook aan de kat van mijn ouders gegeven en die begon er echt van te spacen. Grote ogen en rollen. Die reageerde er wel weer goed op.
Inmiddels is de rust hier weer terug gekeerd. Ik denk dat de warmte er ook aan heeft bij gedragen.
Ik had ook aan de kat van mijn ouders gegeven en die begon er echt van te spacen. Grote ogen en rollen. Die reageerde er wel weer goed op.
Inmiddels is de rust hier weer terug gekeerd. Ik denk dat de warmte er ook aan heeft bij gedragen.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Is vaak een combinatie van factoren. Maar ik zou het toch maar niet meer proberen in jouw geval na deze ervaring.
Ik denk ook dat het een samenloop van dingen zijn. De dagen voor de aanval om het maar even zo te zeggen liep het hier in huis niet helemaal lekker. En dan ook nog eens omweer die nacht er voor. Ik denk zeker dat dat er aan heeft bij gedragen dat het hier zo fout is gelopen.
Maar blijkbaar triggert valeriaan wel een bepaald gedrag.
Dit spul komt er hier voor de katten niet meer in. Er zijn genoeg alternatieven om ze actief en bezig te houden.
Maar blijkbaar triggert valeriaan wel een bepaald gedrag.
Dit spul komt er hier voor de katten niet meer in. Er zijn genoeg alternatieven om ze actief en bezig te houden.
er zit redelijk veel valeriaanwortel in die kussentjes en er zaten er twee in een verpakking.
hier werd zo ongeveer de doos gesloopt en dat pakketje van onderin uitgegraven.
daar gaan dan gelijk de tanden in en ik heb de twee kussentjes maar even aan de bengels gegeven. t gekke was dat Maks bijna onmiddellijk het kussentje van Bolle opeiste, terwijl ze gelijk waren.. ze hebben samen over de kussentjes en over elkaar liggen rollebollen en ik ben niet zo happig op dat gedrag, soort van junks onder invloed.. en nu liggen ze weggeborgen en ik gooi er nog wel eens eentje door de kamer als er afgeleid moet worden. hier proberen ze het kussentje kapot te knauwen..
en van die ruzie kan ik me alles voorstellen en die kattenbreinen gaan onder invloed van dat spul natuurlijk ook heel anders reageren..
hier werd zo ongeveer de doos gesloopt en dat pakketje van onderin uitgegraven.
daar gaan dan gelijk de tanden in en ik heb de twee kussentjes maar even aan de bengels gegeven. t gekke was dat Maks bijna onmiddellijk het kussentje van Bolle opeiste, terwijl ze gelijk waren.. ze hebben samen over de kussentjes en over elkaar liggen rollebollen en ik ben niet zo happig op dat gedrag, soort van junks onder invloed.. en nu liggen ze weggeborgen en ik gooi er nog wel eens eentje door de kamer als er afgeleid moet worden. hier proberen ze het kussentje kapot te knauwen..
en van die ruzie kan ik me alles voorstellen en die kattenbreinen gaan onder invloed van dat spul natuurlijk ook heel anders reageren..