Jong kittentje

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
kantineke
Kitten

Jong kittentje

Bericht door kantineke »

Wij hebben 2 katten, een kater en een poes van 9 (deze laatste heeft een vervelende achtergrond bij de vorige eigenaars waardoor ze erg getraumatiseerd is.

Nu hebben wij na lang wikken en wegen besloten een derde kat erbij te halen, omdat onze man zich ongelovelijk verveeld. En uit verveling de hele dag aan het muilen is en zichzelf elfs op sommige momenten kaalvreet.
In eerste instantie dachten we aan vlooien, voer etc. Maar het blijkt dat meneer helemaal gezond is, en zich waarschijnlijk gewoon verveeld omdat zijn speelmaatje er niet meer is.

Dus hebben wij gisteren een PRACHTIG kitten gehad. Ik heb eigenlijk nooit eerder een kitten wat jonger dan 12 weken was gehad dus best een beetje spannend.

Deze mensen zeiden dat het kitten 8 weken oud was, ... maar nu komt het

Ik geloof het niet helemaal.
De dame (denken wij haha) heeft nog blauwe oogjes (welke na een week of 5/6 zouden moeten weg treken), loopt nog erg wankel en is echt maar erg klein. Nu konden we besluiten om haar daar te laten, maar omdat ze op marktplaats stond komt ze dan alsnog wel in een ander gezin. En ik weet van mijzelf dat ze hier goed zit!

Na overleg met de da gaan we over anderhalf week daar heen voor de entingen. Ze is voor zover we zien wel vlooivrij dus daar wachten we nog even mee en ze wordt wel gewoon ontwormt (al ben ik bang dat dat bij de moederpoes ook nooit is gebeurd).

Maar goed mijn vraag is, mevrouw huilt onzettend erg. nu snap ik dat het een trauma is voor het kitten om zo vroeg bij de moeder weg te zijn. Maar ik ben bang dat het aan honger of dorst kan liggen. Ze eet gelukkig wel brokjes en kittenmelk drinkt ze graag geloof ik. Maar ik weet niet wanneer het genoeg is. Ze krijgt nu 5x per dag wat te eten en de brokjes blijven daarnaast gewoon staan. Ze pakt wel zo nu en dan wat brokjes en hobbelt dan weer verder.

Ik ben gewoon erg benieuwd of we het goed doen ...
Chiquita98
Tijger
Tijger

Re: Jong kittentje

Bericht door Chiquita98 »

Zucht weer een kitten via marktplaats :cry:
Ik zou als ik jou was in ieder geval geen anderhalve week wachten om met dit kitten naar de dierenarts te gaan. Meteen heen om ook te checken hoe oud het kitten nu precies is en dan met de dierenarts bepraten hoe je het kitten het beste kan voeden. En die mensen aangeven als het kitten jonger is dan 7 weken via 144.
Ik snap dat je zo'n beestje meteen wilt meenemen, maar via marktplaats?? Daar zijn zoveel malafide fokkers en mensen die snel van hun kittens af willen. Helaas heb je dat nu zelf ook aan den lijve ondervonden.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Ben het helemaal met je eens thea.
Waarom heb je voor markplaats gekozen? In het dierenasiel zitten ook al kittens en die zijn wel van de juiste leeftijd en dat weet je zeker (als het een goed dierenasiel is) dat ze ook gezond is.

Ook vraag ik me af of het leeftijds verschil niet te groot is. Een kat van 9 zit ben ik bang niet te wachten op zo`n jong en speels ding. Ik hoop maar dat het goed komt met het kitten.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

vraga me ook af of je kitten uberhaupt aansluiting vind bij je kater en andersom. die heeft leeftijdsgenootjes nodig het kitten. het arme ding voelt zich letterlijk moederziel alleen. ik snap dat je haar niet kon laten zitten daar, maar neem er dan nog 1 bij (uit het asiel dan een kitten) zodat het aansluiting krijgt met een vriendje en geen kater van 9). ik vrees dat je hier niemand blij mee maakt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
paasnini

Bericht door paasnini »

Sluit ik mij helemaal bij aan.
Plaats reactie