1e ontlasting kittens + moederpoes uit nest

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Jolanda78
Kitten

1e ontlasting kittens + moederpoes uit nest

Bericht door Jolanda78 »

Goedemorgen allemaal,

Gisteren vroeg in de ochtend heeft onze lieve poes Poetie 4 prachtige, gezonde kittens op de wereld gezet :edance:

Tot nu toe gaat alles goed en ze zijn in 1 dag tijd 4, 6, 6 en gram aangekomen :grin:

Dit is haar, en ons, allerleerste nestje.
Mijn vragen zijn:

* Wanneer hebben de kittens hun 1e ontlasting?
* moederpoes verlaat sinds een uurtje heeeeeeel eventjes de doos waar het nestje inligt, momenteel ligt ze zelfs even op het laminaat in de kamer vlak voor haar doos. Is dit oké? ( neem eigenlijk aan dat ze af en toe d'r pootjes ook even wil strekken ;-)

Bedankt alvast :smile:
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: 1e ontlasting kittens + moederpoes uit nest

Bericht door castratenkoor »

Als ik jou was zou ik me eens inlezen hoe kittens opgroeien.

De eerste weken eet de moederpoes alle urine en ontlasting zelf op. Daar zie je dus niets van.
Ze kunnen ook allees poepen als moeder de buik masseert.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Adriana

Bericht door Adriana »

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/
zoek bij diereninfo naar katten en dan naar 'nieuw kitten', daar staat een uitgebreid verhaal over een nest kittens dat daar is gedumpt en dat ze op de praktijk hebben opgevangen met alle gewichten, voer, ontworm en ent-schema's.

daar kun je je ook inlezen over het moment van castreren van de moederpoes en anders even vragen en afspraak maken met je dierenarts.
en welkom op het forum!
;-) (gezien het grote kattenoverschot en heel veel misstanden bij het fokken/vermeerderen van katten, zijn we hier niet zo van de open poezen en ongecastreerde katers en 'oeps'nestjes..)
Jolanda78
Kitten

Bericht door Jolanda78 »

Het is een gepland nestje hier. Ergens moet je beginnen en bij ons is dit het eerste nestje dus.

Ik ben me al lange tijd aan het verdiepen in allerhande onderwerpen van bevruchting, zwangerschap, bevalling, opgroeien en wegen e.d. van kittens, etc.etc. Op alles kon ik duidelijke antwoorden vinden en voel me erg zeker van mezelf dat ik het goed in de gaten kan houden.

Het enigste wat ik tot nu toe niet duidelijk kon vinden was dus wanneer de 1e ontlasting plaatsvind bij de kittens.

Bedankt voor de antwoorden in ieder geval.
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door BillyJean »

zucht "ergens moet je beginnen " "dit is het eerste nestje dus"
Dus niet het laatste???
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Jolanda78
Kitten

Bericht door Jolanda78 »

jemig wat is dit voor forum zeg??

jullie doen net of ik 1 of andere handelaar ben ofzo

dacht iets warmer ontvangen te worden.
ik heb geen zin in alleen maar negativiteit om me heen, ik ga lekker genieten van onze lieve Poet en haar kittens

veel plezier hier nog
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Geen handelaar, wel kattenvermeerderaar.
En Adriana heeft al uitgelegd dat we daar niet voor zijn.
Misschien kan je haar raad eens opvolgen en kijken waarom dat zou zijn?
Of eens in een asiel langsgaan?
We zijn hier kattenliefhebbers en je geeft niet echt de indruk echt met katten in te zitten, anders zou je geen nestjes nemen. En als je dat niet begrijpt moet je inderdaad maar inlezen.

Je kan echt niet verwachten dat we hier gaan toejuichen dat jij heel bewust kittens bijmaakt terwijl er al zoveel katten zijn die geen thuis hebben. Zoveel dierenleed waar jij nog eens een schepje bovenop gaat doen.
En ik kan best geloven dat dat niet is wat je nu wil horen, maar het zou wel het beste zijn even kritisch naar jezelf te kijken.

Geloof je werkelijk dat je weet waar je mee bezig bent wanneer je nog niet eens weet dat een poes niet de hele tijd in haar nest blijft liggen? Dat kittens geen ontlasting achterlaten?
Wanneer je niet weet hoe het met het kattenbestand gesteld is, en dus geen idee hebt wat je hiermee aanricht?

Ik weet hoe leuk een nestje is. Echt wel. Het is prachtig. Maar je moet dan wel beseffen dat je kattenleed veroorzaakt voor jouw plezier. Omdat jij het zo leuk vind. Weet dat er andere katten een vreselijke prijs betalen omdat jij nestjes neemt.
En je kan er je ogen voor sluiten, maar eens loop je er toch tegenaan en dan ga je het jezelf, als je echt op katten geeft, nooit meer vergeven.

Als je goed wil doen voor de katten en graag een nestje in huis wil, kan je opvanggezin worden voor een asiel. Er worden jaarlijks zoveel kittens en hoogzwangere poezen gedumpt. Je zou hen ook kunnen helpen ipv met jouw kittens te zorgen dat ze nog minder kans hebben een thuis te vinden. Dan heb je ook een leuk nestje in huis en je hebt iets gedaan waar je trots op kan zijn.
Jouw kittens zitten veilig warm binnen terwijl er zoveel kittens gewoon op straat staan. En sorry dat wij daar niet zo blij mee zijn hoor.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Adriana

Bericht door Adriana »

Jolanda78 schreef:jemig wat is dit voor forum zeg??

