Mijn kat is ziek

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
agapigirl
Kitten

Mijn kat is ziek

Bericht door agapigirl »

Goede Avond mensen.
Lucifer onze kat heeft een ziekte waar dierenartsen en neurologen geen raad mee weten,de dieren arts heeft ook beeld materiaal en zijn bevindingen naar de universiteit van Utrecht en gent gestuurd.
Lucifer krijgt namelijk aanvallen die van 5 tot 50 minuten duren waarbij zijn rug en achterpoten verlamt raken ,daarna staat hij weer op en kan dan weer lopen en springen.
Volgens de universitaire neurologen komt dit door haar vaatjes in zijn hersenen die openen springen en gaan stollen , vervolgens komt dat dan in zijn bloedbaan terecht ( denken ze ).
Lucifer heeft 2 injecties bloedverdunner gekregen wat helaas geen effect had , nu krijgt hij 2.0 phenoral 12.5mg tabletten tegen epilepsie , wat resulteert tot 1 aanval per dag en soms een dag geen aanval , de komende 10 dagen krijgt hij 1 tablet per dag en na de tien dagen gaat hij over op een have tablet om te kijken of het inderdaad door de medicatie komt dat zijn aanvallen minder word of dat dat toeval is .
Normaal gesproken zou hij verlamt moeten blijven ,wat bij andere dieren het geval is , en de arts denkt dan ook dat hij uiteindelijk niet meer hersteld na zijn aanval en verlamt blijft en uiteindelijk ingeslapen moet worden.
Maar zo snel geven wij het niet op en blijven zoeken naar eventuele medicatie en of behandeling, het beestje is pas 8 jaar en hebben hem als kitten gekregen en blijven vechten voor zijn leven!
Mocht er iemand zijn die een soortgelijke situatie heeft gehad of heeft met zijn /haar kat of hond ,laat dan A.U.B uw bevindingen bij ons achter wat misschien kan leiden tot herstel van Lucifer
Vriendelijke groetjes Bob/Victoria en natuurlijk Lucifer
Laatst gewijzigd door Admin op 11 mei 2012 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Adriana

Re: HELP ALSTUBLIEFT MIJN KAT IS ZIEK

Bericht door Adriana »

welkom op het Forum!
wat een akelig probleem en ik begrijp dat univ van Utrecht er ook geen raad mee weet.
we hebben hier best wel info over epilepsie op het forum staan en het makkelijkst kun je 'epilepsie' intypen rechtsboven in de zoekfunctie. dan krijg je alle berichten die over dat onderwerp gaan.

wat je ook nog zou kunnen doen is de medische gegevens per mail opsturen naar de universiteit Gent, wie weet herkennen zij bepaalde symptomen en kunnen ze je nog wat raad of advies geven..

http://www.khd.ugent.be/vakgroep/index.html
linksboven onder 'home' staat contact
Adriana

Bericht door Adriana »

agapigirl schreef: heeft 2 injecties bloedverdunner gekregen wat helaas geen effect had , nu krijgt hij 2.0 phenoral 12.5mg tabletten tegen epilepsie , wat resulteert tot 1 aanval per dag en soms een dag geen aanval , de komende 10 dagen krijgt hij 1 tablet per dag en na de tien dagen gaat hij over op een have tablet om te kijken of het inderdaad door de medicatie komt dat zijn aanvallen minder word of dat dat toeval is

Bedankt voor je bericht maar onze kat heb geen epilepsie , hij slik wel medicijn daar voor maar het help niet echt.
De dieren arts heeft al de beeld materiaal en zijn bevindingen naar de universiteit van Utrecht en Gent opgestuurd , naar verschillende neurologen enz. maar zelfs zij weten geen raad me.
Dat is ook de reden dat wij mensen vragen of zij zo iets meegemaakt hebben.
in het eerste bericht lees ik dat met medicijn er soms geen aanval is en dat bekeken wordt of er minder aanvallen zijn mèt het medicijn, dan zonder.
uit ervaringen hier op het forum weten we dat de diagnose epilepsie soms heel erg lastig te stellen is..
als ik probeer mee te denken dan is toch het handigste als je zelf even op epilepsie zoekt en daar de berichten doorleest.. daar zou je zonder dat de diagnose epilepsie is gesteld missch toch wel goeie informatie kunnen vinden over verschijnselen die je bij je eigen kat herkent.
en je kunt gewoon reageren via het forum ( in plaats van via pb..)
agapigirl
Kitten

Bericht door agapigirl »

Dank je wel voor de info en steun , ik ga gelijk ff kijken
Vriendelijke groetjes Bob/Victoria en natuurlijk Lucifer
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

ik heb gelukkig geen ervaring met katten en epilepsie, wel met een hond en ook met mijn broer. bij een epilepsie aanval kunnen ze inderdaad even verlamt zijn dat komt door de kortsluiting ook kunnen ze de ontlasting laten lopen als je kat goed op de medicijnen reageert kan hij er nog lang mee door gaan. maar is het uitgesloten dat er een tumor in het hoofdje zit? veel sucses ermee
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie