Sinds een week hebben wij een 2e kat in huis nu is het probleem dat onze gecastreerde kater van 8 maanden regelmatig mee- eet uit het bakje van de kitten en dus nog kitten brokjes binnen krijgt.
Formeel is de de kater nog een kitten maar omdat hij gecastreerd is kregen wij het advies om hem van de kitten af te halen vanwege de kans op gewicht problemen. Nu de kitten in huis is ziet hij zijn kans om eens lekker bij te eten. Nu vullen wij het bakje vaak alleen als de kitten in de buurt is en niet een te grote portie in 1x maar de kitten eet het bijna nooit helemaal op waardoor de kater verder eet. (overigens eet de kitten ook af en toe van de kater brokken)
Hoe kan ik dit nu het best aanpakken? De katten zoveel mogelijk los van elkaar eten geven en restjes even wegzetten tot de kitten weer de keuken in komt (wel tijdrovend en kan ook niet altijd) Of verder gaan met het corrigeren van de kater totdat hij het doorheeft (doen we al een paar dagen) Misschien 2 duidelijk verschillende etensbakjes gebruiken zodat ze verschil zien?
Kat eet mee vanuit etensbakje kitten
- GizmoenJiro
- Huiskat
Re: Kat eet mee vanuit etensbakje kitten
corrigeren werkt niet. maak je je kat bang mee, en als jij er niet bent doet hij het toch. is frustrerend voor jou en voor je kater.
is hij dan zoveel te zwaar? Mijn katten (11 maanden) krijgen vanaf de castratie kitten en sterilsed eten gemengd. als deze azk leeg is gaan ze geheel over op sterilised.
Als het wel een probleem is omdat je kater te zwaar is of hij niks overlaat voor het kitten kun je apart gaan voeren. ik zou dat alleen in geval van nood doen (hier ook vaker met dieeten) want ik vind het zelf zo ongezellig.
is hij dan zoveel te zwaar? Mijn katten (11 maanden) krijgen vanaf de castratie kitten en sterilsed eten gemengd. als deze azk leeg is gaan ze geheel over op sterilised.
Als het wel een probleem is omdat je kater te zwaar is of hij niks overlaat voor het kitten kun je apart gaan voeren. ik zou dat alleen in geval van nood doen (hier ook vaker met dieeten) want ik vind het zelf zo ongezellig.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
kittens moeten het hele etmaal door kunnen eten en het verschil tussen kittenvoer en sterilised is nou ook weer niet zo groot. missch kun je het kitten met de hand bijvoeren met kittenbroks en verder één bak met sterilised laten staan. en daar zal het kitten af en toe van eten maar dat is geen ramp. geef ze beide ook af en toe wat rauw gevogelte (kip/kalkoen) vlees, voor het kitten in kleine stukjes.
en nee, asjeblieft niet corrigeren!
jij spreekt geen kats en hij zal echt niet begrijpen wat je bedoelt maar krijgt wel op zijn donder en dat begrijpt hij wel..
en nee, asjeblieft niet corrigeren!
jij spreekt geen kats en hij zal echt niet begrijpen wat je bedoelt maar krijgt wel op zijn donder en dat begrijpt hij wel..
- GizmoenJiro
- Huiskat
de kater word niet echt verbaal gecorrigeerd maar ik zet hem even bij het juiste bakje neer.
De kater is op perfect gewicht voor zijn bouw maar we zijn bang dat hij door de hoge voedingswaarde van kitten voer te veel binnen krijgt. We merken dat hij veel meer op eten is gericht sinds zijn castratie. Hij gooit zijn voer boxen om of komt met een leeg zakje voer aan lopen puur omdat hij nog trek heeft nadat zijn bakje leeg is.
De kater is op perfect gewicht voor zijn bouw maar we zijn bang dat hij door de hoge voedingswaarde van kitten voer te veel binnen krijgt. We merken dat hij veel meer op eten is gericht sinds zijn castratie. Hij gooit zijn voer boxen om of komt met een leeg zakje voer aan lopen puur omdat hij nog trek heeft nadat zijn bakje leeg is.
hoe oud is het kitten?
als mijn katten natvoer krijgen willen ze ook nog wel van bakje wisselen en dan zet ik ze ook bij het goede bakje neer (vanwege med die guusje krijgt), maar dat eten ze meteen op.
als mijn katten natvoer krijgen willen ze ook nog wel van bakje wisselen en dan zet ik ze ook bij het goede bakje neer (vanwege med die guusje krijgt), maar dat eten ze meteen op.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- GizmoenJiro
- Huiskat
de kitten is 10 weken
das nog een ukkie dus. ik zou gewoon even aankijken hoe het gaat. als de kater een paar brokjes eet kan geen kwaad, en zolang hij het kitten gewoon zijn portie laat eten is er niks aan de hand. mocht het uit de hand lopen en het kitten niks te eten krijgen van de kater ozo kun je nog altijd apart gaan voeren.
het katerjte gaat misscien lekker moederen (vaderen) over het kitten en zorgt dan dat het niks tekort komt. even kijken hoe het gaat.
het katerjte gaat misscien lekker moederen (vaderen) over het kitten en zorgt dan dat het niks tekort komt. even kijken hoe het gaat.