ik heb geen zin in alleen maar negativiteit om me heen, ik ga lekker genieten van onze lieve Poet en haar kittens

veel plezier hier nog
wij mogen er toch wel een andere mening op na houden?
jij ziet dat als negatief terwijl het de realiteit is en we dat onder je aandacht brengen.
(en we doen niet als of jij één of andere handelaar bent, dat is jouw conclusie en staat nergens..
en slaat ook nergens op!)

en je eerste vraag over 'wat is dit voor een forum' .... :
dit is een forum waar open over tal van zaken wordt gediscussieerd en waar je ongelofelijk veel informatie en ervaringsinfo kunt vinden.
en ook meningen van voor- en tegenstanders over onderwerpen..
er zijn bovendien erg veel kattenliefhebbers met ervaring die graag meedenken met baasjes, die ergens in de verzorging of omgang van hun katzels tegen aan lopen..

en als je er niet tegen kunt dat sommigen van ons over sommige zaken iets anders denken en dat ook schrijven,
nee.. dan zul je je hier inderdaad niet thuis voelen.
Livewithlouis
Poema
Poema

Bericht door Livewithlouis »

Doe is een beetje rustig allemaal zeg. Krijg een soort china gevoelens hier.

Ja je kan beter een kat uit het asiel nemen. Maar ze heeft geen legbatterij. Bovendien een beetje rustig je punt maken blijkt weer niet mogelijk.

Hoezo gaat iedereen er meteen van uit dat deze mevrouw niet weet wat ze doet alleen omdat ze één vraag stelt? Het is prettig dat we hier openlijk kunnen discussiëren maar het kan ook anders.
Niet zo heftig doen allemaal het is (bijna) weekend.
Adriana

Bericht door Adriana »

nergens is onrustig gereageerd vind ik en de eerste, negatieve reactie komt van de topic starter met allerlei conclusies en dat is meestal het geval.
en de tweede, vind ik negatieve reactie staat hier boven..
mevrouw poet heeft in het allereerste bericht al een link met erg veel info gekregen en mijn wenkbrauw ging ook omhoog als je schrijft dat je niet weet dat de moederpoes het nest schoonhoudt.. als je je zo goed hebt ingelezen...
(kitten-kattenbakjes hihi..?)
Livewithlouis
Poema
Poema

Ik denk alleen dat de TS nu niet meer terug komt dus ons hele punt over dat het niet verstandig is om te fokken met katten heeft ze volledig gemist.

Ze voelt zich kennelijk aangevallen dus de voorgaande reacties waren in ieder geval niet op zo'n manier geschreven dat het doorkwam zeg maar.
En ik neem aan dat (in ieder geval vanuit mij) er een gemeenschappelijk doel is om mensen die dat nog niet weten er bewust van te maken dat ze beter niet voor katten van fokkers kunnen gaan maar beter naar een asiel kunnen kijken.

Alleen maar verwijten maken heeft zo weinig nut als mensen er toch niks mee gaan doen..
Adriana

Bericht door Adriana »

ook hier staan weer een heleboel conclusies die je en jij dus, afhankelijk van je gevoeligheid en referentiekader zèlf trekt, maar nergens in de tekst kom je die aanvallen zoals jij ze noemt, tegen.
en ik weet ook niet waar er verwijten gemaakt zijn.
we brengen bepaalde informatie onder haar aandacht en dat nest is een feit en niet terug te draaien.
ze heeft haar antwoord en nog een heleboel praktische info gekregen, snel en to-the-point, dus dat is ook geregeld.

missch wil je pse ;-) ;-) bij een volgend nestje zelf ons eens laten zien in een reactie hoe je kunt reageren zonder dat iemand zich op dat punt aangevallen voelt.
dat ligt vaak niet aan de vorm van onze reactie/informatie, maar aan hoe de ander ermee omgaat. en sommige mensen kunnen er niet tegen als ze iets anders te horen/lezen krijgen dan gejuich en roze wolkjes en ander aandoenlijks als ze een bericht over een oh zo schattig nestje van onze lieve Poet plaatsen.
Livewithlouis
Poema
Poema

Ik zou geen voorstander zijn van "gejuich en roze wolkjes"
Maar ik ben in ieder geval geen voorstander van deze manier van reageren. Je kunt wel zeggen dat er geen verwijten worden gemaakt of dat de TS niet wordt aangevallen maar feit blijft toch dat zij dat zo ervaart? Dan is de eindconclusie toch dat we ons doel voorbij gaan door op deze manier "advies" te geven?
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Jolanda78 schreef:jemig wat is dit voor forum zeg??

veel plezier hier nog
Voor deze reactie kwam er toch helemaal geen aanvallende reactie?
Een heel informatieve van Adriana, dat wel. Maar geen aanval.
Ze reageert gewoon zo omdat ze niet krijgt wat ze verwacht en dat haar tegenvalt.
En deze reactie maakt duidelijk dat niet van plan is ook maar iets te overwegen en dat het al niet doordringt op een rustige manier.
En ja, srr, dan kan ik het niet laten. Als mensen willen luisteren, vertel ik iets heel rustig en overzichtelijk, zonder aanvallen. Maar als men gewoon lastig wordt omdat het niet is wat men wilde horen, dan kan men van mij de waarheid te horen krijgen.
Je weet nooit dat het dan wel doordringt.

Ik ben het met je eens dat je eerst rustig moet proberen, maar dat hebben zowel Dinie als Adriana gedaan en je ziet wat voor reactie erop komt. Ik hoop dat TS wel beseft dat je dan geen medelevende reacties meer moet verwachten.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op 04 mei 2012 10:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Livewithlouis
Poema
Poema

Ja als je het zo stelt Valerie geef ik je gelijk. Niet dat dat zo belangrijk is. :) (gaf je uberhaupt inhoudelijk al gelijk trouwens)
Plaats reactie