vechtende katten

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
swendyke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2012 12:28

Re: vechtende katten

Bericht door swendyke »

het gaat al steeds beter nu zijn ze heel de dag bij elkaar en gaat al goed ze gromt al niet meer alleen bij het voer blaast ze nog maar verder gaan we de goede kant weer op wel is ze nog heel rustig en kijkt veel om zich heen dus de stress is nog niet weg en verder wil ze niet opgepakt worden. wel mag je ze aaien en dan spint ze ook weer een beetje.
:cathappy:
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: vechtende katten

Bericht door Chiquita98 »

Zie katten hebben gewoon altijd tijd nodig terwijl wij baasjes het graag altijd wat sneller willen zien. Geef ze de tijd en het komt weer goed en als ze niet opgepakt wil worden, jammer dan. Das het minst erge
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: vechtende katten

Bericht door Livewithlouis »

Ja dat is prettig! Probeer ze een beetje te negeren, katten voelen alles feilloos aan dus als jij in de buurt blijft en gespannen gaat zitten afwachten, dan gaat bij hun de stress niet weg.
swendyke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2012 12:28

Re: vechtende katten

Bericht door swendyke »

nee inderdaad, doe d`r wel gewoon veel aaien maar vergeet de andere ook niet te aaien want die is heel lief eigenlijk, straks was de poes heel lief en toen deed de kater over d`r hoofdje likken en dan als ze nie meer wil blaast ze ineens en de kater staat dan echt te kijken wat is er nou ik doe toch niks ! hihi wat een beesten zeg
:cathappy:
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: vechtende katten

Bericht door pinguin »

Dat klinkt al een stuk beter. Gelukkig is je andere kat zo makkenlijk dat die het toe laat. Maar pas wel op het kan ook zijn dat je makkenlijker kater het ineens niet meer pikt en terug mept. Ik hoop niet dat gaat gebeuren want dan heb je wel een probleem.

Maar kan je misschien vertellen waarom jij denkt dat je andere kat zo snel gestrest reageert.

Want stel je moet met een van de 2 naar de dierenarts en je komt weer thuis wat gebeurd er dan. Vraag ik me af.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
goud-haartje
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 apr 2012 18:43

Re: vechtende katten

Bericht door goud-haartje »

@pinguin,sorry hoor maar dit was op aanraden van een kattenpsycholoog.Bij mij heeft het helaas niet geholpen,maar waarschijnlijk bij vele andere wel.Zij zal wel genoeg ervaring hebben neem ik aan.En we zijn hier toch op het forum om elkaar tips te geven of om elkaar te helpen?
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: vechtende katten

Bericht door pinguin »

@ goud-haartje we zijn zeker op een forum om tips en info uit te wisselen. Maar ik mag dan toch ook mijn mening neer zetten? En ik heb ervaring met een angstige kat.
En ik denk dat het in haar geval voor de gestreste kat alleen maar een groter trauma op levert als je dat arme dier gaat opsluiten. En niet de kans te geven te vluchten.
Tja en ik vind het een vreemde methode om katten op nieuw vertrouwd met elkaar te laten worden. Maar das mijn eigen mening. ;-)
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
swendyke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2012 12:28

Re: vechtende katten

Bericht door swendyke »

nee ik weet niet waarom ze zo gestrest is , misschien gewoon aard van het beestje ik heb echt geen idee
:cathappy:
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: vechtende katten

Bericht door pinguin »

Het kan het aard van het beestje zijn. Maar als dat zo is dan zijn er altijd nog mannieren om te proberen het beestje wat meer zelfvertrouwen te geven. Want je moet zelf eens voorstellen altijd angstig of schrikachtig te zijn. Dat is geen pretje voor de mens en ook niet voor het dier. Ik hoop dat je eens goed rond snuffeld op het forum en kijkt of je wat aan de vele tips heb. Die daar staan maar die ook in dit topic staan. En is je iets niet duidelijk stel je vragen. Als je echt wat aan dit probleem wil doen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie