kitten van 6 weken oud

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
remi1
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2012 20:29

kitten van 6 weken oud

Bericht door remi1 »

Ik heb een kitten van 6 weken oud. Ik weet dat het te vroeg is maar anders zouden ze haar verdrinken.
Dat wilde ik absoluut niet.
Ik wil graag tips.Hoe vaak eten geven en wat .
Heb een 2 kamer appartement. hoeveel kattebakken neer zetten
Gebruikersavatar
Kimberly_Smile
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mei 2012 10:53
Locatie: Nu nog friesland, strakjes noord-braband

Re: kitten van 6 weken oud

Bericht door Kimberly_Smile »

Hey,

Ik ben net nieuw hier en kan je niet heel veel info geven (al meen ik dat je bij kittens nooit teveel kattenbakken (dan wel kittenbakken) kan hebben?).
Doordat ik momenteel veel van mijn tijd verbreng met lezen hier kan ik je wel zeggen dat er meer 'gevallen' van te jonge kittens zijn, misschien kan je die verhalen eens doorlezen?

Misschien niet zo'n nuttige reactie maar wie weet heb je er wat aan :)

Liefs,
Kimberly
Live your life the way you dream it to be
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: kitten van 6 weken oud

Bericht door mittenslief »

acchhh arm klein schatje lief dat je hem onder je hoede wilt nemen maar je eigenlijk veeeeeel te vroeg van zijn moeder weggerukt, zo'n klein kitten moet echt wel op z'n minst 6 keer per dag eten hoor en kittenbrokjes (babybrokjes van royal canin) kan je heel de dag neer zetten. ik zal toch in elk vertrek een kattebakje neer zetten soms moeten ze ineens zooo nodig dan hoeft hij niet zo ver te lopen, misschien is het een mogelijk om een iets ouder kitten erbij te nemen???? dan kan die in kattentaal een beetje leren wat wel en niet mag
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kitten van 6 weken oud

Bericht door castratenkoor »

Is de meest gebruikte chantage om kittens vroeg te lozen - als je hem niet meeneemt dan verzuip ik hem...

Ik zou er ook nog een tweede kitten bij halen, dan kunnen ze samen optrekken. In ieder vertrek een kattenbakje lijkt me voor in het begin een goed idee.
Ik zou gewoon de hele dag een goed merk kittenbrokjes neerzetten zodat hij kan eten wanneer hij wil.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kitten van 6 weken oud

Bericht door nellebel »

zeker 1 bijnemen. hij is te vroeg weg bij zijn moeder en broertjes en zusjes. hij heeft echt een kattemaatje nodig om zich niet alleen te voelen en dingen van te leren.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: kitten van 6 weken oud

Bericht door pinguin »

Ach arm ding 6 weken oud en dan al helemaal alleen de grote mensen wereld in. Ik hoop dat je er een maatje bij kan vinden. Of misschien een opvang die nog een moeder heeft met kittens zodat de kleine daar nog wat dingen van kan leren. O.a de kattentaal.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie